Tuesday, June 16, 2009

Sedutan Ceramah PAS di Felda Jengka 21, Pahang

GM terima email dari sahabat di Pahang. Sama-sama kita renungkan dan fikirkan.


Ucapan N. Balasubramaniam, Pengerusi Kelab Penyokong PAS India


- Orang BN sama juga dengan orang PAS bersembahyang 5 waktu tetapi orang BN terima rasuah dan membuat dosa. Orang PAS sembahyang tunggang tunggik lepas berdoa, lepak kedai kopi cerita keaiban orang. Hebat bukan mazhab PAS..!


- Malu dengan orang Islam yang tidak faham dengan agama sendiri (.) mengingatkan penyokong BN jangan menyokong kezaliman kerana nanti akan masuk neraka. K.Balasubramaniam lepas nie pangkah PAS komfom masuk syurga ikut fatwa Nik Aziz. Tau pula syurga neraka penyembah gajah nie.!


- Gembira kerana presiden PAS akan membincangkan untuk menerima kelab penyokong pas sebagai salah satu sayap dalam kepimpinan PAS. GM lagi gembira sebab PAS terang-terang sokong sekular macam BN, telan ludah sendirila wahai si pendita usang Nik Aziz.


- Dalam kes negeri Perak mahkamah telah menjatuhkan hukuman mengikut kuasa bukannya berpandukan undang-undang. Begitulah orang PAS kena batang hidung sendiri melalak satu Malaya. Bagaimana kes di DUN Sanglang dan DUN Kulim.?


- Kelab penyokong PAS bersetuju dengan perlaksanaan hukum hudud bagi mengurangkan kadar jenayah. GM nak tengok PAS berani tak berani. Ikutkan 30 tahun lagi baru nak buat. Bagaimana pula dengan DAP.?


- Orang india juga tidak perlu masuk islam untuk menyokong PAS. PAS bukan nak berdakwah cuma nak undi orang bukan Islam. Mereka cuma mahu kuasa politik


Ucapan Khalil Idham Lim Abdullah, YB Titi Serong


- Selama 10 bulan PR memerintah di Perak, rakyat memberi sokongan serta mendapat kebaikan yang tidak pernah diberikan BN. Sokongan rakyat amende, PAS ada 6 kerusi, DAP 18, UMNO 27, PKR 4, MCA 1 orang Melayu lebih menyokong UMNO daripada PAS, YB Muaalaf nie memang buta mata dan buta hati.


- Mendakwa Dato’ Seri Najib merupakan penyebab dan perompak sehingga menyebabkan berlakunya kegawatan ekonomi dan politik di Perak. Pelantikan MB baru adalah tidak sah dan menyalahi undang-undang. Idham Lim terlupa ketika konflik Mac 2008, mereka langsung tak layak untuk jadi MB kerana kerusi DAP lebih banyak daripada PAS. Siapa PAS di Perak. Bukit Gantang dan buktikan Orang Islam tolak PAS.


- UMNO perlu ditinggalkan oleh ahli-ahlinya kerana menggunakan slogan 1 Malaysia dimana pm pun tidak mengetahui maksud slogan tersebut. Sebenarnya ahli PAS perlu tinggalkan PAS kerana menggadaikan perjuangan Islam yang dislogankan.


- Alasan BN tidak bertanding di DUN Penanti adalah PRK tersebut membazir wang rakyat. Memang betul daripada melayan nafsu songsang Anwar Asshole lebih elok gunakan wang untuk pembangunan. Bodoh betul Fairus si YB Pemalas tak pasal-pasal letak jawatan SPRM pun dah sah takda kes..!

- Dalam isu PKM, pihak yang bertanggung jawab menggugat keselamatan negara bukanlah Chin Peng tetapi UMNO dan komponen BN. Satu lagi kenyataan bodoh daripada YB buta sejarah, tak pernah berlaku BN membunuh orang membabi buta.


- Isu Perak hanya akan dapat selesai dengan pembubaran DUN Perak. Belajarlah menerima kenyataan, tunggulah PRU ke 13. adalah lebih Islamik jika PAS menerima kententuan ini dengan kalimah “Alhamdullilah”.


Ulasan GM: Beginilah realiti keseronokan ahli-ahli PAS mendengar ceramah yang penuh dengan fitnah, caci maki dan tohmahan kerana pemimpin PAS tahu rakyat lebih gemar mendengar cerita-cerita sebegini dan tanpa usul periksa menelan bulat-bulat segala yang dikatakan pemimpin mereka. Sembahyang tungang tungging hari hari lepas tuh duduk kedai kopi kutuk orang dan maki hamun. Islam apa yang diperjuangkan PAS.

3 comments:

TAAVEEKUN PERAK said...

Pas dan Pkr adalah parti yg memecahbelahkan perpaduan Melayu.Mereka telah melemahkan persatuan Melayu,Mereka telah melemahkan kuasa politik orang2 Melayu.Mereka juga telah mencipta ketegangan antara kaum di Malaysia ini.Pas dan Pkr perlu dibubar.
Iran tu kata Pas contoh kuasa Islam.Apa dah jadi sekarang?
Kuasa islam di dunia sedang lemah kerana Iran.Pas nak ikut cara Iran ke?
Bodoh punya UMat2 Pas dan Pkr.

Lord Garam said...

PAS MENJADI BODOH KERANA BERSEKONGKOL DENGAN PKR DAN DAP..MEREKA SUDAH 40 TAHUN BERADA DIBUMI INI TETAPI TINDAKAN MEREKA IBARAT BARU SETAHUN JAGUNG. SERING DIPERBODOHKAN MALAHAN TIDAK MAMPU UNTUK MENYATAKAN PENDIRIAN SENDIRI..LIHATLAH ISU UNITY GOVERMENT DAP BARU BERDEHEM PAS SUDAH MENGELABAH...

PARTI APAKAH INI.? ADAKAH PAS AKAN BERJAYA UNUTK MEMIMPIN PR JIKA DITAKDIRKAN MEMBENTUK KERAJAAN PERSEKUTUAN...

PEMIMPIN PAS PERLU LEBIH BANYAK BELAJAR DARIPADA UMNO YANG MEMEGANG LEHER PARTI KOMPONEN UNTUK MENGIKUT ARUS MEREKA.

Apache said...

salam bro..kita desak kerajaan supaya haramkan segera mazhab sesat PAS ini supaya umat Islam dimalaysia tisak terpengaruh dengan mereka dan boleh menyebabkan kemurkan Allah..mohon posting dalam blog saya ..tq