Monday, December 07, 2009

Uncensored 5: Khalid Is Clown, Sultan No Right.

Korang dah baca berkaitan peruntukan tak seimbang (boleh rujuk disudut kanan blog ini) dan bajet-bajet tambahan tak masuk akal yang telah dibuat dan diluluskan oleh regim Khalid gagap sepanjang hampir 2 tahun pentadbiran gila dia. Jika hendak dibandingkan dengan Julius Ceaser boleh dikatakan kedua-dua ini mempunyai personaliti yang sama iaitu tidur tak suka pakai spender sama macam Cik Eli exco kegemaran Khalid.

Tokey, hendak kasi tau pasal kedudukan agama Islam dan martabatnya dan bagaimana DAP dan PKR menggunakan kegagapan Khalid untuk bermaharajalela.

Satu ketika dulu terdapat satu pindaan yang memberi kuasa kepada Sultan Selangor untuk melantik terus ahli-ahli Majlis Agama Islam Selangor (MAIS) tanpa perlu melalui Khalid Ibrahim tetapi telah menerima tentangan dan bantahan keras daripada ADUN DAP dan PKR termasuklah exco kerajaan negeri.

ADUN DAP, PKR dan Speaker DUN dengan biadap mempersoalkan hak Sultan Selangor dalam perkara ini. Depa anggap Sultan tidak lebih hanya Raja Berpelembagaan. Depa lupa yang Sultan adalah Ketua kepada agama Islam dalam negeri tetapi yang paling menyedihkan apabila ada yang mencadangkan supaya pindaan tersebut ditarik balik atau ditangguhkan. Bagaimana pun, dalam hal ini, YB Melayu Islam daripada bulan dan keris sepakat menyokong pindaan tersebut dan seterusnya diluluskan oleh Dewan.

Cuba kita kaji jika pindaan tersebut tidak diluluskan ia akan menimbulkan krisis perlembagaan di Selangor. Paling penting dan perlu diambil perhatian, dimana fungsi dan kedudukan Sultan sebagai payung orang melayu dan islam di Selangor jika pindaan itu tidak diluluskan.

Tokey ingin lontarkan soalan pada orang melayu yang duduk di kampung-kampung macam di Hulu Langat, Hulu Yam, Hulu Selangor dan segala macam hulu adakah depa tahu dan sedar akan permainan DAP dan PKR untuk menghakis kekuasaan Institusi Raja Melayu di negara kita sepertimana yang depa tengah rancak planning di Penang [Rujuk] dan [Rujuk].

Atau ketika ini, depa semua khayal dengan mabuk air paip free tiap-tiap bulan hingga mata hati menjadi buta untuk menilai permainan sumbang pentadbir Selangor. Renung sejenak untuk melihat pernahkah berlaku perkara seperti ini sebelum ini.? Pernahkan pelaksanaan hukum mencegah kemungkaran dimalukan hanya kerana mahu melaksanakan kepada bangsa sendiri. (baca isu arak).

Inilah hasilnya jika syiar kesamaratan telah menjadi halwa telinga untuk menutup dosa-dosa Khalid Ibrahim....

6 comments:

moeinuddin Zakaria said...

Masaalahnya sekarang mereka-meraka yang ada di ceruk hulu-hulu ni di beri pendedahan secara agresif

Teraniaya said...

itulah kelemahan UMNO. sudah menjadi pembangkang diselangor tapi belagak sombong macam pemerintah.

mereka dipernah menjadi pembangkang sebab itu tiada sikap membangkang membabi buta. hendak disuruh ketua penerangan umno selangor masih dok ber'syukor' aja sepanjang masa.

kalu macam nie punya perangai jangan harap nak dapat balik selangor

Rhino Rin said...

I think we should repeat this doa. J.Jun, this is my way of saying amiin.
By your Name O Allah, please accord divine assistance to the meek.
By your Name O Allah, please cloud up the ways of DAP the gog and magog of my country.
By your name O Allah, please plug up the conduits of DAP the gog and magog of this land.
By the Name of Allah the god of all Messiahs and Prophets may your deceptions falls on you yourself O DAP the gog and magog of this nation.
By the sovereignty of your most Excelent Names O Allah may DAP the gog and magog of this soil be crippled, disabled or paralyzed.
By the Greatest of Your Names, please stop this DAP, this scourge, these sons of gog and magog.
Amein.
-----------------
Dengan nama Allah (Ba Mim Alif) ... dipohonkan bantuan bagi kaum yang (mengaku) kelemahan diri.

Dengan nama Allah (Ba Mim Alif) ... gelap seluruh sudut mu hai DAP Juj Ma'juj Malaysia.

Dengan nama Allah (Ba Mim Alif) ... tersumbat seluruh rongga mu hai DAP Juj Ma'juj Malayusia.

Dengan Nama Tuhan bagi sekelian Nabi dan Rasul a.s.w.s.; perdaya dirimu hai DAP Juj Ma'juj Malaysia.

Demi keagungan Asma-u-lhusna Mu, Engkau lumpuhkanlah DAP Juj Ma'juj Malaysia.

Dengan haq Ismul 'Adzam Semuga Allah sekat segala jalan DAP Juj Ma'juj Malaysia

Pemerhati said...

Ini air percuma yg dinikmati oleh orang Selangor ni dibayar oleh siapa? Oleh kerajaan Selangor. Kerajaan Selangor ni dapat duit dari mana? Dari rakyat Selangor juga. Macam ambil duit dari poket kiri dan masukkan ke poket kanan. Apalah bodohnya rakyat Selangor?

Anonymous said...

GARAMASAM BODOH!
GARAMASAM BODOH!
GARAMASAM BODOH!

aliffnajmi said...

Hahaha... anon 2:46 tu mabok minum air free kot. Tu pasal kasik komen bodoh camtu.