Friday, June 05, 2009

Siri 3: 2 Keraguan, Sakit Pinggang dan Jungle Law

Raut muka Anwar ketika Malaikat Maut memberi peluang kepadanya untuk bertaubat. Berkatalah benar walaupun pahit.
Keraguan 6
Anwar kata Polis zalimi dia sampai sakit tulang belakang dan makin teruk sebab kena tidur atas simen masa ditahan Polis. Betul ke?

Piiraahhh..! sakit pinggang konon. Amboi..! pergi berkempen terlalak-lalak dari pagi sampai malam tak sakit, pergi round satu Malaya tak sakit, ronda ke Sabah dan Sarawak tak sakit. Tapi baru Polis tahan tak sampai 24 jam mengadu kononnya pinggang sakit. Macam cerita Hindustan, penipu betullah Bang Nuar. Lepas nie tah sakit apa pulak yang akan dijaja. Pandai berlakon pulak tuh, pakai neck guard, pakai bengkung pinggang. Lebik elok balut satu badan macam The Mummy bukan cerita anak mami kembali bolehlah dapat Best Actor Award. TAK GITU ANWAR YE..!

Keraguan 7
Anwar kata sistem kehakiman Malaysia tak boleh dipercayai. Jungle Law..! hakim kononnya tidak melaksanakan tanggungjawab dan tunduk kepada kehendak pemimpin kerajaan. Betul ke?

Kalau tak percaya dengan mahkamah dan kehakiman Negara, kenapa failkan saman keatas Saiful Bukhari di Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur. Sebelum ini pun Anwar ada juga saman Tun Dr. Mahathir di mahkamah. Itu yang dapat gantirugi berjuta ringgit daripada Hakim Hishamuddin dalam kes “Buku 50 Dalil Mengapa Anwar Ibrahim Tidak Boleh Jadi Perdana Menteri” tulisan Khalid Jeffry tu sapa.? Bukan ke Anwar Ibrahim namanya. Maknanya, si peliwat nie percaya jugalah dengan institusi kehakiman kita, kalau tak tidaklah dirujuk kes dia ke mahkamah. La nie cerita “50 keraguan pasal Anwar Ibrahim” tulisan GM. Cuma yang jadi masalah bila kena batang hidung sendiri mulalah buat alasan-alasan bodoh dan cerita nujum pak belalang. Kalau dah kaki temberang, temberang juga gamaknya. Lagi satu Anwar pun dah saman Anifah Aman pasal kononnya fitnah ke atasnya. Beliau guna juga mahkamah kat Malaysia ini. Tidakkah dikatakan haram jadah namanya. Dah cakap ‘JUNGLE LAW’ masih dok pakai mahkamah kat Malaysia juga.

7 – 0 untuk Anwar Ibrahim
Lihat juga:

3 comments:

pyan KEMAIN™ said...

Kan bagus kalau pembangkang celik dan bijak buat perbandingan. Jangan mudah dikencing.

zizOu21 said...

yg keraguan ke7 tu mcm yg zizOu da ckp smlm GM..
btoi, xkna kat muka dia..
bila kena br melatah! huhu

garamanis said...

PYAN DAN ZIZOU,

100% BETOI....