Tuesday, May 05, 2009

Perak : Berita Terkini


Ini adalah SMS yang GM terima daripada sahabat di Taiping:


Pada 01 Mei, bertempat, Nga Kor Ming telah mengadakan perhimpunan bersama Jawatankuasa Keselamatan Kampung Negeri (JKKKN) seluruh negeri Perak di Dewan Orang Ramai Majlis Perbandaran Taman Meru Jelapang, Ipoh, Perak.dan telah menghasut para hadirin seramai hampir 8,000 orang JKKKN negeri Perak bersama keluarga supaya hadir pada Persidangan DUN Perak pada 07 mei 2009 sebagai menunjukkan tanda sokongan kepada Fuxkatan Riot serta membantah BN yang melucutkan jawatan JKKKN yang dilantik oleh Nizar Camry.


Kenyataan ini boleh didapati di dalam akhbar Cina utama yang memberi liputan terhadap kenyataan Nga Kor Ming. Bagaimanapun diberitakan kebanyakan JKKKN enggan menyahut seruan Nga Kor Ming supaya hadir mengadakan bantahan di Pejabat SUK Perak bagi membantah sidang DUN pada pada 07 Mei 2009 kerana bagi mereka kecelaruan yang berlaku hari ini bukan sahaja bermula daripada tindakan BN tetapi Fuxkatan Riot yang memutarbelitkan isu dan mengheret ketidakstabilan ekonomi Perak ke kancah yang sukar.


Kebanyakan mereka berpendapat kebenaran fakta telah diputarbelitkan oleh Fuxkatan Riot dan ini telah membuka pekung siapa sebenar petualang di Negeri Perak. Fuxkatan Riot harus sedar kebanyakan rakyat Perak tidak menyenangi tindak-tanduk kotor mereka sendiri. Mungkin mereka terlupa untuk belajar akan kalimah Sabar Separuh Daripada Iman”



GM pinjam kata-kata daripada Malaysia2-Day:



Nak konar sikit, aku ada baca kat blog budak2 PAS, mereka nak buat sembahyang hajat agar sidang dewan DUN 7hb nanti berjalan lancar dan tenteram. Alhamdullilah! bagus la, tapi korang tak rasa lawak ke? Derang nak sembahyang hajar mohon pada ALLAH agar tenteram, tapi derang juga dalam masa yang sama dah sebuk nak mengumpulkan ramai penyokong mereka pada hari persidangan tu. Tak rasa pelik ke? hehe lawak jenis apa nih. Boleh tenteram ke kalau dah ramai2 berkumpul. Tenteram apa, nanti ada lagi yg tidur atas jalan. Yang best nyer, PAS dah global sekarang oooo, penyokong derang siap import dari INDON dan dgr cerita BANGLA pun ada dalam perhimpunan mereka! WOW!! Tahniah PAS kerana begitu bersikap GLOBAL! Agaknya nanti giliran penyokong import dari Bangla lak tidur atas jalan kut. Haritu penyokong dari Indon tidur atas jalan kan? hehe Apa pun aku pun berdoa agar persidangan tu nanti akan berjalan dgn baik dan tanpa sebarang insiden buruk demi Rakyat Perak. Harap2 pembangkang akan bersikap lebih matang pada hari itu.



Sendiri mau ingat ler yeop..!

8 comments:

PARPUKARI said...

BRO, SAT LAGI AKU AKAN LINK ARTIKEL KAU NI...BAGUS BRO TERUSKAN USAHA MU

AYUH KITA AMBIK PERAK SEMULA...EH BUKAN DAH AMBIK KE...HE HEHE

MAKSUD AKU KITA AMBIK SECARA RASMI LA BRO...AKU TAK NAK NIZAR HARAMJADAH AL BALACI TU NAIK CAMRY LAGI...SIVAKURAP PUN DOK PAKAI JUGAK TAU BRO...

Lord Garam said...

BRO,

HUA..HUA..HUA JELES KER BRO NIZAR CAMRY NAIK KERETA CURI BRO...AMBIK BRO JANGAN TAK AMBIK...

DIORANG DAH LUPA KALIMAH "SABAR SEPARUH DARIPADA IMAN" BANYAK SANGAT BUAT ONAR DAH JADI PELUPA..

noi/moi said...

APA KAMU DAPAT ?

APA KAMU DAPAT ? JANGAN CAKAP PASAL DAPAT MAKAN - ULAT DALAM BATU PUN MAKAN JUGA - YANG BICARA TENTANG MAKAN NI AYAM ITEK KERBAU LEMBU KAMBING DAN SELURUH BINATANG .... KITA MANUSIA KENA BICARA LAIN SIKIT DARI HAL PERUT ....

Apa kamu dapat di Malaysia ?

Mat Rempit: Dapat merempit!

Apa kamu dapat di Malaysia ?

Penagih dadah: Dapat dadah!

Apa kamu dapat di Malaysia ?

Kaki Rasuah: Dapat rasuah!

Apa kamu dapat di Malaysia ?

Nizar Jamaluddin: Dapat gelaran 'derhaka' !

Apa kamu dapat di Malaysia ?

Zamreyyy Pangkor: Kerusi haram hasil rampasan terhurmat!

Apa kamu dapat di Malaysia ?

Mr. No 1: Dapat 1lah bodoh!

Apa kamu dapat di Malaysia ?

Apa-apa: ??????? Tak dapat apa-apa pun!!!!

kifli said...

CARA MUDAH BN KUASAI DUN PERAK 7 MEI 2009

DENGAN kehancuran sistem demokrasi di Perak saat akhir ini selepas 3 DUN PR hilang disembunyiklan Hantu Kopek sehinggalah kepada campur tangan pihak yang tak sepatutnya berhak kepada pentadbiran DUN Perak membuat berbagai kerenah, rasa-rasanya amat payah untuk memulihkan demokrasi sebenarnya.

Sidang DUN Perak yang dipanggil oleh Setiausaha DUN yang telah digantung oleh Speaker DUN membuatkan keadaan bertambah rumit.

Ini semua bertujuan untuk BN yang menubuhkan Kerajaan rampas mandat rakyat dapat berkuasa dengan egonya. Oleh itu untuk memudahkan BN menguasai DUN Perak pada Sidang 7 Mei 2009 ini ada beberapa cadangan:

1) Pada malam 6 Mei 2009 semua ADUN BN dan ADUN pengampunya tidur dalam DUN Perak di kerusi sebelah Kerajaan dengan Zamrey tidur di kerusi MB dan Timbalan Speaker tidur di kerusi Speaker! Yang baiknya supaya tidak sedarkan diri sampai waktu DUN dibuka hendaklah mereka memakan pil tidur dengan tempuh masa tertentu! Dinasihatkan jangan berlebihan nanti mati dah kena Pilihanraya Kecil pula - akan membazirkan duit rakyat!

2) Semua rumah ADUN Pakatan Rakyat dikepong oleh anggota polis dengan menasihatkan ADUN-ADUN tersebut jangan keluar kerana keselamatan diri dimana kekacauan akan berlaku!

3) Adakan sekatan jalanraya sejarak serantai satu di setiap jalan dari rumah setiap ADUN Pakatan Rakyat tersebut hingga ke pintu masuk bangunan DUN Perak. Ini boleh melambatkan kedatangan ADUN Pakatan rakyat. Pemeriksaaan mestilah sehingga ke peringkat kereta mereka pakai minyak pelincir apa - buatan dalam negeri atau luar negeri - berapa harga - tunjuk resit - banyakkan soalan yang membazirkan waktu!

4) Pihak Urus Setia Dewan cuba hantar wakil dobi untuk mengambil jubah Speaker dengan tujuan untuk dibasuh kononnya telah kena debu sewaktu bersidang di bawah 'pokok demokrasi' dulu. Serahkan jubah itu pada Timbalan Speaker! Tulis pada jubah itu 'origanal'.

5) Pihak tertentu cuba pujuk kalau-kalau Mat Rempit sanggup memancitkan tayar kereta ADUN Pakatan rakyat.

6) Pasukan yang berlagak anti malaria sila membuat semburan gas yang bila dihidu boleh melenakan para ADUN Pakatan rakyat. Kerja ini kena dilakukan sebelum subuh! Ertinya ADUN Pakatan Rakyat terus tertidur di rumah. Kerja ini boleh juga menggunakan Yunit Udara Polis.

7) BN tabur duit banyak-banyak di jalanraya agar rakyat Perak memenuhi jalanraya mengutip duit tersebut dan jalan jadi sesak. ADUN Pakatan Rakyat tersekat perjalanan! ADUN Bn angkut dengan Yunit Udara Polis.

8) Pindahkan Sidang DUN ke satu tempat rahsia seperti Kampung Siong, hulu Tasik Banding, Grik. Hanya ADUN Bn saja yang tahu - tulis pada pintu masuk DUN Perak: 'Sidang DUN dibatalkan kerana semua ADUN sakit perut setelah dijamu Tosey dan Tea Tarik Zamreyyy Pulau Pangkor!'

9) Padamkan semua lampu DUN Perak agar semua ADUN tak nampak kerusi mereka dan berebut-rebut mencari kerusi mereka termasuk Zamrey - Nizar dan Speaker .... Siapkan ambulan dan sediakan katil-katil untuk VIP di Hospital Ipoh.

10) Pihak tertentu urus setia dewan yang kena gantung dicadangkan mengsyaratkan setiap ADUN Perak memakai topeng Altantuyya untuk masuk ke dalam Dewan agar semuanya serupa dan tidak tahu siapa yang hendak diundi serta tidak berlaku kekecuhan!

11) Pagi-pagi lagi sebelum DUN bersidang, SPRM buat tangkapan untuk siasatan terhadap semua ADUN Pakatan rakyat kononnya ada aduan mengatakan semua ADUN Pakatan Rakyat menyelewengkan kuasa dan kedudukan dimana mengeluarkan 'kentut senyap' semasa Sidang DUN yang dulu-dulu! Bila Sidang sudah tamat dan ADUN Bn sudah dapat kuasa haramnya, barulah dilepaskan mereka dengan SPRM mengeluarkan kenyataan antaranya: " ... kami ikut arahan saja .... cari makan ...."

Tengahari itu bolehlah Rtm siarkan kenyataan dari Najib Rosmah yang disediakan oleh belacinya antara lain: " .... Perak benar-benar sudah demo kasi - Inilah satu lagi kejayaan slogan One Malaysia yang saya bawa kepada rakyat!"

Lord Garam said...

NOI / KIFLI

BELAJARLAH UNTUK SABAR..INGATILAH KALIMAH 'SABAR SEPARUH DARIPADA IMAN'...

BN DAHULU BERSABAR KETIKA ADUN BOTA MELOMPAT DAN HASILNYA 3 ADUN TELAH MEMBUKA MATA SIAPA PETUALANG DI PERAK...

MEREKA DENGAN TERBUKA MENYOKONG BN BUKAN MELOMPAT MASUK BN TETAPI MENYOKONG BN..KEBENARAN YANG DIPUTARBELIT OLEH PUAK KAMU YANG BUTA HATI...

noi/moi said...

Seorang wakil rakyat PAS – yang mendakwa menteri besar BN membawa masuk bomoh ke DUN sebelum persidangan penting, Khamis ini – berkata beliau mempunyai "bukti" berhubung dakwaannya itu.

ADUN Titi Serong, Khalil Idham Lim menambah, beliau bersedia memberikan keterangan berhubung kenyataannya itu yang diadukan kepada polis oleh Datuk Zambry Abd Kadir semalam.

"Mustahil saya tidak bersedia memberikan keterangan. Saya keluarkan fakta, takkan saya hendak lari daripada memberikan keterangan.

"Kita ada bukti yang diberitahu (oleh) sumber tertentu. Maka saya buat kenyataan (kepada media)," katanya kepada Malaysiakini hari ini.

Zambry ke sebuah balai polis malam tadi, melaporkan kenyataan Khalil di laman blognya idhamlim.blogspot.com yang disifatkan sebagai "tuduhan melampau dan keterlaluan".

Coretan itu antara lain mendakwa Zambry dan BN membenarkan bangunan DUN dimasuki bomoh untuk menjampi kerusi Speaker DUN V Sivakumar dan mendesak Mufti Perak, Datuk Seri Harussani Zakaria mengeluarkan fatwa berhubung amalan berkenaan.

Selain itu, Khalil turut berkata, lima ADUN Pakatan didatangi sekumpulan polis yang "mengambil gambar dalam keadaan mencurigakan dan menimbulkan pelbagai persoalan."

Sehubungan itu, beliau membantah tindakan itu yang dianggapnya "semacam provokasi untuk menakut-nakutkan ADUN Pakatan Rakyat" menjelang persidangan bersejarah itu - untuk menentukan kesahihan Zambry dan menteri besar Pakatan Rakyat, Datuk Seri Mohamad Nizar Jamaluddin.

Diminta menjelaskan lanjut bukti dakwaannya itu, Khalil berkata:

"Sekarang masalahnya, orang memberitahu saya, (itulah) bukti saya. Maklumat daripada orang yang tahu betul cerita ini."

Mengulas laporan polis itu, Khalil berkata Zambry berhak membuat laporan berkenaan bagi mempertahankan dirinya.

"Tetapi (menjadi) hak saya melaporkan (kepada media) dan minta mufti memberikan fatwa.

"Ada, (atau) tak ada pun (perbuatan itu), saya rasa mufti kena beri fatwa dialah, pandangannya macam mana (sama ada) boleh pakai bomoh," katanya.

Diminta menjelaskan lanjut kehadiran polis itu, Khalil berkata, pasukan keselamatan itu muncul Jumaat lalu antara jam 5.30 hingga 6 petang.

"Sebagaimana dijelaskan Thomas Su (dalam sidang media semalam), wakil rakyat Pasir Pinji, yang menulis surat waktu mula jadi exco (Perak) supaya keselamatan rumah beliau ditinjau polis.

"Tetapi surat beliau tidak diberikan respons sampai sekarang. Tiba-tiba bila dewan hendak bersidang, 20 orang polis datang rumah beliau.

"Apa cerita? Semasa kita minta bantuan mereka tidak datang," kata Khalil.

"Apalah salahnya kami diberitahu dulu (apabila) hendak datang rumah. Sekurang-kurangnya bolehlah minum teh. Wakil rakyat ini biasalah, rumah dia kurang-kurang ada biskut kering. Boleh makan biskut kering."

Empat ADUN lain yang didatangi polis: Lim Phek Her (Menglembu), Loke Chee Yan (Kepayang), Chang Lih Kang (Teja) dan A Sivasubramaniam (Buntong).(

Lord Garam said...

NOI / MOI

BENDA TAHYUL INI MEMANG SINONIM DENGAN PAS..DULU MEREKA MENDAKWA BN BAWA PENGUNDI HANTU KINI DAKWA BOMOH PULAK DIBAWA MASUK DUN..PARTI YANG MEMPERJUANGKAN ISLAM PUN OPTIMISTIK DENGAN TAHYUL2 INI..

HEBAT PAS HARI INI, ISU BOMOH ITU ADALAH ISU REMEH UNTUK MANUSIA KOLOT SPERTI PAS YANG KETANDUSAN ISU..SEMASA MEREKA MENANG DI 4 PRK ISU PENGUNDI HANTU TIDAK PULAK DIJULANG...

GM RASA PAS LAGI BAWA BANYAK BOMOH SEMASA PRK SEANG BERLANGSUNG..NTAH-NTAH MINYAK GUNA2 TELAH DIGUNAKAN SEMASA PERAYU UNDI PAS BERKELIARAN DI TEMPAT MENGUNDI..

SIAPA TAHU..GILA KUASA LA KATAKAN..

MK IV said...

gila babi dah depa ni....