Saturday, May 16, 2009

Perak : Ditekan, menekan dan tertekan


Sudah banyak yang diperkatakan orang ketika ini, perihal kegilaan ahli politik yang mabuk kuasa. Setelah satu persatu jawatan diperolehi kini masih mengejar jawatan dan kekuasaan yang telah melupakan asal usulnya.


Anwar mengajak Najib untuk bermusyawarah pula. Beliau tahu sudah malu benar dengan tragedi yang dicipta di Perak dengan kegilaan yang melampau. Firasatnya counter attack perlu dipacu sebelum Najib hadir dengan idea yang lebih dasyat.


Anwar cuba memancing Najib untuk cool down seketika. Najib sudah tahu langkah seterusnya Anwar maka Tuanku Sultan jangan dipersalahkan cuba diputihkan oleh Najib. Anwar yang malu kerana memulakan kegilaan lompat melompat dan saban kali tersungkur dan berpatah balik ibarat membaling boomerang yang terkena diri sendiri.


Semua orang tahu betapa liciknya Najib menempatkan buah caturnya. Anwar yang diagungkan oleh puak erdogan PAS seorang yang strategis habis dikencing Najib hidup-hidup. Kali ini, Anwar Ibrahim terpaksa tunduk kepada bekas timbalannya di dalam Pemuda satu ketika dulu.


Najib melakukan tindakan yang bijak mengambil Perak dengan sokongan majority 3 ADUN yang kecewa. BENAR, BN sudah menang disitu. Tetapi Nizar Tri * entah apa yang cuba dipertahankan sampai hari ini. Habis titah Tuanku Sultan dicampak ke tongsampah Mahkamah. Nizar telah menyalakan api kebencian Tuanku yang tidak mungkin akan padam.


Masih tidak malu Nizar Tri * mahu berjumpa Tuanku Sultan kononnya untuk perkenaan dibubarkan DUN. Sesudah 5 jam baginda terpaksa berkurung di Bilik Khas Diraja memerhatikan permainan sarkas warga komunis, Nizar langsung ditolak mentah oleh pengawal diraja. Tuanku tidak mahu berjumpa..! Nizar masih tidak sedar….


Atas kapasiti sebagai Ketua bermulut longkang, Anwar menghulurkan salam namun belum disahut oleh Najib. Mungkin ada talian hayat yang cuba diminta oleh Anwar Ibrahim sesudah Tun Pak Lah enggan memberi. Anwar mahukan tempias PM Rakyat Najib terkena padanya.


Bagi Anwar Ibrahim, biarlah penyokong tegar melihatnya memanggil Najib melutut dihadapannya kerana itu yang ditunggu. Penanti masih belum dicalonkan oleh BN, pasti insiden Perak memberi kelebihan kepada Anwar Ibrahim jika Najib menyahut salamnya.


Najib pasti sudah menyiapkan skrip drama bhg. 2 jika tentu bertemu si mulut longkang itu untuk membincangkan perihal Perak. Najib harus memikirkan liabiliti yang ditanggung Tun Pak Lah dan KJ kerana membebaskan Anwar Ibrahim yang telah memerangkap mereka. Iktibar itu perlu diperhalusi oleh Najib.


Aku fikirkan aku dahulu yang akan jadi No. 1, rupanya Najib yang ku sangka lembu rupanya singa yang sentiasa kelaparan. Anwar Ibrahim mendengus keseorangan memikirkan kebodohan yang diciptanya. Masih ada manusia yang lebih bijak daripada Anwar Ibrahim.

3 comments:

pa'loi said...

Hahaha baru dia tahu...

Frodo Baggins said...

rasakan ..... muhahahahahahahha (gelak keji Doraemon)

Unknown said...

anwar???




BODOH!!!!