Monday, June 22, 2009

Anwar Perlu Buktikan Tuduhan Itu. Rakyat Mahukan Kebenaran

GM lihat sudah acapkali kelakuan Anwar Asshole menunjukkan memang dia berada dalam keadaan yang sangat tertekan. Jika Saiful mampu mengharungi dugaan ini seorang diri tanpa mendapat full support daripada sesiapa, Anwar layak digelar peliwat politik yang hebat. Anwar Asshole sedang berada dalam keadaan yang sangat ketakutan mungkin paling takut dan seram yang pernah dia hadapi.

Mengapa mesti minta bukti dan mengapa mesti cuba melengahkan perbicaraan. Atas sebab apa Anwar Asshole melakukan semua itu. GM ingin bertanya, jika sebelum ini Anwar Asshole lantang dalam ceramahnya mengatakan dia tidak melakukan perbuatan itu, jika sebelum ini dia lantang kata sanggup bersumpah untuk membuktikan semua tuduhan itu adalah fitnah yang mahazalim, mengapa mesti Anwar cuba melengahkan perbicaraan.? Apa tipu muslihatnya.

Anwar Asshole menimbulkan atau cuba divert isu dalam pertuduhannya. Dia sengaja melengah-lengahkan perbicaraan. Mana pergi sikap “lawan tetap lawan”, rakyat marhean sudah bosan dengan sikap Anwar. Manusia paling keji pernah ada dalam sejarah politik negara selepas Si Kitul. Inilah manusia yang paling penakut pernah hidup di muka bumi ini.

Dalam ceramah-ceramah dia, Anwar gah mengatakan judicial procedure Malaysia teruk kerana tidak memihak kepadanya. Dulu Anwar memfailkan larangan KPN dan IGP langsung tidak boleh sentuh kes liwatnya kerana kes 1998 dulu. Hanya satu sebab Anwar buat begitu untuk memberi gambaran kepada rakyat sistem kehakiman telah rosak. Itulah yangs elalu dijeritkan Anwar dalam ceramahnya seluruh negara.

Dimana keadilan.? Perkataan yang selalu ditopengkan Anwar untuk menyucikan dirinya yang kotor. Anwar mahu diangkat sebagai pejuang keadilan. Saiful adalah mangsa Anwar yang paling berani. Keberanian Saiful telah membuka mata kebanyakan rakyat yang telah meragui langkah kotor Anwar. Rakyat mahu kebenaran begitu juga Saiful, dia memerlukan pembelaan. Sifat keberanian begini yang tiada dalam diri Anwar.

Tingkah laku Anwar saban hari jelas menunjukkan dia berada di dalam keadaan yang sangat takut. Habis semua telah dia rosakkan. Daripada anak teruna hinggalah kepada negara. Anwar melanggar semua. Dia desperado politik yang gila. Renungkan tingkah laku Anwar saban hari. Dari isu mahu bukti pendakwaan hinggalah dengan ego mengatakan tiada bukti pelakuan liwat wujud, Anwar jelas ketakutan.

Jika benarlah Anwar tidak melakukan semua perkara itu, hadapilah perbicaraan dengan gah sebagai manusia teraniaya (jika benar) bukan bertindak melarikan diri terkinjit-kinjit seperti dikejar anjing. Hilang terus semangat juang kerana dihambat Saiful yang mencari keadilan. Rakyat sudah bosan dan rakyat sudah mula menilai dengan sendirinya, Anwar memang melakukan perbuatan keji itu. Renungkanlah langkah sumbang Anwar ketika ini.

21 comments:

Cheguman said...

hadir je perbicaraan. Jangan banyak dalih. Berani kerana benar. Hidup di dunia pun bukan lama sangat.

Anonymous said...

awat polis tak bagi bagilagi bukti lagi.. orang dah mintak lama dah.. Polis pun sama je dengan peguam negara.. sama sama barua....

laporan Dr Pusrawi, dr Pakar HKL kata takde kesan liwat, jadi pe kejadahnya saiful diliwat... kalau ye pun saiful nak menipu.. pi la ojoh punggung tu dengan kayu ke.. botoi ke.. Jagung ke.. kepala najib ke.. baru nampak kesan.. kepala najib sesuai pasai botak.. ke ke ke...

herann yee.. kata rakyat dah buka mata.. tapi sokongan pada anwar di per matang pauh dan pilihanraya kecil lain meningkat.. ke ke ke ke..
bodohnya org Umno.. bodoohh..

Anonymous said...

awat polis tak bagi bagi lagi bukti .. orang dah mintak lama dah.. Polis pun sama je dengan peguam negara.. sama sama barua....

laporan Dr Pusrawi, dr Pakar HKL kata takde kesan liwat, jadi pe kejadahnya saiful diliwat... kalau ye pun saiful nak menipu.. pi la tojoh jolok punggung tu dengan kayu ke.. botoi ke.. Jagung ke.. kepala najib ke.. baru nampak kesan.. kepala najib sesuai pasai botak.. ke ke ke...

herann yee.. kata rakyat dah buka mata.. tapi sokongan pada anwar di per matang pauh dan pilihanraya kecil lain meningkat.. ke ke ke ke..
bodohnya org Umno.. bodoohh..

22 June, 2009

garamanis said...

WAHAI ANON,

SYAITAN TUA TUH SAJA NAK DIVERT ISU UNTUK PEMUJA TAKSUB MACAM ANDA. POLIS DAH BAGI SEMUA BAHAN.

POKOK PANGKAL MUDAH SAJA, APA NAK TAKUT JIKA TAK BUAT. DEPAN HAKIM LAWAN SAMA MENANG..TAK PUAS HATI KALAU KALAH.

ANGKAT SUMPAH JUNJUNG AL-QURAN MACAM SAIFUL BUAT.

SYAITAN TUA TUH JANGANKAN AL-QURAN NAK JUNJUNG BUKU 3 LIMA PUN TAK BERANI NAK JUNJUNG..

BODOH PUNYA ANWAR IBRAHIM. NAMPAK SANGAT DIA DAH TAKUT DAN NAMPAK SANGAT LIWAT TUH MEMANG BERLAKU.

BERANI KERANA BENAR TAKUT KERANA SALAH. ITU SAJA.

TokMudim said...
This comment has been removed by the author.
TokMudim said...

Another motherfcukers. Masa depan UMNO kat dubur Saiful.

Bodoh punya Melayu.

Wong Pencen said...

"...Anwar memang melakukan perbuatan keji itu..."

"...SYAITAN TUA TUH SAJA NAK DIVERT..."

"...NAMPAK SANGAT LIWAT TUH MEMANG BERLAKU."

Benarkah gaRamaNis yakin dengan institusi mahkamah Malaysia? Kalau benar, saya yakin gaRamaNis tidak akan mengeluarkan kata-kata sebagaimana yang saya petik di atas.

Mahkamah belum pun memulakan perbicaraan namun gaRamaNis sudah pun menjatuhkan hukum. Bukti-bukti belum pun dibentangkan di mahkamah, gaRamaNis sudahpun memutuskan bahawa Anwar bersalah?

kifli said...

"...SYAITAN TUA GARAMANIS BODO PIANG..."

Nasib UMNO Di Dubur Saiful?


Mahkamah Tinggi hari ini menangguhkan perbicaraan kes liwat Datuk Seri Anwar Ibrahim pada 8 Julai.

Sementara itu, tarikh perbicaraan permohonan untuk mendapatkan dokumen dan bahan bukti yang berkaitan akan bermula pada 1 Julai ini.

Keputusan itu dibuat oleh hakim, Datuk Mohamad Zabidin Mohd Diah.

Zabidin hari ini dijadual untuk mendengar permohonan Anwar supaya mahkamah memerintahkan pendakwaan menyediakan semua dokumen berhubung dengan tuduhan liwat itu.

Bagaimanapun menurut peguam Anwar, R. Sivarasa pihaknya telah menerima empat dokumen rakaman Kamera Litar Tertutup (CCTV), laporan kimia, kenyataan saksi Anwar dan laporan perubatan pengadu Mohd Saiful Bukhari Azlan dari pengawai penyiasat minggu lalu tetapi masih menunggu dokumen lain.

"Perbicaraan hari ini terpaksa ditangguhkan pada 1 Julai kerana masih ada dokumen dan barangan kes yang masih belum dibekalkan oleh pihak pendakwaan.

"Memang mereka telah memberi dokumen yang mereka katakan, tapi bagi kita apa yang mereka bagi tak memenuhi keperluan undang-undang seperti dibawah Seksyen 5, 51 dan 51 A kanun acara jenayah.," katanya ketika ditemui media.

Pada Rabu lalu, Penasihat Parti Keadilan Rakyat (PKR) itu memfailkan permohonan di pejabat pendaftar Mahkamah Tinggi di sini untuk membatalkan tuduhan liwat terhadapnya.

Dalam permohonan yang difailkan oleh peguamnya, S.N.Nair, Anwar, 62, juga memohon perintah membatal dan membebaskan beliau dan sebuah perintah menangguh perbicaraan kes liwatnya yang ditetapkan dari 1 hingga 24 Julai ini.

Beliau menamakan Pendakwa Raya sebagai responden dalam permohonan tersebut.

Anwar didakwa meliwat bekas pembantunya, Mohd Saiful Bukhari, 23, di Unit 1151, Desa Damansara Condominium, Jalan Setiakasih, Bukit Damansara di sini antara 3.01 petang dan 4.30 petang pada 26 Jun tahun lepas.

Kami telah melaporkan sebelum ini bahawa laporan perubatan Hospital Kuala Lumpur (HKL) yang diperakukan oleh 3 pakar mengesahkan tidak ada bukti Saiful Bukhari Azlan diliwat sebagaimana yang didakwa oleh beliau, kata peguamabela Datuk Sri Anwar Ibrahim, Sivarasa Rasiah.

Justeru pihak pembelaan yakin laporan itu bersama bukti- bukti lain akan menunjukkan tuduhan liwat terhadap Anwar adalah tidak benar dan rekaan semata- mata.

Bercakap kepada media di satu sidang akhbar di Parlimen hari ini, peguam Sivarasa dan seorang lagi peguam Anwar, Amir Hamzah Arshad berkata pendakwaraya perlu membuktikan wujudnya penetrasi untuk menyabit kesalahan Anwar Ibrahim.

“Bukti terpenting dalam mana-mana dakwaan rogol atau liwat adalah bukti mengesahkan berlakunya penetrasi. Namun, tidak ada penemuan klinikal yang mencadangkan adanya liwat dan tidak ada kesan luka mempertahankan diri pada tubuh pesakit,” kata Amir Hamzah

garamanis said...

KEFILI MANGKUK,

NAMPAK SANGAT ANWAR DAH GOYANG SESANGAT..SANGUP TANGGUH KES.

HUA..HUA..HUA..

APSAL NAK TANGGUH KALAU BENAR2 YAKIN TAK BUAT.

LAWAN LA DALAM MAHKAMAH, ITU PUN TAKUT KER..?

BODOH PUNYA MANUSIA

pkr simata satu said...

Aku faham sangat perangai penyokong2 taksub anwar ni sebab 10 tahun dulu pun aku pun penyokong tegar mamat ni hehehe.

Tapi lama kelamaan setelah memerhatikan dan berlapang dada dan tidak berfikiran sehala aku dapati kebenaran yg sebenar2nya tidaklah seperti yg aku sangka selama ini.

Kalau ezam antara org paling kanan anwar boleh berpaling tadah mungkin penyokong2 anwar boleh tuduh/fitnah dia dibeli tapi rakyat marhaen mcm aku yg takde apa2 kepentingan mcamana pula ya..

Aku tidaklah menyokong umno sbb dr dulu aku mmg undi pas,tapi dgn perkembangan semasa melihatkan gelagat pembangkang yg spt kera mendapat bunga aku mungkin mempertimbangkan utk memberi undi aku pada pihak yg paling kurang mudarat di anta 2 pihak yg sama2 memudaratkan hahaha.

Anonymous said...

biasa lah tu saudara garamanis.

anwar tu tuhan baru bagi penyokong PKR dan PR.

tuhan mereka mana ada wat salah semua betul je.

kena tipu pun tak pe sebab kalau tak ikut tuhan anwar nanti tak boleh masuk syurga

mcm tok mudim tu dia nak kena sunat sekali lagi sebab kulup dia dah tumbuh balik tu yang memekak maki orang sana sini tu

garamanis said...

BRO PKR DAN ANON,

ALHAMDULLILAH ANDA SESUNGGUHNYA INSAN YANG MATANG

Anonymous said...

Kita toksah berbalah kat sini. Yang penting tunggu jer kat mahkamah nanti. Biar orang cerdik pandai hal undang-undang yang berjuang di mahkamah. Lawyer Anwar bijak-bijak belaka. Pendakwa pun hebat juga. Kalau keputusan mahkamah nanti mendapati Anwar bersalah, maka dok kat Sungai Buloh lagilah dia. Kalau hakim kata tak bersalah, maka bebaslah dia. yang kita nak berkelahi macam orang bodoh ni buat apa? Tunggu jer 1 Julai ntah berapa hari jer lagi.

Anonymous said...

saya sedar saya masih tiada hak utk memberi komen berkenaan situasi politik di Malaysia..

Namun segenap pelusuk inci tanah yg diduduki rakyat malaysia ketika ini berbicara walhal politik di malaysia..

Saya berasa sangat kecewa dengan keadaan politik di negara kita sekarang ini kerana mengenangkn nasib generasi akan datang...

ketika ini saya lihat rakyat negara kita SANGAT BERGELUMANG DENGAN DOSA FITNAH!!

Kebanyakkn rakyat dinegara ni yang kononnya semakin Matang berpolitik hanya mendengar/membaca laku mempercayai tanpa mengkaji kesahihannya...

Insyaallah pada pilihan raya akan datang saya sudah boleh mengundi namun hati saya masih tertutup untuk mengundi mana2 parti dimalaysia ini..

kebanyaakkannya hanya mempunyai kepentingan peribadi shj.

Pakatan Pembangkang : hanya menabur janji2 manis semata2 ingin presidennya menjadi PM (gagal 16sept).. kenapa bukan TG HADI yang dicanangkan bakal menerajui pucuk pimpinan negara kita??? Knp perlu tandatangan borang sekiranya benar mereka ber3 sebolat suara menolak UG??? Adakah ingin dijadikn bukti apbl kes saman blku kerana slh seorang telah berpaling tadah???

Barisan Nasional : terlalu banyak kepincangan yang jelas kelihatan. Goyah dengan tuntutan bekas mahasiswa SASTERA yg bukan menuntut ilmu Sains sewaktu diuniversiti. Keuntungan kedalam Poket sendiri bukan dibahagikn kpd rkyt...

Anonymous said...

tak payah buat ayat putar belit..

Ni hat kat atas dok cakap bab Uniy Gov pasai apa .. kecewa!! muka najib tengok dah macam Perdana Menetri Israel Natanyahu... ke ke ke

Bicara hari ni tanggguh pasai Hakim, bukan pasai Anwar. itu pun tak reti. Anwar Minta bicara hari ni.. minta keputusan hakim sammada gani patail yang jahat tu.. dengan Musang Hasan Pelindung Along tu ada kes arau tidak kalau Dr dari Pusrawi ngan HKL kata takde kesan liwat...

tak reti reti orang Umno i.. pusing kanan ..pusing kiri.. last last kena kat diri sendiri.. ke ke ke Mcam Najib hari i muka selebet.. macam PM Israel natanyahu... ke ke ke Adik beradik kut..

Pedang Bertuah said...

Dear GM
Penyokong2 fanatik Al-Juburi ni betul takde telur, semua pakai Anon jer :).
Baling batu, sembunyi tangan, macam Bos diaorg jugak!
Kalau dah confident sangat menang, naper gelabah buat sidang akhbar kata bukti2 semua palsu? Awal-awal lagi dah buat 'pre-emtive' strike nak minta simpati rakyat.
Kalau betul dia kena sumbat jail nanti, seolah-olah nampak takde keadilan lah kehakiman negara... kan dia dah hebah merata2 dah predict/foresee akan masuk balik jail sebab konspirasi.
Ingat rakyat Malaysia Bodoh ke Nuar? Except penyokong2 kamu ler... hati dah dihijab dari melihat kebenaran.
What a joke, angkat sumpah "Wallahi, wabillahi, watallahi" masa jadi MP ok jer, tapi takde telur nak bersumpah cara sama menidakkan tuduhan liwat dan bersih nama sendiri? Ini pun penyokong fanatik dia bangang tak boleh nak fikir ke logik ke tak?

zizOu21 said...

wong pencen..

apa yg disebutkan GM tu sebenarnya pendapat GM.. tak salah mmberi pendapat.. xdak mudarat pun utk kes perbicaraan anuar aljuburi tu nanti.. bukan GM yg nak jd hakim pun.. org kata 'xjd udis pun' kalo GM berpendapat sebegitu..

knp tak persoalkan pulak komen dr anonymous? dia dengan terg lg bersuluh kata anuar aljuburi xsalah.. dia tak percaya pd sistem kehakiman negara??

pendapat individu tak lebih sekadar dari pendapat.. setiap individu ada hak utk memberi pendapat la bro.. peace!!

garamanis said...

ZIZOU,

APA NAK BUAT BEGITULAH KALU DAH HARI2 TENGOK CD CERAMAH AL-JUBURI. GAGAL MENTAFSIR APA YANG BERLAKU DISEKELILING.

Wong Pencen said...

zizOu21

Tidak ada salahnya mempunyai pandangan tersendiri terhadap sesuatu perkara. Namun demikian sesuatu pandangan wajar dikemukakan sebagai pandangan dan bukan dalam bentuk tuduhan.

Saya katakan demikian kerana sesuatu pandangan yang dikemukakan sebagai tuduhan akan menjadi FITNAH dan tidak akan ujud persepakatan dalam sebuah masyarakat yang bergelumang dengan FITNAH.

Begitu juga, bagaimana keharmonian akan dapat bertahan dalam masyarakat yang sentiasa caci mencaci. Bolehkah masyarakat melangkah ke arah kemajuan apabila ahli-ahlinya gemar melemparkan kata-kata kesat, memaki hamun dan menggelar anggota masyarakat lain dengan panggilan yang kotor, jahat dan hina.

Yang lebih malang lagi, kebejatan ini dilaungkan dengan perasan bangga sedangkan apa yang dilakukan sebenarnya mengundang dosa. Berbangga dan bermegah dengan perbuatan dosa?

Bukan begitu g a R a m a N i s. Ulasan g a R a m a N i s (23 June, 2009) sebenarnya menggambarkan cara g a R a m a N i s menyatakan pendapat.

Dalam satu ayat yang pendek sahaja, g a R a m a N i s tidak boleh terlepas dari menggunakan ungkapan yang kotor dan melemparkan tuduhan.

Tanpa usul periksa, g a R a m a N i s mengaitkan ulasan saya dengan perbuatan menonton CD ceramah? Kalau iapun mahu mengemukan pendapat, biarlah berdasarkan pengetahuan atau ilmu. Kalau mahu berbuat sesuka hati, jangan sehingga menyentuh ehwal orang lain.

Kita semua manusia yang tidak lepas dari melakukan kesilapan. Hasil dari dosa yang tidak kita sengajakan sahaja sebenarnya kita tidak akan termampu menanggung. Amat tidak wajar kita berseronok dengan melakukan pula dosa-dosa hasil kesalahan yang sengaja.

wakdanial said...

jubur busuk jubur busuk jubur busuk anu kecik anu kecik anu kecik anu kecik anu kecik

Anonymous said...

kah kah kah... lawaknya muka umno yg Bodoh ni.. orang minta hakim bagi keptutsa 22june. hakim yang takut.. apesal tangguh 8 julai..

itu org tak panggil ngelat.. itu orang panggil taktik, taktik barua Umno Musang Hasan, ngan gan 4 tahil dah gelabah.. tu yg taagguh tu bila anwar dedah laporan HKL..

Jangan Risau... ada lagi pendedahan lepas ni, satu satu la.. Lapran Pusrawipun kita sengaja dedah lambat..

ada lagi.. satu satu la.. nak tengok macam mana barua Najib Altantuya Umno dan Rosmah Puaka... Tungguu..

Lepas ni da pendedahan tentang Laporan panggila Telefon Saiful pada darling dia Najib dan rosmah puaka..

ada laporan perjumpaan org musangg hasang kat hoel concordes..

dan ada kurang2 8 bukti besar termasuk Video..

biAQ bagi Barua Umno ni gelabah... dah nampakpun gelabahnya.. tambah tuan punya web ni..

sian engok org Umno.. raamai yg bodoh... masalh satu je takut Anwar kat luar.. takut anwar jadi PM... k h lkah kah... kah.. rg Umno dah gelabah... termasuk Ketua Polis ngan Peguam Negara.. ka akkka ka ka