Wednesday, October 12, 2011

Bob Lokman...Janganla Jadi Bingai Macam Mr. Bean PAS

Benda ini mudah tapi mentaliti kepimpinan PAS macam Bob Lokman yang memandang mudah pelaksanaan undang-undang yang ditetapkan. Mungkin pada hemat Bob Lokman dengan menyertai PAS dan mendapat restu Nik Aziz, benda yang haram boleh dihalalkan.

Macam ini pemikiran jumud parti yang bercadang mahu mentadbir sebuah negara besar dan berbilang agama. Parti yang bercadang memaju ekonomi ketahap tertinggi dan adil pada semua rakyatnya. PAS memang low class bro.....

Undang-undang syariah di Selangor menetapkan perlu adanya sijik kelayakan tauliah kelayakan jika ada individu yang berhasrat bertaubat menjadi baik macam Bob Lokman untuk mengajar agama. Caranya adalah dengan memohon dan perlu selesaikan beberapa prosedur yang sedia ada.

Itu saja....

Tetapi apa yang berlaku setelah bercampur dengan kelompok jumud PAS, Bob Lokman menjadi lagi bodoh dan bingai tanpa memikirkan dengan waras. Dia menyalahkan UMNO kerana menghalangnya untuk menjadi baik dan bertaubat nasuha. Kemon la brader....

Undang-undang menetapkan perlunya ada sijil tauliah jika mahu menyampaikan ceramah agama. Ini bertujuan membendung sebarang penyebaran dakwah yang memesong dan pengkhianatan kepada kesucian Islam. Di Selangor undang-undangnya adalah begitu. Negeri lain mungkin tidak.

Halnya sama juga seperti seorang lelaki untuk berpoligami tetapi mengambil jalan mudah dengan bernikah di Selatan Thai. Kahwinnya sudah sah tetapi jika sudah beranak pinak dan mahu mendaftarkan anak itu ia akan mendatangkan masalah kerana tiada sijil nikah yang dikeluarkan jabatan agama di Malaysia.

Penyelesaianya adalah dengan membuat laporan di jabatan agama bagi mendapatkan sijil nikah dan perlu menyelesaikan denda yang dikenakan. Boleh la mendaftar zuriat dan mendapat sijil kelahiran dan memasuki alam persekolahan.

Undang-undang di Malaysia sudah menetapkan begitu.

Hal Bob Lokman sudah menampakkan dengan jelas fahaman khawarij PAS yang membabi buta. Lebih gemar menyalahkan orang lain tetapi pada masa yang sama bergendang hal-hal ekonomi negara yang lebih komplek kononnya depa yang lebih cerdik dan advance dalam mengurus tadbir sesebuah negara.

4 comments:

BOB BAB III said...

Kalau nak tauliah mesti isi borang.
Antara yg hendak diisi adalah...
SEBUTKAN KELULUSAN ANDA BAHAGIAN AGAMA.
Si Bob tulis AGAMA RAJA LAWAK.

Boleh lulus ke?

Anonymous said...

Bob lokman akan kembali habitat asal nya bila tak buleh cari makan dgn Pas lagi....tungguu !

Anonymous said...

dah ler gemok...kuat melantak...bodoh plak tu...satu spesis ngan babi mamat ni kot???

Bob Ganja said...

ngapa la bangang betul si Bob ni,semua benda nak lepas tangan saja diri sendiri yg bangap tak mau bertanggungjawab.salahkan orang memang la sedap, cuma bila kena batang kote sendiri merata mencari alasan buat melepaskan diri.korang bayangkanlah kalau ramai org yg mentaliti mcm bob, jahanam Malaysia.