Thursday, December 10, 2009

Uncensored 6: Kuasai PBT

Kali ini Tokey dedahkan strategi halus Pakatan Rakyat yang hendak mengusir rakyat Selangor jati daripada menguasai struktur organisasi kerajaan tempatan.

Pada 28 Okt 2008, ADUN-ADUN DAP telah mengusulkan untuk mengadakan semula Pilihan Raya Kerajaan tempatan (PBT) dan telah dibentangkan di dalam DUN. Usul tersebut telah mendapat sokongan padu dari ADUN-ADUN DAP dan PKR termasuklah si gagap dari Ijok, Khalid Ibrahim.

Khalid Ibrahim semasa dalam ucapannya di sidang DUN mahu supaya satu rangka kerja bagi menjayakan pilihan raya tersebut disusun bagi memastikan hasrat murni DAP dan PKR tercapai dan terlaksana.

Bagaimanapun, hasrat mahu mengadakan pilihan raya tersebut mula menampakkan hasil apabila aktivis masyarakat cina dan india telah membuat pembentangan dalam mesyuarat tindakan ekonomi Selangor (MTENS) pada 3 Julai 2009.

Dalam mesyuarat tersebut telah memperincikan beberapa langkah yang perlu diambil bagi memenuhi hasrat murni untuk menguasai kerajaan tempatan dan mencadangkan pilihan raya itu diadakan seawal Julai 2010. Hangpa semua tunggulah lepaih tuh pakat-pakat buat demo sobab nyosal bagi kat depa negeri hangpa...

Tokey tak salahkan depa sobab bila dah dapat kuasa janji manifesto yang lepas2 mesti lupa. Sindrom ini bukan baru. Semua orang pasti kena. Kerajaan juga yang kata pengundi zaman sekarang semua matang ranum macam di Manek Urai yang pilih penjuai ikan sebagai ADUN. Betoi tak..!

Cuba kita halusi perkara ini. Jika pilihan raya ini menjadi pasti hampir keseluruhan PBT akan dikuasai oleh orang cina kerana depa semua tinggai di bandar-bandar dan orang melayu tinggai di kampung-kampung. Tentu depa yang akan dipilih. Wang akan menjadi tuhan yang disembah...mungkin nasib Selangor akan jadi macam Penang atau lebih buruk lagi. Siapa tahu..?



3 comments:

Jeffry said...

TAK MUSTAHIL BRO..SEMUANYA BISA TERJADI. KHALID GAGAP JD PROKSI DAP. ANUWAR TUKANG UMPAN. SESUAI SGT LA TU! SATU LG S'PORE DLM PEMBIKINAN!

batang berjuntai said...

Baru padan muka org melayu sgor..bagi lagi undi kpd dap dan pkr celaka tu..maka meranalah badan dan perasaan engko rang..bagi umno pulak, amalkan sikap tamak haloba dan sombang korang tu, melayu juga yg akan jahanam!! melayu ni mmg tidak tahu apa makna serek. cina bangang dan keling mabuk ni pulak dh lupa mcm mana 13 mei terjadi. bezanya dulu sisial ni berarak2 dan menghina melayu tp sekarang mereka hina melayu dlm dewan rakyat/dun.mereka ni agaknya anak cucu sial yg melelalak2 masa berarak tu gamaknya. yg melalak tu mungkin dh mampus kena parang terbang. dh mampus nnt barulah aman sekejap msia ni tp 40 tahun kemudian, mereka akan ulang balik!! mg sial, sepatutnya ambil balik kewarganegaraan mereka2 yg bodoh ni dan hantar naik tongkang balik ketanah besar mereka. krajaan kena berani hadapi sial2 ni.

shonzu said...

Ya, nampaknya sudah ada seorang lagi adik-beradik Nijar keparat di Selangor ini. Ikut telunjuk si Cina DAPig je. Lepas ini, Khalid gagap tak perlu jadi ahli PKR dah, boleh sertai DAPig jadi ahli seumur hidup......