Monday, June 08, 2009

Siri 5: Polis, Ulama Dan Karier Politik

Antara helah cerita Tamil Anwar hendak alih perhatian rakyat adalah dengan mengadakan Pilihan Raya Kecil. Tahukan anda, Kak Wan sangat berdukacita apabila kes Liwat suaminya meletup kembali dan mahu mengambil Permatang Pauh daripada gengaman Kak Wan


Keraguan 9

Anwar kata Polis tak boleh dipercayai kerana jadi alat kerajaan. Betul ke?

Kalau tak percaya dengan Polis buat apa laporan Polis terhadap KPN dan Peguam Negara. Anwar memang pandai main politik. Dia selalu kata Polis jahat, lepas tu dia lapik. Dia kata, bukan semua Polis jahat cuma yang atasan saja. Maknanya, dia percaya juga dengan Polis tapi untuk kepentingan diri dia juga.



Keraguan 10

Anwar kata semua ulama kerajaan tak boleh dipercayai. Betul ke?



Habis tu yang pergi buat laporan dengan Jabatan Agama Islam Wilayah Persekutuan (JAWI) tu buat apa? Nak suruh JAIS gunakan Hukum Qhazaf pada Saiful Bukhari. Dia nak JAIS paksa Saiful kemukakan 4 saksi yang boleh sahkan Anwar liwat dia. Kalau gagal, Anwar minta JAIS hokum Saiful atas kesalahan buat dakwaan palsu. Ini semua trick bangang. Manalah nak cari 4 saksi yang nampak perbuatan terkutuk tu. Sampai kiamat pun takkan ada. Sebabnya, ‘projek’ tu bukannya ditepi-tepi jalan, di taman bunga, di bawah pokok atau dibus stand. Kalau ada pasti dah masuk pasaran youtube seluruh dunia dengan kecanggihan telefon berkamera 3G hari ini.


Hello nyah..! ini bukan kes rogol. Liwat dengan rogol mana sama. Rogol antara lelaki dengan pompuan, zina pun antara lelaki dengan pompuan tetapi ini liwat antara lelaki dengan lelaki. Dey..dey..dey takkan konfius..itu pun tak faham ke? Apa yang GM faham dan kurang cerdik ini hokum Qhazaf khusus untuk kesalahan “lian” iaitu apabila suami menuduh isterinya berlaku curang iaitu berzina dengan orang lain. Wallahu a’lam.


Keraguan 11

Anwar kata kes liwatnya kali ini adalah konspirasi politik untuk menjahanamkan karier politiknya. Betul ke?


Karier politik amende? Ketika kes tu meletup pun Anwar bukan wakil rakyat, Ketua Pembangkang Dewan Rakyat lagi la tak pernah terfikir Anwar nak sandang. Inikan pula nak jadi PM. Menyalak-nyalak dalam ceramah boleh la. Anwar ni bukan sapa-sapa, kenapa pula kerajaan nak buat konspirasi. Setahu GM karier politiknya dah lama jatuh merudum 12 tahun dulu dan di buang daripada UMNO oleh Tun Dr. Mahathir. Maknanya sudah jelas, tak timbul soal orang nak gunakan isu liwat untuk jatuhkan karier politik yang diciptanya sendiri. Tanyalah Mat Sabu siapa manusia yang buka cerita kes main bontot Anwar dulu, bukankah depa lebih tahu sebelum kerajaan tahu. Karpal Singh yang OKU dan lemah syahwat lagi la tahu kisah dalam selimut Anwar sebab itu beliau tak ambil kes Anwar dan Anwar tak ajak Karpal jadi peguam kes liwat 12 tahun dulu. Anwar dah terlajak, sejarah homoseksualnya sudah digenggam oleh rakan-rakan Pakatan Rakyat. Jika dikaji, Anwar sangat menyayangi rakan-rakan dalam DAP daripada PAS.


Lihat Juga:


Siri 3

Siri 2

Siri 1


2 comments:

Saya Rakyat Malaysia said...

Pas ni ada dalam Kamus Dewan definasi Anwarisme - Gila kuasa, gila nak jadi Perdana Menteri, fahaman mahkamah tak adil dan polis tak betul.

Saya Rakyat Malaysia said...

Mahkamah tak adil - tapi saman Anifah RM100 juta. Apa kes?