Monday, October 01, 2012

Rapat Nasional PKR: Perbanyakan Billboard dan Dekati Pengundi Atas Pagar


Rapat Nasional PKR telah diadakan pada sabtu lepas. Gathering yang diadakan di SACC, Shah Alam itu untuk memfokuskan strategi menjelang PRU. Rata-rata yang hadir sudah tahu apa yang akan diucap akan Anwar Ibrahim. Dialah yang hebat dan dialah yang terbaik.

Dalam kehangatan Bajet 2013 yang dibentangkan PM dihijcak pula Bajet Anwar 2 hari sebelum itu, langsung tidak diperkatakan dalam gathering ini. Buat pertama kali perhimpunan PKR serius membincangkan persiapan untuk menghadapi gelombang perubahan yang dibawa Najib.

Bagi yang rapat mengikuti perkembangan PKR, gathering ini sama seperti gathering sebelum ini. Tidak nampak perubahan melainkan membentangkan beberapa strategi menjurus pilihan raya. Sebab itu, kalu kita alert jentera psywar rasmi PKR seperti MKini tidak mengolah langsung gathering kali ini.

Entahlah mungkin pas media tidak dibekalkan kali ini.

Bagaimanapun, bagi menambah kehebatan gathering kali ini menampilkan beberapa muka lama yang dibranding Anwar sepertimana kehadiran 'istimewa' Lajim Ukin [Mr. 8 million] dan Wilbert Bamburing. Kehadiran orang kuat Suaram, Cynthia Gabriel seolah penyeri kebosanan bagi memberi penerangan mengenai projek Scorpene 2.0 yang akan tersadai.

Wakil dari Sabah dan Sarawak seperti Thamrin Mohd dan Baru Bian juga mengharapkan Anwar Ibrahim boleh menjadi messiah untuk memberi kuasa autonomi jika pembangkang berkuasa kelak.

Dalam pada itu, PKR telah mengemukakan beberapa strategi yang perlu kerajaan alert dan ambil peduli. 
  • Ahli perlu membaca buku yang boleh membuka minda untuk merangka strategi yang lebih mantap. 
  • Membuat bai'ah dan taat setia pada setiap ahli di Cabang dan Ranting. 
  • PR akan menwujudkan akhbar harian 13 siri dan akan disebarkan pada PRU nanti dan isi kandungannya memburuk-burukkan polisi kerajaan. 
  • Kerajaan Selangor akan terus memasang billboard untuk menyampaikan mesej dan maklumat untuk menarik sokongan pengundi atas pagar. 
  • Menyeru semua Ketua Cabang untuk membuat persedian untuk mencari tempat pemasangan billboard. 
  • Mensasarkan pengundi India dan orang asli yang tidak mempunyai IC kerana kumpulan ini lebih mudah didekati. 
  • Mengangkat darjat wanita dalam perjuangan dengan peruntukkan RM3.3 billion dalam Bajet PR. 
  • Dalam kempen di negeri yang ditadbir, perhebatkan isu program ekonomi dan merakyatkan ekonomi.
Buat pertama kalinya, Kak Wan memuji Azmin Ali yang dianggap pengarah pilihan raya yang berjaya. Kerja keras Azmin Ali diakui Kak Wan mungkin kerana skrip ucapan dikarang Anwar bagi memberi mesej keutuhan kerjasama dua manusia yang berkongsi kasih sayang dari lelaki yang sama.

Ini mesej jelas kepada perwakilan bagi memberi gambaran isu 'rumahtangga' telah selesai dan mereka amnya gandingan yang telah bersedia untuk mengambilalih Putrajaya.

Disini juga kedengaran suara yang menzahirkan kebosanan dengan pendekatan rapat nasional yang gagal. Melainkan cerita gempak gempita kehebatan Anwar Ibrahim yang mahu digambarkan pemimpin marhaen, maksum dan penyelamat negara.

Jangan lupa Husam Musa juga turut melempiaskan angannya yang akan mewujudkan Kota Bahru International Airport [KBIA] jika Anwar Ibrahim menjadi PM akan datang.

1 comment:

IBU RISKA said...

Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIREN dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIREN di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIREN saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIREN karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI....Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI












Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIREN dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIREN di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIREN saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIREN karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI....Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI