Friday, December 04, 2009

Uncensored 4: Kerana Khalid, Makin Bersepah Tokong dan Kuil Haram Di Selangor

Jika sebelum nie SU Kerajaan Negeri yang akan menjadi Pengerusi jawatankuasa rumah ibadat bukan islam. Ini yang diamalkan ketika BN perintah Selangor hampir 40 tahun dulu. Bagaimanapun selepas kejatuhan kuasa bongkak BN dan tabalnya Khalid Ibrahim sebagai MB gagap pertama negara habis semua ditukar dengan senang hati.

Kononnya tidak mahu terikut dengan gaya kepimpinan BN dulu. Ketika ini Pengerusi jawatankuasa rumah ibadat bukan islam telah disandang oleh Teresa Cock, Ronnie Liu dan Xavier Jayakumar itupun setelah dipinda dan ditekan oleh ADUN bukan islam pada kepala Khalid hingga tidak mampu dibuat apa-apa atas lagak sombong depa.

Janganlah kita pelik mana pergi YB melayu yang mengaku islam macam Hassan Ali, Khalid Samad atau Rodziah 375 yang tidak menentang pelaksanaan 'skim' baru itu. Anggaplah depa semua dan hanyut tidoq atas tilam kuasa brand PR. Setelah jawatan itu diisi, depa (pengerusi) telah melantik 6 orang ahli baru yang mewakili semua agama selain daripada Islam. Kasi ulang wakil Islam..ZERO.

Mengapa depa beriya-iya mahu pindaan jawatankuasa itu.? apa yang Hassan Ali dan Khalid buat kat bangunan SUK sampai tak mampu nak bantah..! Kita pusing kebelakang semula dan renungkan kembali tindakan depa semua. Jangan kerana air free tiap-tiap bulan kita mabuk dengan tawaran murah menjual hargai diri.

Penubuhan jawatankuasa ini hanya akan memudahkan lagi orang cina dan india menambah bilangan kuil dan tokong mereka di Selangor. Tidakkah ini secara tidak langsung akan membantutkan usaha menyebarkan syiar islam seperti mana janji manifesto PAS dulu. Mahu sebarkan syiar islam jika berkuasa di Selangor. La nie syiar islam haram tak nampak yang jelas syiar kesamarataan makin nampak.

Pernah dulu, Xavier buat sidang media mengumumkan bahawa tidak ada had kepada ketinggian pembinaan kuil dan tokong di Selangor. Dia juga mengumumkan PBT tidak lagi dibenarkan meroboh kuil dan tokong haram kecuali dengan kelulusan exco dan jawatankuasa rumah ibadat bukan islam yang dianggotainya.

Tapi yang paling kurang ajar dan celaka bila Xavier dengan angkuh akan mencadangkan supaya syarat pembinaan di taman-taman perumahan baru mesti berdasarkan nisbah 1 masjid/surau:1 gereja: 1 kuil. Apa niat Xavier..? bukankah ini jelas mahu menghalau orang melayu secara halus.

Kepada yang baca tak payah nak geleng-geleng kepala dan memaki hamun depan monitor atau menyesal memberi kuasa kepada Khalid Ibrahim berkuasa kerana inilah kemahuan hangpa 100%. Tahniah kerana menghilang pengaruh melayu dalam Selangor.

8 comments:

Saya Rakyat Malaysia said...

Mungkin boleh tukar jadi - hilang pengaruh Melayu dan Islam dalam negeri Selangor.

Penyokong tegar PAS tak mengaku depa Melayu, mengaku Islam ja. Sembang ja lebih, Islam begitu begini, haprak takdak. Tin kosong.

Anonymous said...

SLM BRO..SLOGAN FUCKATAN..

TOKONG, KUIL, GEREJA DI UTAMAKAN..
SURAU DAN MESJID DI ABAIKAN
DUIT ZAKAT DI PUNAH RANAHKAN
UNDILAH PAKATAN!..HIDUP ANDA PASTI AMAN

KEHKEHKEH..HARKK PTUIHH!

Anonymous said...

Kalau nik aziz doakan pemimpin BN musnah, apa kata kita doakan pemimpin2 yang bertopengkan dan memputarbelitkan agama islam untuk kepentingan mereka ni musnah..

Anonymous said...

aku sokong ....aminnnn 40 x, + 40 jumaaat InsyaAllah..

Mana dia Hassan Ali hah ...lama tak dengar,dah kena pegang tel.q kot,agama bangsa apa nak jadi lantak le,yg penting aku boleh basus sikit-sikit belah petang ,camry aku.
by aramak

Anonymous said...

aku nak kata rasis tak sanggup..tapi tulisan ko nie ada kebenarannya juga.

YANG GAMBI said...

Bro, kerana takut sangat dipanggil Melayu racis maka puak-pauk PAS & PKR ini hilang suara dan kuasa.... TGNA cakap tok po, macam di Kelantan menara budha lebih besard dari Masjid Tumpat....... inilah Islam Khawarij yang mereka bawa.....

Unknown said...

Dengan haq Ismul 'Adzam pohon tutupkanlah ya Allah segala jalan DAP keturunan Juj wa Ma'juj ini.

Demi keagungan Asma-u-lhusna pohon ya Robbana lumpuhkan DAP keturunan Juj wa Ma'juj ini.

Dengan Nama Tuhan bagi Muhammad dan sekelian Nabi Rasul a.s.w.s.; minggir engkau (noor-M-mu) hai DAP keturunan Juj wa Ma'juj.

Bis-mil-lah ... gelap seluruh sudut mu hai DAP keturunan Juj wa Ma'juj.

Bis-mil-lah ... tersumbat seluruh rongga mu hai DAP keturunan Juj wa Ma'juj.

Bis-mil-lah ... dipohonkan bantuan bagi kaum yang (mengaku) kelemahan.

whiteorange said...

TULAH PASAL, SEBAHAGIAN ORANG MELAYU SELANGOR UNDI DALAM PRU 12 PAKAI LUTUT BUKAN GUNA KEPALA HOTAK, DITAMBAH DENGAN DENDAM KESUMAT BODOH YANG DI TANAM OLEH SI ANU A BABI.. KAN ORANG TUA TUA DAH CAKAP , IKUT HATI MATI, IKUT RASA BINASA, YANG DIKEJAR TAK DAPAT YANG DIKENDUNG BERCICIRAN...JANGAN SALAHKAN DAP, MEREKA MEMANG SENTIASA PASANG LUKAH,, IBARAT PUCUK DI CITA ULAM MENDATANG, KALAU NILAH TAK JADI PENGAJARAN, SAHLAH ORANG MELAYU SELANGOR BEBAL....