Friday, December 30, 2011

PAS Berkuasa Untuk Menyekat Ketamadunan Ilmu

Besuk akan berlangsung satu acara penting untuk menyelamatkan satu ketamadunan Ilmu yang berusia 100 tahun. Butirannya adalah:-
Program
MUNAJAT PERDANA SELAMATKAN MADRASAH SALIHIAH
Tarikh : 31hb Disember 2011
Waktu : 12tgh - 5ptg
Tempat : Madrasah Salihiah, Kanchut, Jalan Tambang Badak, Alor Setar, Kedah

Pengisian Program

1. Solat Zohor dan Solat Hajat Berjemaah
2. Tazkirah khas "kemuliaan berjihad" - Ustaz Fathul Bahri Mat Jahaya
3. Alunan Marhaban dan Selawat Nabi oleh Anak Yatim
4. Kenduri Rakyat
5. Kempen mengumpul tandatangan tanda sokongan terhadap Madrasah Salihiah

Seluruh Muslimin/Muslimat dijemput hadir beramai-ramai.

Dalam berbicara akan kehebatan PAS menangani hal ini dapat disimpulkan bahawa:-
1. PAS terbuktikan mengamalkan aliran ortodok ektremis politik yang berlandaskan nafsu duniawi.
2. Terbukti rasional logik dengan menggunakan agama untuk puaskan nafsu syaitan politik.
3. Berkepentingan untuk membantut minda orang Islam.
4. 2 Kerajaan PAS iaitu Kelantan dan Kedah adalah contoh kerajaan penipu dengan mengongkong minda orang Islam dengan fatwa karut dan berkepentingan politik.
5. Dualah Islamiyah PAS cuma dibibir pemimpin bukan melalui tindakan yang betul apatah lagi perbuatan untuk dijadikan contoh atau role model.
6. Islam cara PAS totally memalukan umat Islam seluruh dunia.

nak ikutkan sampai besuk tak habis kalu nak tulis tahi-tahi politik PAS.....

Sebarkan....

Thursday, December 22, 2011

SAMM Sedang Grooming Anarkis Huru Harakan Mahasiswa

Saya menerima SMS ini:-
SAMM jemput wakil2 NGO, NGI, parti politik, para peguam & media ke Sidang Media Khas Solidariti bsama Adam Adli-desakn kebebasan akedemik. 23 dis, 3.15 ptg d Dewan D'Ark, Tmn Sri Kasih, Jln Senawang-Paroi (exit tol senawang), seremban. Sidang media diketuai-Adam & teman2 siswa sendiri. Mohon hantar wakil. Sila respon sahkan kehadiran . Jgn biarkan gerakan m/siswa sendirian bdepan ugutan termasuk bunuh
Betulkah Adam Adli hero baru gerakan revolusi akademik? 

Tindakan tidak matang Adam yang menurunkan bendera UMNO dalam kawasan sendiri adalah ibarat mempersendakan sebuah elitis yang disegani.

Kita dapat lihat bagaimana elemen penjajah di kalangan mahasiswa ini. Adakah ini politik matang dan profesional?

Adam ini pun masih bongkak enggan minta maaf dengan apa yg dibuat tapi salahkan kerajaan pulak yang sebabkan mereka buat macam tu. Hello brader, kamu mahu  rakyat respek perjuangan kamu tapi kamu tidak respek hak org lain? Macamana plak tu?

Besuk Adam akan buat press statement dan didokong oleh PKR. Tunggu apa lagi, kasi lempang dan londeh seluar dia.

Ini menunjukkan revolusi taik kucing ini disokong PKR dan pembangkang. Nak bukti apa kalu dah Chegu Bard terpacak depan Bukit Aman dan Adam dilempang oleh brader Lan. Politik sekarang perlu begini. Tak perlu nak tunggu desak pohon maaf.

Budak-budak sekarang dah bijak-bijak. Depa semua dah besar kepala kononnya dah khatam habis buku pelajaran.Ini semua pasal ada kepala yang berani persoal hak-hak keistimewaan.

Setuju sangat jika kerajaan perketat AUKU, bukan boleh kasi kesenangan padahal itu semua alat nak masuk politik dan maki hamun kerajaan. Tarik balik duit biasiswa dan buat meritokrasi jangan harap budak-budak Melayu nak dapat tempat.

Baca interview Adam di Sinar Harian terasa macam mahu lempang dan sekolahkan dia. Nekad defensif dengan isu bukan turun bendera tetapi yang orang marah sekarang adalah rebel anarkis yang kau orang buat. Macam tentera jepun masuk Pantai Sabak dan jajah kawasan orang. Kepala butoh dia....

Politik sekarang orang dah tak suka bagi kuntum bunga tunggu dan menunggu. Orang sekarang mahu tengok reaksi balas buat perbuatan yang kurang ajar.

SAMM sekarang sedang grooming Adam untuk jadi Anarkis dan huru harakan mahasiswa. Ini yang kita kena pantau. 

Friday, December 09, 2011

Rozali Ismail Dan BAPAK?

 saat bahagia

Kita wajar berasa curiga dengan tindakan Tan Sri Rozali Ismail apabila mencapai persetujuan dengan PKR State untuk settle down isu saman sebelum ini. Sepertimana yang didedahkan The Unspinners sebelum ini bahawa seperti terdapat 'kecurigaan' apabila diberitakan Rozali Ismail ada berjumpa dengan Anwar Ibrahim.

Ada yang kata Rozali Ismail sedang melobi untuk bertanding dalam PRU akan datang. Wallahualam.....

Pokok pangkalnya, Rozali Ismail walaupun kemaruk untuk bertanding mewakili bendera UMNO kredibilitinya wajar dipersoalkan. Ini mengambil kira tindakan dalam hal isu saman dan pertemuannya dengan Anwar Ibrahim. Mungkin bayangan cilok mencilok ada kelihatan.

Reputasi Rozali Ismail wajar diperdebatkan. Seperti yang ditulis disini dan sini. Ini mengambil kira dengan senario semasa apabila PAS sudah melancarkan 'Gerakan Selamatkan Felda' yang bertujuan untuk menjahanamkan kredibiliti Felda dengan mahu memberi taklimat berhubung penyenaraian Felda di Bursa Malaysia.

Dakwaan ANAK, Felda bakal mengalami kerugian jangka panjang jika disenarai di Bursa Malaysia.

Seperti yang semua tahu, ketika ANAK mengadakan 'roadshow' seluruh negara untuk meraih sokongan peneroka, Rozali Ismail cuba menjadi juara dengan menubuhkan BAPAK melalui GWGF [Gabungan Wawasan Generasi Felda]. Asasnya, BAPAK mahu menjadi 'check and balance' dalam isu peneroka dan generasi kedua.

Baguslah kalu betul arah tujuan dan keikhlasan BAPAK.

Persoalannya, daripada sumber yang diperolehi tujuan untuk menyelesaikan masalah peneroka menerusi BAPAK ini sudah lari dan merapu-rapu. Dwifungsi yang diharapkan tak lebih hanyalah diatas kertas dan untuk mempromosi Rozali Ismail.

Bayangan mahupun kelibat BAPAK tidak kelihatan cuma sikap tidak gentleman dengan menguis setiap aduan ke atas Felda sendiri. Ibarat kata, fungsi BAPAK hanyalah sebagai batu loncatan mengendurkan amarah warga peneroka.

Oklah, jika itu stail politik yang mahu diterapkan tetapi mahu juga difikirkan undi 2 juta warga peneroka jika begini punya pengurusan. Stigma fix deposit mungkin boleh  jadi disaster kepada masa depan BN.

Ingat Semula.....Khalid Kata Buang Masa Tinjau Masalah Rakyat

SHAH ALAM 7 Sept. - Ahli Parlimen Kapar, S. Manikavasagam marah dan kecewa dengan kenyataan Menteri Besar Selangor, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim yang menganggap lawatan untuk meninjau keadaan mangsa ribut di beberapa kampung di Klang dan Kapar sebagai membuang masa dan membazirkan wang.

Ahli Parlimen PKR itu memberi amaran bahawa Abdul Khalid bakal menerima kesan pada pilihan raya umum lima tahun akan datang ekoran kenyataannya yang menyinggung hati ramai penduduk kampung terlibat.

"Saya puji tindakan pantas UMNO apabila Pengerusi Badan Perhubungan UMNO Selangor, Tan Sri Muhammad Muhd. Taib turun dengan cepat melawat mangsa bencana alam ini dan menghulurkan bantuan.

"Mana pemimpin kerajaan negeri? Sebagai Ahli Parlimen Kapar, saya sungguh kecewa apabila tidak ada yang tunjuk muka. Saya tidak takut jika pucuk pimpinan parti mahu mengambil apa- apa tindakan terhadap saya kerana saya berpendirian tegas dalam hal ini.

"Saya terima banyak aduan, ramai yang pelik dan tidak suka dengan kenyataan Menteri Besar, kenapa dia cakap macam itu, memang peliklah dengan cara dia," katanya ketika dihubungi di sini hari ini.

Semalam, Abdul Khalid Ibrahim mempertahankan tindakannya tidak turun padang untuk meninjau keadaan mangsa ribut di beberapa kampung di Klang dan Kapar dengan menganggap perbuatan tersebut sebagai membuang masa dan membazir wang.

Menurut Menteri Besar itu, walaupun pakatan pembangkang sering melaung-laungkan konsep negara berkebajikan, ia tidak bermakna beliau perlu menunjukkan muka kepada rakyat ketika mereka berdepan kesusahan seperti bencana alam.

Dalam kejadian pukul 3 petang pada 1 September lalu, lebih 1,000 keluarga dari beberapa kampung seperti Kampung Sungai Udang serta Kampung Sungai Bertek di Teluk Pulai dan Kampung Rantau Panjang di Kapar menjadi mangsa ribut.

Sebelum ini, Manikavasagam mendakwa Abdul Khalid seolah-olah tidak mengambil berat dengan nasib mangsa ribut apabila tidak menghantar bantuan segera kepada mangsa yang menghadapi pelbagai kesusahan.

Kritikan itu dibuat selepas Menteri Pembangunan Luar Bandar dan Wilayah, Tan Sri Muhammad Muhd. Taib melawat mangsa dan menyerahkan bantuan RM300 kepada 340 keluarga yang rumah mereka rosak teruk sehari selepas kejadian.

Kelab Penyokong Kerajaan Barisan Nasional (BNBBC) turut menyumbangkan RM100,000 untuk membeli dan menggantikan atap rumah yang rosak.

Mengulas lanjut, Manikavasagam memberitahu, beliau boleh menerima jika hanya berlaku bencana kecil seperti kebakaran membabitkan 10 rumah tetapi kejadian ribut yang berlaku Isnin lalu boleh dianggap sebagai bencana negara.

Menurutnya, sebagai Menteri Besar, Abdul Khalid perlu meninggalkan mentaliti dunia korporat apabila menganggap tindakan sedemikian hanya membuang masa tanpa mengambil kira kesan ekoran kenyataan seperti itu.

Selain itu, ekoran tindakannya mengkritik Abdul Khalid sebelum ini, beliau menerima banyak ugutan daripada beberapa pihak yang tidak menyenangi kelantangannya bersuara sehingga terpaksa membuat laporan polis.

p/s: Sudah dibilang...agenda PKR hanya untuk Anwar Ibrahim bukan untuk rakyat....

Thursday, December 08, 2011

Panas! SAMM Akui Video Seks Anwar Adalah Tulen

Chegu Bard mengesahkan bahawa secara personal dia telah menonton video seks Anwar Ibrahim. Walaupun kenyataannya di Malaysiakini dibaca agar tidak menampakkan dia bersetuju pelakon video itu adalah bossnya tetapi siapa yang tahu bahawa dia yakin itu adalah Anwar Ibrahim.

Dimata PKR, Chegu Bard mahu dilihat senada dengan Johari Abdul bahawa semua itu adalah fitnah tehadap Anwar Ibrahim tetapi dalam kelompok SAMM, mereka menyakini itu adalah Anwar Ibrahim.

Pada siapa yang berada dalam kelompok SAMM seperti Sani, Ketua AMK Rembau, Habib, Ketua AMK Sik dan blogger Edy dari edyesdotcom, video seks Anwar Ibrahim adalah kisah benar dan bukan bahan tempered untuk diada-adakan. Pendek kata, SAMM tahu pelakon video itu adalah komfom pelakonnya Anwar Ibrahim.

SAMM mengakui video itu tulen dan kerap menjadi bahan lawak dalam inner circle kelompok SAMM. Semasa rapat pengurusan di sebuah banglo di Shah Alam, topik video seks Anwar antara bahan santai sebelum berendam di swimming pool belakang banglo.

Semua orang tahu betapa konsistennya Chegu Bard mengadakan program santai petang seluruh Malaysia untuk menjual buku Fitnah dan Imelda Rosmah. Konsistensi ini adalah selaras dengan cita-citanya untuk bertanding di Rembau berhadapan dengan Khairy Jamaluddin. 

Bagi Chegu Bard, kejayaanya untuk menumbangkan KJ adalah kejayaan anak muda menumbangkan kesombongan menantu Pak Lah. Itu yang diimpikan Chegu Bard.

Berbalik kepada video pengakuan Chegu Bard, tiada siapa yang tahu bahawa Chegu Bard secara peribadi mengesahkan itu adalah Anwar Ibrahim kerana diakui pada saat Chegu Bard dijemput untuk menonton, Datuk Eskay telah siap sedia dengan 'gadjet' keramatnya.

Itu yang Johari Abdul terkena.

Seperti yang didedahkan Papagomo, pasti ada cerita hangat yang mahu dikongsi berkenaan pengakuan Chegu Bard. Bimbang didedahkan makanya cita-cita Chegu Bard untuk pergi lebih jauh dalam PKR pasti diperhatikan dengan curiga.

Dalam hal ini, dimana standi Chegu Bard yang memuja pemimpin tidak bermoral sebagai harapan baru untuk Malaysia?

Agenda PKR Hanya Untuk Anwar Ibrahim Bukan Untuk Rakyat II

Bersambung dari sini
Diberitakan ketika ini hujan lebat sedang melanda di beberapa kawasan antaranya KL, Klang, Kajang dan Hulu Langat. Ini pasti menjadi mimpi negeri bagi rakyat dikawasan berkenaan.

Trauma rakyat Bandar Kajang dilanda banjir kilat minggu lepas pasti belum habis lagi. Kerugian perniagaan dan terbantut urusan seharian adalah perkara yang terpaksa dihadapi apabila sikap pemipin. 

Musibah melanda Kajang hari ini apabila banjir kilat melanda kawasan bandar Kajang secara tiba-tiba. Berdasarkan rekod, ini bukanlah kejadian kali pertama yang berlaku di daerah berkenaan, kerana kejadian yang sama pernah berlaku pada tahun 1998.

Dan memang benar kuasa ALLAH menentukan segala-galanya, namun ALLAH tidak pernah melarang manusia untuk mencari ikhtiar untuk mengelakkan kejadian yang buruk berlaku terhadap diri mereka.

Mungkin inilah akibatnya dari tindakan kerajaan Negeri Selangor yang diketuai oleh Khalid Ibrahim. Tidak salah sekiranya beliau beranggapan demi menjaga pembendaharaan negeri. Namun adakah berbaloi membatalkan projek yang berjuta namun musibah yang bakal melanda menyebabkan kerugian beratus juta selepasnya?

Walaubagaimanapun yang berlaku tetap berlaku dan ini adalah takdir dari ALLAH. Mungkin sudah tiba masanya untuk Khalid Ibrahim mengakui kesilapannya dan meminta kerajaan persekutuan memulakan semula projek yang telah beliau batalkan sebelum ini.

Bukti sumber : http://www.selangorkini.com.my/my/berita/29143

Petikan Pena Minang

P/S Apa akan jadi pada kedudukan air untuk Selangor selepas 2013 yang mana Khalid sudah batalkan projek empangan Langat? Sanggupkah kita tanggung lagi kesalahan Khalid membatalkan projek tanpa asas yang betul dan cukup???

Sumber dari sini

Agenda PKR Hanya Untuk Anwar Bukan Untuk Rakyat

Asalnya penubuhan PKR adalah untuk membebaskan Anwar Ibrahim pasca 1998. Kesalahan salah guna kuasa dan meliwat Azizan Abu Bakar. Maknanya, penubuhan PKR adalah sama dengan sebuah keluarga yang menuntut kebebasan suami.

Tidak pernah ada dalam sejarah moden politik dunia, sebuah parti politik ditubuhkan hanya bertujuan untuk mendewakan seorang lelaki. Inilah doktrin sejak dahulu dalam PKR iaitu mahu mendewakan Anwar Ibrahim dan membebaskannya.

PKR ditubuhkan bukanlah berlunaskan mahu menjaga kebajikan rakyat jauh sekali mahu mencorak politik baru untuk kesejahteraan rakyat. Keadilan dan kebajikan rakyat bukan dalam manifesto PKR. Inilah fakta yang perlu diketahui.

Memandangkan doktrin PKR merekrut ahli adalah kerana Anwar Ibrahim bukan kerana kepentingan rakyat, dasar perjuangan PKR adalah untuk Anwar tidak pada rakyat. Pada PKR, rakyat hanyalah stigma dalam meraih sokongan untuk Anwar. Kebajikan dan kepentingan rakyat tidak pernah didahulukan.

Sementalah kejayaan PKR mengambil alih Selangor pemberian air percuma cumalah mahu mengotakan janji pilihan raya. Jika tiada dalam manifesto, jangan harap mahu rakyat Selangor merasa. Oklah itu kita boleh bagi kredit dan ucap terima kasih. Walaupun PKR terpaksa, mencanang akan bagi air percuma adalah perkara wajib dalam ceramah-ceramah. Janji ada daripada tiada.

Tapi kini bolehlah kita persoalkan yang lain-lain. Mana janji-janji untuk ibu tunggal, untuk anak kecil mahu bersekolah, untuk warga emas dan paling pelik mana janji mahu merakyatkan ekonomi Selangor. Mana semua itu?

Itu semuanya RAKYAT Selangor tapi apa agenda untuk memenuhi kebajikan rakyat Selangor?
-----------------------------------------------------------------------------------------

KUALA LUMPUR 27 Nov. – Bosan, sakit hati dan kecewa antara perasaan yang bersarang dalam hati pengguna jalan raya di ibu negara apabila memikirkan masalah jalan rosak yang terpaksa dilalui setiap hari.

Biarpun pendedahan demi pendedahan dibuat oleh Utusan Malaysia mengenai isu itu, namun ia bagaikan menyiram air ke daun keladi kerana tiada peningkatan ketara terhadap kualiti jalan raya seperti yang diharapkan pengguna.

Laporan Khas Utusan Malaysia bertajuk ‘MRR2 Zon Perang?’ pada Mac 2010, ‘Kualiti Jalan di KL Kelas 3’ (Ogos 2010), ‘Sampai bila jalan berlubang?’ (Ogos 2010) dan ‘Teknologi jalan zaman British’ (Oktober 2011) semuanya mempersoalkan keadaan jalan raya di ibu kota.

Jalan berlubang, retak, mendap, beralun, tampalan tidak sempurna dan berpasir merupakan situasi yang terpaksa dihadapi pengguna jalan raya menyebabkan pemilik kenderaan pening kepada memikirkan kos tambahan untuk penyelenggaraan kenderaan.

Kerap kali jalan raya yang baru diturap, dikorek semula untuk dipasang kabel atau saluran air dan selepas itu tidak ditampal dengan sempurna menyebabkan keadaan jalan kembali rosak dan tidak rata.

Jalannya berlubang, berpasir serta tidak rata akibat turapan yang tidak berkualiti.

Keadaan di Jalan Ampang pula lebih teruk apabila sepanjang laluan itu ada sahaja lubang serta tampalan yang tidak rata dengan ada yang berlubang kembali.

Keadaan jalan yang berpasir tidak menghairankan dengan kehadiran lori mengangkut bahan itu yang keluar masuk ke kawasan pembinaan di kawasan tersebut.

Seharusnya jalan-jalan utama di pusat bandar raya ini perlu berkeadaan baik kerana ia mencerminkan imej negara.

Jalan di kawasan-kawasan perumahan juga turut tidak terlepas daripada mengalami keadaan sama termasuk kawasan yang dianggap elit seperti Taman Tun Dr. Ismail dan persimpangan Mont Kiara ke Sri Hartamas.

Jalan berlubang dan tidak dibaik pulih sejak sekian lama menyebabkan kualiti hidup penghuni terjejas.

Jika jalan raya rosak berlaku di kawasan seperti itu, mungkin keadaan jalan di kawasan perumahan lain di pinggir kota lebih teruk lagi.

Di Taman Cheras Perdana, lubang sedalam satu meter hanya ditutupi dengan kepingan besi seakan mengundang padah kepada pengguna yang melalui jalan tersebut.

Biarpun ia telah ditanda dengan tali keselamatan, namun masih lagi berbahaya kepada pemandu serta penunggang motosikal terutama pada waktu malam dengan jarak penglihatan yang terhad.

Di sepanjang Jalan Kepong dan Jalan Kuchai Lama pula, senario jalan berlubang, retak dan tidak rata sudah menjadi pemandangan biasa.

Ia turut sama berlaku di susur keluar ke Jalan Lingkaran Tengah Dua (MRR2) ke Jalan Genting Klang dan juga di Jalan Loke Yew.

Persoalannya, bilakah semua ini akan berakhir? Pihak berkuasa tempatan dan kementerian yang bertanggungjawab perlu mempunyai pelan dan cara khusus memantau serta menangani masalah jalan rosak agar ia tidak berulang.

Tidak sampai 10 tahun lagi Malaysia akan menjadi negara maju, namun di mana manisnya status itu apabila kualiti jalan raya masih lagi di tahap negara dunia ketiga.

Friday, November 25, 2011

Angkuhnya Mahfuz OmaQ......

Membaca kenyataan terbaru Mahfuz Omar pasti membuatkan ruangan blogosfera ketawa terbahak-bahak. Mahfuz dalam reaksinya menjelaskan PAS tidak akan sesekali menyertai UMNO dalam survival politiknya.

Baiklah, reaksi itu adalah sinonim dengan keangkuhan PAS. Sikap yang amat ditegah dalam islam, satu kalimah yang diperjuangkan PAS sejak turun temurun. 

UMNO seharusnya tidak perlu menutup pintu rundingan dengan PAS. Biarlah PAS mahu mengatakan apa saja. Kuncinya, kesedaran menunjangi politik bangsa akan terus menjadi kunci kepada perjuangan agama. Dalam hal ini, sebenarnya beban survival politik amat berat ditanggung PAS. 

Semenjak bercengkerama dengan aktivis kristian DAP dan PKR, PAS boleh diibaratkan sebagai pelacur agama kerana banyak tindakan melibatkan kesucian agama Islam gagal ditangani dengan berkesan oleh PAS.

Mengambil contoh dua isu besar mengenai Islam seperti Kalimah Allah dan JAIS - DUMC, itu adalah indikator bahawa PAS menggunakan agama demi kepentingan politik.

Oleh itu, 'gurauan' Mahfuz sebenarnya tidak lebih kata-kata semangat untuk diri sendiri dan meyakinkan penyokong PAS mengenai situasi ini.

Apa orang Kedah cakap....tak kelapaq la woii!..

PANAS! Hassan Ali Dedah Bible Solar DAP


Hasan Ali, Exco Agama Islam Selangor yang menjadi bahan kritikan dan kutukan para penyokong Pakatan Rakyat, mendedahkan tentang cubaan memurtadkan umat Islam dengan menggunakan peranti Bible yang menggunakan kuasa solar.

Sama seperti kes-kes yang sebelum ini, DAP yang kerja mereka setiap hari ialah mencari poin untuk bercakap bagi mendapatkan pengaruh dan undi berbanding menunjukkan teladan menerusi kerja, tutup mulut dan langsung tidak bersuara.

Tony Pua yang banyak mulut, sebaliknya lebih bekerja keras untuk membuktikan bahawa Kedai Rakyat 1Malaysia adalah pembunuh rakyat Malaysia menerusi penjualan barangan yang tidak bermutu tetapi berharga murah. Teresa Kok yang merupakan seorang avengelist tegar bersama-sama Ronnie Liu, Hannah Yeo dan Teng Chang Kim, juga tidak kelihatan di mana-mana.

Dengan kata lain, apa yang dituturkan oleh Hasan Ali ada kemungkinan melibatkan pembabitan kuasa-kuasa DAP Selangor seperti nama-nama di atas.


Sambung di Sel13.com

Thursday, November 24, 2011

Kongres Nasional PKR: Retreat Terakhir Anwar Sebelum Ke Sg Buloh

Siri Ceramah Perdana  Perdana  Dato’ Seri Anwar Ibrahim
 Sempena Kongres Nasional 2011 di  Johor

I) Jumaat – 25 November 2011
I) 7.30 – 11.00 malam – Jamuan Makan Malam
  Lokasi:  Cathay Restaurant JB,  Taman Molek, Johor Bahru
ii) 9.00 – 12.00 malam – Ceramah Perdana 1
    Lokasi :  Pejabat PKR Tebrau, Taman Daya,  Johor Bahru
iii) 9.00 – 12.00 malam -  Ceramah Perdana 2
Lokasi: Pejabat PKR  Gelang Patah,  Jln Keindahan 1, Tmn  Skudai Indah,  Skudai

2) Sabtu – 26 November 2011
i) 9.00 – 12.00 malam – Ceramah Perdana 1
Lokasi:  Batu 8, Sungai Tiram, Ulu Tiram,  Johor Bahru
ii) 9.00 – 12.00 malam – Ceramah Perdana 2
Lokasi :  Jalan Sawi, Kampong Bendahara, Johor Bahru
iii) 9.00 – 12.00 malam – Ceramah Perdana 3
 Lokasi: Kampong Parit Kromo, Air Baloi,  Pontian

3) Ahad – 27 November 2011
i) 9.00 – 12.00 malam – Ceramah Perdana 1
   Lokasi:  Pej PKR Simpang Renggam, Taman Cemara, Kampong  Shaari, Simpang Rengam, Johor
ii) 9.00 – 12.00 malam – Sambutan 60 Tahun PAS Johor,
    Lokasi: Markaz PAS Air Hitam, Dataran Haji Mardi, Air Hitam
 ---------------------------------------------------------------------------------------------
Kongress PKR kali ini adalah luar biasa. Walaupun tiada sebarang pemilihan sebarang jawatan peringkat nasional tetapi ia amat signifikan dengan pemulihan moral ahli-ahli PKR untuk menghadapi PRU Ke-13. Ia adalah misi PKR untuk menawan Johor selepas tidak berkeyakinan di Negeri Sembilan dan Melaka.

Pemukiman ini akan menjadi titik tolok menambah motivasi kepada ahli PKR untuk menyakini kepimpinan Anwar dalam menuju Harapan Baru buat rakyat Malaysia. Kebanyakan ahli PKR dah hilang kepercayaan kepada kredibiliti Anwar untuk memimpin PKR. Bagi mereka, Anwar sudah expired tambahan pula isu moral dan keyakinan mereka Anwar akan kepenjara tahun depan.

Walaupun ramai ahli yakin dengan kes liwat dan penyebaran video seks namun ahli PKR kerap dimotivasi dengan stigma mahu mengubah sistem yang sedia ada dan diganti dengan konsep keadilan dan kesamarataan. Nampak seolah-olah proses rebranding Anwar dalam sanubari ahli-ahli PKR.

Melihat jadual padat Anwar dalam menjelajah Johor untuk mengukuhkan dan menerapkan nilai perpaduan dalam menumbangkan BN dan mencanang akan kecelaruan dalam sistem pelaksanaan demokrasi oleh SPR. Sebenarnya, tiada istilah perpaduan dalam PKR jika keadilan dalam pemilihan parti yang lepas masih disorok dalam laci Setiausaha Agung. Prejudis dan penuh penipuan.

Kita boleh menjangkakan jentera tetap psywar PKR macam Malaysiakini, TMI dan FMT pasti akan memberi tumpuan khusus dan highlight usul arah tuju PKR dalam mengharungi PRU Ke-13. Apa jua usul sepertimana untuk mengambil bahagian serentak dengan pusat untuk berpilihanraya adalah isu yang dijangka menjadi tumpuan.

Sehingga artikel ini ditulis sudah ada kedengaran daripada beberapa cabang mahu mengusulkan mengenai prestasi Khalid Ibrahim sementah memorandum yang diserah kepada Presiden parti telah diperhalusi. Jangan dilupa usul tanpa sokongan untuk bubar DUN berasingan tidak dipersetujui oleh beberapa pemimpin kanan parti.

Friday, November 11, 2011

Lama Tak Update



Agak bersawang blog ini.

Dah lama tak update....hendak kembali menulis

Sebelum itu, hendak asah jari dan kaki kerana selepas ini blogsfera akan rancak kerana semboyan peperangan sudah mula kedengaran.

Friday, October 21, 2011

Apa Disebalik Pertemuan Delegasi Indonesia Dengan Anwar Ibrahim

Beberapa blog proAnwar memaparkan pertemuan Anwar Ibrahim dengan delegasi Indonesia yang diketuai Taufik Kiemas. Bagi yang tidak tahu, Taufik Kiemas adalah Speaker Majlis Permusyarawatan Rakyat (MPR) dan Ketua Dewan Pertimbangan Pusat Partai Demokrasi Indonesia Perjuangan (PDIP).

Kalau di Malaysia tarafnya sama seperti Speaker Dewan Rakyat. Taufik Kiemas juga adalah suami kepada bekas Presiden Indonesia, Megawati Sukarnoputri.

Blog perbadi Anwar juga turut memaparkan pertemuan mesra ini yang berlangsung di Kelab Tasik Perdana, KL. Entrinya simple dan kononnya mahu tunjukkan bahawa supporter Anwar masih kukuh di Indonesia. Boleh klik Sini.

Pernah dalam satu ceramah Taufik Kiemas di Rajaratman School of International Studies (RSIS) Singapura, beliau menegaskan bahawa
PDIP harus bekerjasama dengan pihak eksternal. Dalam hal ini ia menyebut Golkar untuk dalam negeri dan Amerika Serikat yang dianggap memiliki kemampuan campur tangan terhadap negara lain. “Saya tidak butuh orang-orang golkar. Yang saya butuhkan adalah Partai Golkar yang berhaluan pluralis,” ujar Taufik. Sikap itu juga disampaikan saat Taufik dan kawan-kawan berkunjung ke Amerika Serikat (AS). Menurut Taufik, saat di AS ia menegaskan kembali tentang sikap PDIP sebagai partai oposisi di Indonesia dan sebagai partai nasionalisme yang menjunjung tinggi pluralisme.
Adalah jelas bahawa Taufik Kiemas merupakan antara individu yang menjunjung tinggi fahaman Pluralisme dan berkiblatkan blok barat terutamanya Amerika Syarikat menunjukkan keakraban Taufik dengan Anwar Ibrahim.

Tidak mengejutkan antara jadual Taufik Kiemas ke Malaysia adalah untuk bertemu dengan Anwar Ibrahim adalah kerana kesepakatan kedua-dua figura ini dalam mempromosi pluralisme sebagai acuan demokrasi blok barat. Kedua-duanya adalah alat demokrasi Amerika untuk menerapkan pluralisme yang jelas bertentangan dengan Islam. 

Berbalik kepada pertemuan 'mesra' Anwar Ibrahim dan Taufik Kiemas. Pertemuan tersebut turut dihadiri beberapa ahli parlimen dari Indonesia. Bagi Taufik, kritikan dan cacian Anwar terhadap polisi Malaysia bukanlah satu perkara yang pelik. Trend pembangkang yang sebolehnya menafikan kebijaksanaan pemerintah dalam mentadbir sebuah negara.

Saat ketegangan hubungan Malaysia - Indonesia berkenaan isu sempadan di Kalimantan, Anwar menggunakan sepenuhnya pertemuan ini bagi mengkritik dan memburukkan pentadbiran Malaysia. Anwar juga menambah kezaliman kerajaan yang kononnya menafikan hak asasi Tenaga Kerja Indonesia (TKI) antara topik hangat untuk membangkitkan kemarahan delegasi Indonesia.

Agak mengejutkan kerana pertemuan yang dirancang bagi mengukuhkan hubungan Anwar bersama kepimpinan Indonesia rupanya tidak berlangsung sepertimana yang diharapkan. Tanpa kita sedar, entri blog peribadi Anwar memaparkan kandungan yang ringkas tidak seperti sebelum ini Anwar pasti menyiarkan segala kepentingan politik membabitkan dirinya untuk menonjolkan kekaguman supporter Anwar di luar negara.

Delegasi Taufik Kiemas lebih memfokuskan kepada isu liwat yang sedang dihadapi Anwar Ibrahim menunjukkan Indonesia kini sedang memerhati dengan penuh minat perjalanan kes liwat.

Perubahan ini menyebabkan Anwar Ibrahim menyindir Taufik yang dianggapnya sahabat baik tetapi telah berubah kerana mempercayai perbicaraan liwat yang sedang dihadapinya. Bagi Anwar, perubahan sokongan Indonesia diibaratkan malapetaka kepadanya kerana diketahui Anwar kerap meniup sentimen anti-Malaysia terhadap pemerintah Indonesia.

Anwar Ibrahim kerap memburuk-burukkan kerajaan dalam lawatannya ke Indonesia. Sikap buruk seorang ketua umum yang derhaka dengan tanah air sendiri. Pertemuan Taufik dengan Anwar telah digunakan sepenuhnya kerana permintaan Indonesia untuk Anwar berubah bagi menghadapi kes liwat mengikut aturan perundangan.

Anwar harus sedar semakin ramai yang mempersoalkan moralitinya diluar negara.

Thursday, October 20, 2011

Roadshow DAP Untuk Menakutkan Orang Cina

Dari blog Penang Hari Ini yang menyebut berkenaan 'retreat' yang dibuat DAP berkenaan prestasi ADUN dan APnya.
Berdasarkan kajian akademik dan politik yang dijalankan di Pulau Pinang, DAP bakal hilang 5 kerusi DUN yang kini dalam gengaman mereka. Antara DUN yang bakal hilang ialah DUN Machang Bubuk, DUN Bagan Dalam, DUN Seri Delima, DUN Bukit Tengah dan DUN Kampung Kolam. Kenyataan ini berdasarkan kepada prestasi ADUN-ADUN mereka yang amat rendah dan ditolak oleh rakyat.

ADUN Seri Delima, RSN Rayer contohnya ditolak oleh kaum India kerana tidak membela nasib orang India sehingga Kampung Buah Pala diratah oleh kerajaan negeri walaupun dijanjikan kampung tersebut akan terbela bila Pakatan Rakyat memerintah.

Lagi teruk ialah dakwaan bahawa, bapa kepada RSN Rayer telah mengarahkan supaya bekas tapak kaki penduduk-penduduk dari Kampung Buah Pala disamak dengan susu lembu kerana menganggap kasta penduduk Kg. Buah Pala paling rendah. Peristiwa ini berlaku apabila penduduk Kg Buah Pala datang ke rumah Rayer untuk memohon bantuan menyelesaikan masalah kampung mereka.

Akibat risau dengan prestasi ADUN DAP yang pemalas sehingga rakyat marah, DAP terpaksa membuat permukiman di Pulau Jerjak bagi mencari jalan penyelesaian akan permasalahan ini. 
Kita sedia maklum, Bajet 2012 telah memberi ketakutan terhadap pembangkang. Ketakutan mereka adalah kerana peralihan sokongan rakyat yang makin tertambat dengan keikhlasan PM untuk membantu rakyat kebanyakan. 
 
Dalam hal DAP, mereka konsisten untuk meraih sokongan masyarakat cina. Kebanyakan aktiviti yang dianjurkan lebih meraih dan mengukuhkan sokongan masyarakat cina. Politik bijak DAP yang tidak mampu ditangani parti komponen BN yang berasaskan kaum Cina.

Kita kena tahu, DAP kerap mengadakan majlis jamuan makan malam dan mengumpul dana bagi tujuan pilihan raya. Jamuan-jamuan yang diadakan kerap mendapat sambutan yang hangat dan pasti full house dan mendapat permintaan susulan.

Lihatlah keikhlasan PM dalam polisi PR1MA, Kedai Rakyat 1 Malaysia dan Kedai Menu Rakyat 1 Malaysia yang lebih mengutamakan kebajikan rakyat daripada sibuk berpolemik dan menabur janji sepertimana kandungan dalam Bajet 2012 pembangkang.

Selepas Bajet 2012, trend DAP dalam menganjurkan jamuan makan malam sudah berubah. Mereka kini mula sibuk menafikan polisi ekonomi dalam Bajet 2012. Kerap kali ucapan lebih menaikkan ketakutan akan keruntuhan ekonomi Malaysia bersandarkan kepada polisi Bajet 2012 PM.

DAP menimbulkan keraguan malahan memperkecilkan polisi kononnya perniagaan masyarakat cina akan merudum dan teruk jika masyarakat cina mengundi menyokong kerajaan pada pilihan raya akan datang.

Itulah kegusaran yang sedang melanda DAP.

Konvesyen DAP yang dibuat di Negeri Sembilan baru-baru ini adalah permulaan roadshow DAP menakutkan masyarakat cina dengan polisi ekonomi dalam Bajet 2012. Selain retreat di Pulau Jerejak yang menjadi medan memulihkan moral ADUN dan APnya, DAP akan terus menjadikan polisi ekonomi Bajet 2012 sebagai isu besar yang akan merosakkan ekonomi masyarakat cina.

Apa yang diharapkan kerja keras PM untuk memberi perkhidmatan terbaik kepada rakyat perlu mendapat sokongan yang kuat dari BN. Masalah dalaman yang wujud among party perlu diselesaikan segera jika mahu menafikan build-up momentum pembangkang menjelang pilihanraya.
 
Baca juga pendedahan Sel13 bagaimana ketakutan ini sudah diterjemahkan menentang polisi baru PM.

Memalukan....Seorang Profesor Menyokong Aktiviti Meliwat

Hubungan Anwar Ibrahim dan Aziz Bari bukanlah rahsia bagi pengikut gerakan Islam pada tahun 1970-an. Hubungan mereka bermula ketika Anwar Ibrahim berjawatan Presiden Abim lagi dan dimana pada ketika itu Aziz Bari sebagai presiden PKPIM(Persatuan Kebangsaan Pelajar Islam Malaysia) dan secara kebetulan kader liberal Anwar bernama Khalid Jaafar juga menjawat jawatan timbalan presiden PKPIM.

Hubungan ABIM dan PKPIM pada ketika itu ibarat abang dan adik ini dibuktikan banyak kerjasama diadakan melibatkan 2 persatuan ini pada ketika itu.Begitu juga dengan pemimpin mereka, hubungan Anwar Ibrahim dengan Aziz Bari dan Khalid Jaafar dikatakan terlalu rapat.

Hubungan rapat ini diteruskan dengan Khalid Jaafar dilantik selaku Pengarah IKD. Institut mewah kelolaan Anwar yang bermodus operandi Islam Liberal pada masa kini dan mendapat tajaan oleh yayasan Kristian Jerman bernama KAF (Konrad Adenuear Foundation) pertubuhan yang mendapat suntikan dana daripada George Soros dan AJC (American Jewish Committeee). Aziz Bari juga telah mendapat royalti RM20,000 daripada IKD pada beberapa tahun lepas hasil jualan buku 'Politik Perlembagaan : Satu Perbincangan Tentang Isu-Isu Semasa dari Sudut Perlembagaan dan Undang-Undang'.

Situasi ini jelas menunjukkan hubungan rapat Anwar,Aziz Bari dan Khalid Jaafar pada masa kini. Jika difikirkan royalti RM20,000 amat berlebihan dibandingkan dengan jualan buku Aziz Bari itu yang tidak memberansangkan.
Adakah ini dijadikan sebagai alasan untuk IKD menyuntik dana kepada Aziz Bari?
 
Kedua, adakah Aziz Bari juga adalah pembawa mesej Islam Liberal dengan kaitan rapatnya dengan IKD?

Hubungan rapat mereka bertiga inilah yang tidak mengejutkan apabila Aziz Bari mengeluarkan bermacam-macam kenyataan menggesa beberapa individu disingkirkan daripada PAS.

Kerana apa? kenyataan-kenyataan ini semua adalah arahan daripada abang kesayangan beliau Anwar Ibrahim. Semuanya bermula daripada panggilan telefon Anwar kepada Aziz Bari selepas kekalahan PAS di Bagan Pinang yang disebabkan campur tangan Anwar dalam pemilihan calon PAS di pilihanraya kecil itu.

Dalam perbualan telefon itu Anwar menceritakan kepada Aziz Bari bahawa beliau kini sedang ketakutan melihat PAS kini lebih terbuka untuk berkerjasama dengan semua pihak dan Anwar takut PAS akan beralih arah dalam suasana PKR bercelaru dengan keluar dan lompatnya beberapa YB dan pimpinan semua peringkat. Menurut Anwar lagi, beliau takut kehilangan bantuan jentera PAS yang banyak membantu PKR dalam Komplot Pembangkang. Tanpa PAS, PKR akan lemah kerana PKR tiada kemampuan dalam menggerakkan jentera operasi pilihanraya dan jentera parti.

Beberapa insiden yang berlaku mutakhir ini juga melihat bertapa PKR itu sendiri semakin lemah, dengan keluarnya beberapa orang Adun PKR dari parti serta perletakan jawatan beberapa pimpinan disemua peringkat serta berduyun-duyun meninggalkan PKR kredibiliti PKR malah Anwar Ibrahim itu sendiri menjadi semakin hilang dan jauh ditinggalkan arus politik semasa Tanah Air ini.

Justeru itu Anwar telah menggesa Aziz Bari mengeluarkan kenyataan-kenyataan yang menggesa PAS supaya menyingkirkan individu-individu yang semakin hilang kepercayaan kepada Anwar Ibrahim dan mula nampak kelicikan permainan politik Anwar Ibrahim seperti Haji Abdul Hadi, Ustaz Nasa,Mustapha Ali serta Hassan Ali.

Penyingkiran mereka-mereka ini akan dapat memudahkan Anwar Ibrahim menguasai PAS dan terus menggunakan PAS untuk kepentingan PKR serta survival politik beliau sendiri.Di samping itu Anwar ingin membersihkan imej beliau yang menjadi punca kekalahan PAS di Bagan Pinang dengan meletakkan kesalahan itu kepada individu-individu tadi.

Aziz Bari yang jelas kasihan kepada Anwar menuruti segala kehendak Anwar dan menjadi boneka Anwar untuk melemahkan PAS.Justeru itu segala macam kenyataan dikeluarkan oleh Aziz Bari pada kebelakangan ini atas dasar dan matlamat menyingkirkan pemimpin PAS yang tidak pro Anwar Ibrahim sekali gus berhasrat melenyapkan kelemahan beliau dan PKR itu sendiri dengan harapan untuk menjadi kuasa dominan didalam PR.

Sudah jelas lagi bersuluh kaitan Anwar dengan Aziz Bari.


Sumber dari SINI

Wednesday, October 19, 2011

PANAS! Pegawai Khas ADUN DAP Hina Kaum India


Leong Yook Kong, Setiausaha Politik YB Thanasekaran, ADUN DAP Bagan dalam akaun twitternya telah menghina kaum India dengan ibaratkan mereka dengan ular.

Beliau yang sebelum ini pernah melakukan sedemikian kali ini dengan terus terang menghina  kaum India dilaman twitternya. Jika dilihat dengan baik, beliau sering menggunakan kata-kata kesat terhadap kebanyakkan orang yang beliau tidak sukai seperti yang tentera di gambar atas.

Ini jelas menunjukkan bahawa beliau mengaku akan motif beliau dan tweet beliau memang ditujukan kepada kaum India.

Apakah DAP akan biarkan rasis sebegini dalam parti? adakah tindakan akan diambil atas kenyataan penghinaan tersebut?

Penulis pinta Leong Yook Kong untuk tampil memohon maaf akan apa yang telah dilakukan.!


Sumber dari SINI

Seperti yang sedia kita maklum, DAP adalah parti yang sangat rasis walaupun depa kononnya mengaku menjaga kebajikan semua kaum tetapi tak lebih hanya mahu undi dan cibaikan kaum lain. Sama perangai macam komunis

Apa yang diketahui satu laporan polis telah dibuat oleh Pengerusi Media Baru MIC untuk diambil tindakan kerana DAP telah menghasut pengguna twitter dan cubaan mencetuskan kegusaran kaum lain.

Tuesday, October 18, 2011

Awas! Guan Eng Sedang Bina Simpati Rakyat

Kes sexual harrasment anak lelaki Guan Eng amat menarik. Guan Eng adalah khalifah sikat rambut tepi yang bermuka manis tapi berlidah biawak. Ciri-ciri seorang peniaga cina yang bijak mengaut keuntungan dengan janji-janji manis.

Guan Eng ketika ini sedang membina momentum simpati rakyat khususnya penyokong tegar PAS dan masyarakat cina. Guan Eng mahu rakyat simpati pada dia sekeluarga terutamanya pada anak lelakinya yang jahat dan sex maniac.

Kenyataan yang dikeluarkan Guan Eng lebih berkisar memujuk dan meraih simpati. Dia mahu rakyat tahu bahawa anaknya kini sedang trauma dan hampir gila dengan pendedahan kes raba buah dada. 

Jika kita masih ingat tragedi kematian Teoh Beng Hock 2 tahun dulu. Apabila TBH mengambil jalan pintas terjun hanya kerana mahu menyelamatkan kerajaan suci DAP. Habis DAP manipulasi kematian TBH untuk mengalih perhatian rakyat terhadap isu pokok yang sedang berlaku. Jika tak kerana DAP seleweng dan buat kerja kotor bela gangster dan rasuah, TBH takkan dipanggil ke SPRM untuk diambil keterangan.

Lihatlah pada kenyataan Guan Eng, kebanyakan mahu rakyat simpati pada anak lelakinya. Macam tak logik anak nak tukaq sekolah hanya kerana mahu simpan rambut panjang sikit.

Guan Eng akan terus memainkan isu trauma anaknya untuk alih perhatian rakyat daripada kasihan kepada mangsa yang fobia untuk bersekolah dan berpacaran.

Anwar Nafi Kehendak Ahli PKR Sabah

Nampak gaya Anwar sudah mengesahkan dia adalah seorang pemimpin diktator. Mengemudi PKR untuk tidak pernah belajar dari kesilapan. Isu ketidakadilan dalam pemilihan terdahulu masih lagi belum terjawab kali ini PKR meneruskan tradisi menafikan kehendak akar umbi.

Rupa-rupanya pelantikan Ahmad Thamrim Jaini sebagai Pengerusi PKR Sabah buat kali kedua telah mencetuskan rasa tidak puas hati ahli PKR Sabah terutama sekali kumpulan penyokong Ansari Abdullah.  PKR Sabah tidak mahu kepimpinan yang lembik, kusam dan membodek. 

Politik PKR di Sabah sebenarnya penuh tricky dan curiga. Saling tidak percaya antara satu sama lain.

Keputusan undi Ketua-Ketua Cabang di seluruh Sabah telah memberi isyarat jelas bahawa politik dalaman PKR di Sabah saling tidak mempercayai antara satu sama lain. Bukan sahaja di Sabah malahan trend tersebut turut berlaku di semenanjung. Politik PKR adalah lubuk manipulasi undi, dendam dan ketidakadilan terhadap calon. PKR selalu menafikan suara kehendak akar umbi.

Jika di Sabah senarionya adalah begini bagaimana PKR mahu memerintah Malaysia. Di Semenanjung ketidakadilan dan manipulasi undi adalah perkara biasa bagi ahli PKR. Ibarat kata dengan kekurangan undi menyokong pun boleh menjadi pemimpin hanya dengan blessing daripada Anwar. Langsung tidak adil

Dalam mesyuarat Majlis Pimpinan Negeri (MPN) baru-baru ini pungutan suara untuk memilih pengerusi negeri telah diadakan. Daripada 19 Ketua Cabang yang hadir hanya 1 undi yang menyokong Ahmad Thamrim Jaini sebagai Pengerusi Negeri dan selebihnya lebih memihak kepada Ansari Abdullah.

Oleh kerana PKR adalah hak mutlak Anwar Ibrahim sekeluarga, maka suara 2 pertiga undi yang mahukan Ansari dan menolak kepimpinan Thamrim telah mengubah demokrasi. Anwar Ibrahim mengangkat Ahamad Thamrim Jaini untuk mengetuai PKR Sabah walaupun dengan 1 undi.

Hebat politik demokrasi acuan Anwar.

Anwar kerap kali menyatakan janji autonomi kepada Sabah. Untuk lebih faham, politik dalaman Sabah perlu ditentukan anak jati negeri itu. Tiada campur tangan pihak luar. Itu janji autonomi Anwar kepada PKR Sabah. Jika begini acuannya, susah benar PKR mahu mengemudi bala tentera untuk menghadapi pilihan raya akan datang.

Oleh itu tidak hairan jika dapat waktu yang terdekat, sembilan Ketua Cabang PKR, terutama yang mewakili Masyarakat KDM (Kadazandusunmurut) akan mengikuti jejak langkah bijaksana Mantan Pengerusi MPN Sabah, Ustaz Pajuddin Nordin menyertai UMNO dan parti komponen BN.

Persoalannya masih relevankah perjuangan PKR di Sabah jika pucuk pimpinan PKR membuat janji seperti ‘Pelacur’ yang bersumpah setia kepada kekasih, tetapi membenarkan diri dilanggani orang lain, semata-mata kerana kerjayanya sebagai Pelacur!

Tanya Chegu Bard dia mesti setuju.....

Thursday, October 13, 2011

PANAS! Video Seks Anwar Bersama Wanita India Mungkin Juga Ada?

Yang lain saya tak berapa peduli sangat, tentang masalah duit dan lain-lain saya tak berapa peduli. Tetapi tuduhan yang mengejutkan saya ialah berkenaan womenize, ada hubungan seks dengan beberapa wanita, tuduhan bahawa ada percubaan untuk intact isteri orang dan yang dahsyat sekali ialah tuduhan bahawa telah meliwat seorang lelaki yang dulu menjadi driver kepada Dato’ Seri Anwar Ibrahim.

Itu tuduhan yang dibuat oleh polis dan mereka mempunyai cukup bukti, apa statement-statement yang ditandatangani dan gambar-gambar yang mereka ambil tentang orang ini. 

Namun, saya masih tidak puas hati dan saya bagitahu kepada polis, bahawa saya sendiri nak tanya orang-orang ini dan saya berjumpa dengan orang ini satu persatu dan tanya, “Sama ada polis paksa mereka atau pun tidak?” 

Jawapan mereka, “Mereka tidak dipaksa.” Saya tanya pula, “Sama ada mereka sanggup memberi – apa nama – keterangan dalam mahkamah kalau mereka dikehendaki menjadi saksi?” 

Mereka semua mengakui bahawa, “Mereka sanggup memberi penjelasan dalam mahkamah.”

Orang pertama yang saya jumpa ialah seorang driver yang tidak fasih dalam bahasa Inggeris, bercakap bahasa Melayu sedikit sebanyak dan orang ini bercerita pada saya tentang bagaimana dia membawa Dato’ Seri Anwar Ibrahim ke suatu bangunan dan dia juga bertanggungjawab disuruh mencuci dan menyiapkan bilik tidur dan juga membawa perempuan-perempuan Cina jalang, bawa untuk berjumpa Dato’ Seri Anwar Ibrahim. 

Dan selepas itu, dia bawa balik perempuan-perempuan ini dan juga hantar. Kadang-kadang hantar Dato’ Seri Anwar Ibrahim balik rumah dalam kereta yang cermin hitam, orang tidak nampak. 

Saya tanya, “Berapa kali benda ini berlaku?” Dia kata, “Banyak kali” dan “Siapa yang dibawa?”. “Banyak perempuan Cina. Ada juga perempuan seorang Mexican,” dia kata. 

Saya tak tahulah, sama ada dia tahu Mexican atau tak Mexican ke, itu dia kata. Itu daripada driver itu. 

Saya tanya dia berkali-kali, “Sama ada benar atau tidak benar? Sama ada dia sanggup membuat kenyataan ataupun tidak?” dia juga berkata, “Bahawa yang jahat ini ialah Datuk Nalla dan dia bekerja dengan Datuk Nalla.” 

Datuk Nalla kadang-kadang tidak bayar gajinya. Dia kata, “Dato’ Seri Anwar Ibrahim baik, yang menghasut Dato’ Seri Anwar Ibrahim ialah Datuk Nalla.”

Saya juga jumpa dengan seorang kerani dan dia bercerita bagaimana Dato’ Seri Anwar cuba nak ada hubungan seks dengan dia. Dan dia tolak dan dia balik beritahu kepada ibu dia dan abang dia dan adik dia. 

Dan mereka itu berkata, jangan buat apa-apalah, pasal dia ini orang besar. Tidak buat laporan atau apakah.

Orang yang ketiga yang saya jumpa ialah seorang perempuan India yang juga membuat kenyataan bahawa dia berjumpa nak dilakukan hubungan seks oleh Dato’ Seri Anwar dalam sebuah bilik dalam sebuah bangunan seperti itu dan dia juga menolak kerana katanya dia datang haid.

Wanita yang ketiga ialah seorang perempuan Melayu yang mengaku dia ada hubungan seks dengan Dato’ Seri Anwar.

Kemudian saya berjumpa dengan driver yang bernama Azizan. Dia dulu bekerja dengan Dato’ Seri Anwar. Lepas itu, dengan kerana Dato’ Seri Anwar mengadakan hubungan songsang dan dia berasa malu dan berkali-kali buat dan dia berhenti kerja. Dan kemudian dia bekerja dengan Azmin. 

Sambung penjelasan Tun M tentang Anwar Ibrahim 

Kena tanya Papagomo mungkin dia boleh tolong dapatkan latest version video untuk simpanan arkib negara....

Wednesday, October 12, 2011

Bob Lokman...Janganla Jadi Bingai Macam Mr. Bean PAS

Benda ini mudah tapi mentaliti kepimpinan PAS macam Bob Lokman yang memandang mudah pelaksanaan undang-undang yang ditetapkan. Mungkin pada hemat Bob Lokman dengan menyertai PAS dan mendapat restu Nik Aziz, benda yang haram boleh dihalalkan.

Macam ini pemikiran jumud parti yang bercadang mahu mentadbir sebuah negara besar dan berbilang agama. Parti yang bercadang memaju ekonomi ketahap tertinggi dan adil pada semua rakyatnya. PAS memang low class bro.....

Undang-undang syariah di Selangor menetapkan perlu adanya sijik kelayakan tauliah kelayakan jika ada individu yang berhasrat bertaubat menjadi baik macam Bob Lokman untuk mengajar agama. Caranya adalah dengan memohon dan perlu selesaikan beberapa prosedur yang sedia ada.

Itu saja....

Tetapi apa yang berlaku setelah bercampur dengan kelompok jumud PAS, Bob Lokman menjadi lagi bodoh dan bingai tanpa memikirkan dengan waras. Dia menyalahkan UMNO kerana menghalangnya untuk menjadi baik dan bertaubat nasuha. Kemon la brader....

Undang-undang menetapkan perlunya ada sijil tauliah jika mahu menyampaikan ceramah agama. Ini bertujuan membendung sebarang penyebaran dakwah yang memesong dan pengkhianatan kepada kesucian Islam. Di Selangor undang-undangnya adalah begitu. Negeri lain mungkin tidak.

Halnya sama juga seperti seorang lelaki untuk berpoligami tetapi mengambil jalan mudah dengan bernikah di Selatan Thai. Kahwinnya sudah sah tetapi jika sudah beranak pinak dan mahu mendaftarkan anak itu ia akan mendatangkan masalah kerana tiada sijil nikah yang dikeluarkan jabatan agama di Malaysia.

Penyelesaianya adalah dengan membuat laporan di jabatan agama bagi mendapatkan sijil nikah dan perlu menyelesaikan denda yang dikenakan. Boleh la mendaftar zuriat dan mendapat sijil kelahiran dan memasuki alam persekolahan.

Undang-undang di Malaysia sudah menetapkan begitu.

Hal Bob Lokman sudah menampakkan dengan jelas fahaman khawarij PAS yang membabi buta. Lebih gemar menyalahkan orang lain tetapi pada masa yang sama bergendang hal-hal ekonomi negara yang lebih komplek kononnya depa yang lebih cerdik dan advance dalam mengurus tadbir sesebuah negara.

Tuesday, October 04, 2011

Najwan Akui Cemburu Sejak Dari Zaman Universiti

Mohd Najwan Halimi muncul dimahkamah hari ini. Dia adalah saksi misteri yang digembar gemburkan Anwar boleh discredit kredibiliti Saiful. Kononnya Najwan adalah kawan baik Saiful yang pernah mengirimkan ucapan tahniah diatas pertunangan Saiful dengan pilihan hatinya. Jangan tak tahu Najwan juga menyanjungi Anwar Ibrahim.

Memang diakui Mohd Najwan adalah kawan kepada Saiful semasa sesi akademik di universiti sekitar tahun 2003 - 2008. Walaupun Najwan berlainan course tetapi asrama mereka di satu bangunan yang sama. Keterangan Najwan juga hari ini menyebut mereka selalu ke kelas bersama dan makan bersama.

Itu adalah perkara yang biasa di alam kampus.

Saiful ketika menjadi Timb. Presiden Majlis Perwakilan Pelajar (MPP) UNITEN sesi 2006-2007 pernah terlibat menganjurkan program anak angkat dimana Najwan adalah setiausaha seketeriat yang menguruskan program tersebut. Program tersebut dirasmikan oleh Tan Sri Syed Hamid Albar, bekas Menteri Dalam Negeri.

Najwan juga mengakui lebih banyak menguruskan dibelakang tadbir apa jua program dan Saiful sebagai Timb. Presiden akan dilihat lebih menonjol untuk mendapat nama. Perkara biasa dalam sebuah organisasi atau penganjuran aktiviti di universiti. Najwan mengakui ada tmbul rasa cemburu bila Saiful mendapat nama dalam aktiviti universiti yang dianjurkan.

Hari ini Sivarasa menyoal berhubung 'kenalan' Saiful dengan orang 'atasan'. Maksud Sivarasa adalah mahu memberitahu kepada mahkamah bahawanya Saiful mempunyai networking  dalam kerajaan kononnya Sodomi II adalah 1 konspirasi.

Pada sekitar 2008, Najwan tanpa berselindung pernah melihat dalam laman sosial Saiful gambar-gambar Saiful bersama pemimpin kerajaan antaranya gambar kontroversi Saiful bersama Khairil Anas Jusuh yang pada masa itu adalah Pegawai Khas TPM.

Sebagai seorang Timbalan Presiden sebuah majlis perwakilan pelajar adalah satu perkara biasa untuk seorang yang berstatus seperti Saiful untuk mengambil gambar bersama pemimpin-pemimpin kerajaan. Apatah lagi seorang ketua pengawas sekolah rendah juga akan melakukan perkara yang sama.

Pasukan pendakwaan telah mengasak Najwan untuk mengakui bahawa  hubungan baik yang didakwa bukan seperti mana yang digembar-gemburkan. Najwan mengakui ada timbul rasa iri hati dan cemburu bilamana Saiful dilihat lebih menonjol di universiti tambahan pula Najwan mengetahui Saiful diambil bekerja sebagai Staff di Pejabat PKR Pusat selepas dia dibuang universiti.

Biasalah manusia bila dah dengki iri hati selalunya akan bercerita perkara yang buruk.

Dia juga mengakui pernah mengirim e-mail peribadi kepada Anwar Ibrahim dan meluahkan  sikap buruk Saiful kepada Anwar. Bukankah sudah timbul motif cemburu Najwan terhadap Saiful dengan apa yang diperolehi Saiful walaupun gagal di universiti. Dengan berbuat demikian maka Anwar akan memecat Saiful kerana tidak percaya akan sikapnya. 

Ianya bukan satu perkara yang pelik melihat kecemburuan pesaing semasa di alam universiti. Sehinggalah Najwan mendapat tempat di Pejabat Nik Nazmi selepas berhenti dari Kementerian Pengangkutan. Maka makin mudahlah Najwan untuk bersaing dengan Saiful untuk mendapat tempat di dalam PKR.

Motif rangkaian peguam bela Anwar hanyalah mahu mengeksploitasi keterangan Najwan bagi menunjukkan sikap glamoures Saiful dan kononnya benar ada konspirasi bila terpampang gambar-gambar Saiful bersama beberapa pemimpin kerajaan. Najwan bukan saksi yang kuat untuk discredit Saiful melainkan Anwar berjaya yakinkan spesimen air mani bukan miliknya.

Ahli PKR seperti Najwan telah dibayar dan well planned seolah-olah Saiful hadir dalam hidup Anwar adalah atas dorongan mahu menjatuhkan Anwar.

Air mani itu nak kata siapa yang perah? China doll.....

Thursday, September 29, 2011

PANAS! Adakah Anwar Gemar Melancap Sehingga Kena Mati Pucuk?



Kata dari The Unspinners menyebut
Anwar ingin gunakan Thomas Hoogland bila perbicaraan bersambung nyanyi untuk kata dia tidak berkemampuan untuk melakukan seks kerana kecederaan belakang dan sakit pinggang yang dialami akibat bermain Sepak Takraw di penjara pada awal tahun 2001.

Thomas Hoogland pula adalah DOKTOR AJAIB yang berjaya memulihkan nyawa Anwar Ibrahim dalam tempoh kurang dari 24 jam!

Jom kita faham apa dia Erectile dysfunction atau mati pucuk sebelum kena tipu dengan Mat Saleh hidup-hidup.
Erectile dysfunction (ED) is the inability to get and maintain an erection that is sufficient for satisfactory sexual intercourse. ED is also known as impotence.

ED can have a range of causes that can be both physical and psychological (mental). Physical causes include:

Saya cuba untuk memahami masalah ini disebabkan kegagalan untuk zakar berfungsi boleh menyebabkan keruntuhan rumah tangga.

Sehinggalah terjumpa artikel dari Harian Metro berkenaan gejala ini.
Mati pucuk ialah tanda atau simptom penyakit atau masalah kesihatan yang menyebabkan kegagalan pencapaian ereksi. Mati pucuk bukan penyakit! Ia simptom penyakit!

Satu ketika, mati pucuk dikaitkan dengan gangguan fikiran dan lelaki yang mengalaminya biasa menyatakan mereka tidak terangsang, seolah-olah mengaitkan masalah mereka kepada pasangan.

Sebenarnya mereka berhajat untuk bersama dengan pasangan, tetapi tidak mampu kerana ereksi tidak berlaku atau ereksi tidak kekal.

Baru sekarang lelaki faham masalah ini ada kaitan dengan kurangnya kemasukan darah ke dalam ruang otot zakar yang menyebabkan kandungan darah tidak cukup untuk memadatkan zakar dan mengekalkan ereksi untuk tujuan persetubuhan. 
Sebilangan besar masalah mati pucuk (lebih 80 peratus) disebabkan masalah kesihatan. Jadi apa-apa masalah kesihatan yang menyebabkan kekurangan darah masuk ke dalam otot zakar ketika lelaki berhajat melakukan persetubuhan boleh menyebabkan mati pucuk.

Sebagai contoh, penyakit yang menyebabkan pembuluh darah sempit seperti ‘arterioscelerosis’ yang ada kaitan dengan peningkatan kolesterol dan lemak dalam darah yang berpunca daripada amalan tidak sihat seperti makan makanan mengandungi banyak lemak dan kolesterol, merokok kerana kandungan kimia dan nikotin menyebabkan dinding salur darah tercerut, serta tidak atau kurang mengamalkan senaman dan tekanan.
Mati pucuk bukanlah penyakit yang harus ditakuti dan ianya adalah simpton penyakit. Penyelesaiannya adalah dengan kerap melakukan senaman, menjaga pemakanan dan paling mujarab adalah melakukan urutan bagi melancarkan darah ke pembulur darah zakar.

Laluan darah ok maka zakar akan mencapai tahap persembahan yang mengagumkan ditambah dengan menelan sebiji VIAGRA maka kepuasan akan tercapai.

Tidak disebut pula sakit tulang belakang boleh mati pucuk. Sakit tulang belakang berkemungkinan boleh lumpuh untuk tempoh pendek atau jangka panjang.

Selain itu antara punca mati pucuk adalah kerana kegilaan menonton video lucah sehingga terpaksa melancap dan suka kepada seks bebas.

Jika benar pun Anwar alami masalah mati pucuk berkemungkinan adalah kegemaran untuk melancap, oral seks atau seks bebas. Ini yang tak tau tahap mana aktiviti seks bebas Anwar pasal lepas dia bebas keluar  dari penjara tahun 2004 hingga 2007 dia lebih enak menetap di US. Disana syurga untuk aktiviti songsang dan JAWI tiada kuasa di US.

INFO: Anwar konsisten dengan alasan dia mengalami sakit tulang belakang akibat kecederaan semasa dalam penjara tetapi harus diingat telah tersebar video penipu Anwar memakai pendakap leher semasa dalam penjara dulu yang mana kelihatan lakonan kepura-puraan Anwar yang sebenarnya sihat walafiat.