Friday, June 05, 2009

Siri 2: 3 Keraguan iaitu Pembantu Khas, Telus dan Hak.?

Gambar ini tiada kena mengena dengan 'anu' Anwar yang panjang menikam.


Keraguan 3

Anwar kata Mohd Saiful Bukhari bukan pembantu khas cuma pembantu sementara. Betul ke?


Tak kiralah pembantu khas ke, pembantu am ke, pembantu tak peribadi ke yang jelas Saiful Bukhari memang bekerja dengan Anwar. Yang pelik, kalau si mamat tu cuma pembantu sementara macam yang Anwar cakap tak kan sampai nak bawa pergi ke hulu ke hilir ke luar negera. Mestilah kalau tak pembantu khas, koman-koman pun pembantu istimewa. Gunakan otak kalau nak cover line, betul tak.


Keraguan 4

Anwar kata orang lain buat salah besar dan patut kena tindakan undang-undang. Betul ke?


Yang jadi persoalan sekarang bukan kes orang lain, tapi dakwaan liwat terhadap Anwar. Habis tu kenapa nak babit-babitkan kesalahan orang lain? Kenapa pula masa sekarang nak timbulkan isu orang lain pun buat salah juga. Jawab dulu ke atas diri sendiri. Senang cerita.


Keraguan 5

Anwar kata semua orang mesti telus dan menghormati hak asasi manusia. Betul ke?


Apa yang Anwar cakap memang berasas. Habis tu kenapa kes liwat dia tak telus dan tak hormati hak asasi Saiful Bukhari. Asyik bercakap hak dia saja, habis tu mana pergi hak Saiful sebagai mangsa liwat? Bila kena batang hidung sendiri mula buat lawak bodoh bang Nuar ye..!


5 comments:

amieieda said...

Keraguan 5

Anwar kata semua orang mesti telus dan menghormati hak asasi manusia. Betul ke?


Apa yang Anwar cakap memang berasas. Habis tu kenapa kes liwat dia tak telus dan tak hormati hak asasi Saiful Bukhari. Asyik bercakap hak dia saja, habis tu mana pergi hak Saiful sebagai mangsa liwat? Bila kena batang hidung sendiri mula buat lawak bodoh bang Nuar ye..!

amieieda : itulah terjadi apabila KEADILAN itu tidak ADIL

KEADILAN pada pandangan amieieda ialah KEMBALIKAN HAK KEPADA YANG BERHAK!!!!

zizOu21 said...

hak tue sedang cuba dikembalikan la amieieda..
tunggulah kes perbicaraan di mahkamah bulan depan..

nanti da dpt keputusan, xkiralah memihak kpd anwar atau saiful, jgn pulak dipertikaikan.. kata mahkamah dah ikut telunjuk bn n etc..

kalo laa rasa mahkamah dah x adil, knp ada kes2 tertentu hendak di bwk ke mahkamah..
cth : kes pergolakan politik perak. knp nak di bwk ke mahkamah?? andai btl mahkamah xadil, pastinya akhir sekali xmemihak kpd PR (kbtln terjadi mcm tu br2 ni)..
kes anwar saman menteri luar.. apa hal nak msk mhkmh? kalo mng, kata mhkmah adil, kan? kalo xdpt smn@kalah, mhkmh tipu n xadil pulak?? :)

Saiful KONON said...

salam,

maksud keadilan yang dibawa anwar ialah maksud barat

samarata, samarasa, saksama.

bukan maksud islam, kembalikan hak kpd yg berhak, meletakan sesuatu pd tempatnya.

YANG GAMBI said...

Yang sebenarnya Saiful bukan pembantu sementara atau khas atau tetap. Saiful pembantu menahan sendal anwar al juburi, Allah telah memberi petunjuk pembohongan anwar, cuma azizah je yang buat-buat tak nampak.... derhaka lawan kehendak suami..

AKIL said...

nk tau x bile mahkamah tu jd adil??bile semau kes di adili dengan adil dan saksama..contoh simple..nape rayuan zambry xsmapi sehari dh leh dpt keputusan tetapi rayuan nizar kne tggu seminngu??ni adil ke??keputusan pemerintahan negeri penting tp diorg leh buat slamber je???xplik??ke buta xnmpak??

org kurg cerdik je akan ckp nape g mahkamah klu rs xadil..dh mahkamah tu je ade ..tu je la tmpat yg leh pegi..setiap kali pgi mstilah dengan harapan hakim or peguian tu akan berubah xikut telunjuk kerajaan..