Friday, December 11, 2009

Uncensored 7: Pecah Monopoli Orang Melayu

Dalam siri Uncensored yang lepas telah didedahkan beberapa kepincangan dan tindakan berat sebelah regim Khalid menganiaya rakyat jati Selangor. Sudah acap kali memperkatakan kebebalan Exco Khalid (baca Melayu) yang tidak berbuat apa-apa melainkan menyokong membabi buta.

Walaupun dilihat sudah ada isu bola tanggung yang boleh dieksploitasi oleh kepimpinan UMNO Selangor tetapi oleh kerana kegagalan untuk memahami, menjiwai dan bertindak sebagai pembangkang, banyak isu yang berlalu begitu saja dan dipandang sepi oleh UMNO khususnya jentera penerangan yang totally out..! melainkan ber'syukor' saja....Itu antara kelemahan dan kebebalan jentera UMNO Selangor hari ini. Janganlah cuba menafikan.

Itu dipihak UMNO yang dok ber'syukor' setiap masa. Takpa biaq kat depa mungkin sebab Harrier dok parking elok kat garaj umah lagi depa semua masih dok mengelamun kira bintang.

Siri uncensored 6 [Rujuk] Tokey dedahkan bagaimana Khalid Gagap begitu 'teruja' dengan buah fikiran Exconya yang mahu supaya diadakan satu pilihan raya kerajaan tempatan bagi memilih semula pentadbir PBT. Khalid teruja dan terkesima dengan idea inovatif barisan exco yang planning untuk mengusir melayu jati Selangor.

Sehingga saat ini, maklumat dalaman mendedahkan Ronnie Liu dikatakan telah mendesak Khalid Ibrahim meminta Bahagian Sumber Manusia dan Setiausaha Kerajaan Negeri (SUK) supaya melantik Pegawai-pegawai berbangsa Cina mengisi beberapa jawatan strategik seperti Datuk Bandar dan YDP PBT.

Bagi mejayakan percaturan ini, Ronnie liu telah meminta Khalid Ibrahim menukar Datuk Bandar MBPJ, YDP MPSJ dan YDP MPK dengan pegawai 'selective' Ronnie yang berbangsa Cina atas alasan Datuk Bandar dan YDP tersebut terlibat dengan penyelewengan dan rasuah. Perkara ini tidak dihebahkan kepada media kerana strategi Ronnie mahu menakut-nakutkan pegawai terbabit.

Dalam jangka masa panjang, perkiraan puak-puak ini untuk merevolusikan PBT akan terus melibatkan bandar-bandar besar dan juga daerah lain yang turut mengalami perubahan yang sama. Tahniah kat hangpa..! Dapat bos baru yang lebih dedikasi. Orang Melayu memang suka bekerja dibawah orang cina sebab kalu dibawah orang melayu hasad dengki menguasai diri. Ini sudah menjadi tabiat. Macam tuh la yang terjadi hari ini.

Nilaikan, kemunculan Datuk Bandar dan YDP PBT dari bangsa cina sudah tentu akan merobah wajah dan landskap otoriti PBT yang selama ini menjadi hak milik istimewa orang Melayu. Bayangkan bagaimana, bumi Shah Alam akan berubah menjadi seperti PJ yang dikuasai oleh orang cina, rumah urut dan panggung wayang pasti bersepah. Hari ini pun sudah kedengaran cadangan-cadangan tersebut.

Tidakkah hangpa semua rakyat Selangor nampak agenda tersembunyi puak-puak ini yang ingin menguasai dan memecahkan dominasi orang melayu. Bagi Tokey, tindakan depa semua sebenarnya adalah lebih rasist dan merbahaya.

Tepuk dada tanya Khalid....

6 comments:

Anonymous said...

Tokey,

Nak tanya camana dia pun dok tergagap-gagap....

bodoh punya MB

antiragut said...

rakyat melayu sgor mana ada telo! mereka mmg suka kena jual macamana sigagap tu kena jual..

YANG GAMBI said...

Salam Tokey, sebahagian besar orang-orang Selangor yang ada di Shah Alam, PJ dan lain-lain bukan anak jati Selangor, mereka menumpang kesenangan macam di Pahang, puak-puak Melayu inilah yang telah menjadi pengkhianat kepada rakyat Selangor, Melayu yang yang telah diperbodohkan oleh manusia macam Khalid Samad, yang telah menerima dakyah komunis DAP Selangor.......

zizOu21 said...

YANG GAMBI, zizOu faktor penduduk yg bukan anak jati tu adlh salah satu faktor yg sebabkan slngr jd mcm yg ada sekrg nie.. tp yg lebih pasti, MB yg terlalu mudah dicucuk hdg. memalukan..

kalo di perak dulu ada ngeh ngan nga, kat slgr ada runnie liu. mudah btl dap melaksanakan agenda depa dengan hanya memperbodohkan mb melayu yg haprak ni.. malang org melayu..

Anonymous said...

PADAN MUKA KAMU RAKYAT MELAYU SGOR YG BAGHAL BAGI PELUANG KAT BABI2 TOYOK TU BERMAHARAJALELA. APA RASA SEKARANG?

Pemerhati said...

Nak perbetulkan keadaan?
PRU13 nanti.