Wednesday, December 02, 2009

Uncensored: Nasib Orang Melayu Selangor

Tahniah kepada orang melayu Selangor kerana beriya-iya sangat nakkan "Ketuanan Rakyat". Ialah mungkin hangpa dah jemu dengan "Ketuanan Melayu" yang diperjuangkan UMNO selama ini. Disebabkan fitnah, caci maki dan hasutan pemimpin Pakatan Rakyat (PR), hangpa sanggup buang BN dalam pilihan raya lepas.

Hangpa harap dengan menolak BN kehidupan hangpa akan bertambah menjadi baik. Oleh kerana terlalu nakkan sangat "Ketuanan Rakyat" dan termakan gula-gula PR, hangpa sanggup menggadai masa depan anak cucu sendiri. Mana taknya dalam tempoh kira-kira 18 bulan memerintah, PR yang diterajui Khalid Ibrahim dah lakukan macam-macam perkara yang merugikan orang melayu dan Islam tanpa kita sedari.

Jangan hairanlah apabila aku cakap macam ni kerana di Selangor yang memerintah orang cina dan India DAP serta PKR bukan orang melayu. Menteri besar yang ada tak lebih dari boneka atau tunggul kayu saja. Kenapa perkara ini berlaku, jawabnya mudah kerana gilakan kuasa.

Bila orang melayu Selangor nak sedar.? Mudah sangat gelap mata. Baru dapat air free 10 ringgit sebulan, dapat imbuhan khairat kematian dan beberapa imbuhan lagi dah tak nampak keburukan yang dilakukan oleh pemimpin PR. Berapa sen sangatlah nilainya benda-benda free yang kita dapat tu sebenarnya. Orang melayu mudah termakan dengan benda-benda free walaupun benda tu sebenarnya takdalah besar sangat nilainya pada orang cina dan india.

Sedar ke kita, dalam diam-diam depa bagi benda-benda free ni sebenarnya sedang berusaha menghapuskan hak istimewa kita sebagai penduduk asal Tanah Melayu, depa mahu samarata. Jangan buat-buat terkejut pak long oii..!

Apa hak istimewa yang aku maksudkan, mudah saja, biasiswa, kuota MRSM, dan UiTM, Felda, Felcra, Rumah PPRT, Tanah Rezab Melayu, tanah kurnia dan macam-macam lagi. Aku nak juga tanya orang melayu di Selangor, berapa ramai mak bapa yang mampu hantar anak melanjutkan pelajaran ke luar negara dengan duit sendiri.?, berapa ramai yang boleh beli rumah di bandar-bandar besar tanpa harga bumiputera atau berapa ramai anak melayu yang telah melanjutkan pelajaran di Kolej Tunku Abdul Rahman (TAR)..?


Dalam keadaan kita dok bertongkat (dibantu kerajaan) pun masih lemah, bagaimana nanti apabila kerajaan tidak lagi dapat membantu kerana terpaksa beri hak samarata terhadap semua kaum. Betoilah kata pepatah melayu kerana nyamuk kelambu dibakar, menang sorak kampung tergadai. Bilalah orang melayu nak sedar pun tak tahu..!

Bagi ahli dan pemimpin PAS pula janganlah kerana nakkan kuasa hingga sanggup jadi kuda tunggang Cina DAP dan PKR. Karpal Singh dah kata, langkah mayat dia dahulu sebelum tegakkan negara islam. Itu pun hangpa masih tak faham-faham, bolehkah nak tegak negara islam jika siang-siang lagi dia tolak.

Apa yang tidak islamnya UMNO.? Layakkah kita mengkafirkan saudara seislam kita. Sedih betoi memikirkan tentang sikap bangsa aku.

Inilah perkara-perkara yang akan aku dedahkan kepada orang melayu Selangor supaya depa sedar bahawa keputusan hangpa menolak BN sebenarnya telah memberi kesan buruk kepada melayu dan islam di negeri ini dalam jangka masa panjang. Ianya bukan rahsia kerana telah dibincangkan dalam Sidang DUN Selangor.

Inilah wajah sebenar manusia bernama Khalid Ibrahim, kuda tunggangan DAP dan PKR. Inilah dosa-dosa Khalid Ibrahim.

4 comments:

shunsuke said...

Salam Bro..

Aku berbangga atas semangat bro tulis artikel "Nasib Orang Melayu Selangor"..bro cukup bersemangat.

Tp sayang,bagi aku kalau yg bawah2 je bersemangat dlm perjuangan xguna gak bro.

Yg atas-atas pe cite bro?

Dorang still lg dlm perjuangan yg betul ke bro?

Dorang still lg bersemangat mcm bro ke?

Terus terang aku ckp aku dah muak dgn perjuangan "melayu yg berkuasa" sekarang ni..

Aku ada sebab kena aku muak,dan bro ada sebab terus menyokong perjuangan melayu yg berkuasa sekarang ni.

Bagi aku lah melayu yg berkuasa sekarang ni kebanyakan perjuangan mereka dah tergelincir,hanyut dlm kekuasaan dan kekayaan.

Satu ketika dulu cukup angkuh.Tp bila kekuasaan mrk hampir tiada mula la buat mcm2,terdesak..

Bila gah berkuasa xpula nak gunakan kuasa yg ada sebaik-baiknya..

Aku pun org melayu bro,aku antara golongan muda yg nampak melayu yg berkuasa sekarang ni dah pun terpesong dan perlu di ajar..

Gunalah media,gunalah apa cara sekalipun utk katakan melayu yg berkuasa sekarang ni dah kembali dapat kepercayaan mcm dulu2.

Pesan kat yang atas-atas jgn meratap jika hilang kuasa satu hari nanti!

Dan pada bro dan kawan2,perjuangan dan semangat bro aku kagumi!
sayang sekali yg atas-atas tidak lagi mcm dulu-dulu.

Anonymous said...

Salam 1 Malaysia

Aku ucapakan "Tahniah" buat Pakatan Riot kerana melingkupkan Selangor, baguslah, undilah Pakatan Riot lagi, padan muka,tengok apa dah jadi? Selangor dah tak macam dulu lagi, dah Lintang Pukang

Kalau ada demo suruh Tuan Guru Nik Aziz letak jawatan, lepas ini, aku nak tengok demo suruh Khalid Gagap letak jawatan.

Kalau dulu pembangkang suruh kita bereformasi, kali ini minta rakyat Selangor berrformasi pulak, tapi bukan dengan cara merusuh, tapi, cara yang bersopan, Bro Ezam boleh ketuai, pasal dia ada pengalaman.

Pada Pakatan Riot, you want "reformasi", we will give you "Reformasi".

Selangor Bangkit menentang Regim Pakatan Riot!!!!

A.Rangkuti said...

Salam Shunsuke.

Saya setuju dengan pandangan saudara tu. Kerajaan atau pemimpin melayu sekarang perlu disokong bukan kerana mereka 100% bagus! Yang baik kita mesti tunjukan kepada mereka bagaimana untuk meningkatkan lagi kenaikan itu. Yang tak betul, tak senonoh perlu kita balun habis-habisan supaya mereka sedar. Kita kena lakukan begini bukan untuk diri kita lagi tetapi untuk anak cucu kita dimasa hadapan.

Walau pun kita menyokong kerajaan tapi jangan senantiasa jadi "yes man". Biar para para menteri dan wakil rakyat senantiasa panas ponggong supaya mereka buat kerja betul-betul.Gelaran YB tu kita yang bagi kepada mereka.

Satu cara untuk buat all the wakil rakyat always on theit toes ialah dengan mengadakan dailog sejerap yang mungkin. Pastikan mereka hadir. Yang sudi hadir buatlah homework untuk dapatkan facts and figures kemudian semasa sesi daolog baru sedap nak hentam kiri kanan, atas bawah dan depan belakang. Lepas majlis dailog buat lap[oran terperinci dan hantar kepada PM. Tengok apa yang akan terjadi.

Kalau nak harapkan PR jadi kerajaan alternatif entahlah.... Tengoklah apa yang telah terjadi...

Junah said...

Salam,

what u vote is what u get, padan muka depa.