Tuesday, May 05, 2009

Nizar Sudahlah Teruk Benar Meroyannya

Banyak perkara telah diperlihatkan kepada Nizar Camry bahawa kerusi empuk Menteri Besar telah lama hilang dari pandangannya. Tetapi atas desakan teman dan kurangnya ilmu pengetahuan, Nizar Camry telah memalukan diri sendiri dan PAS. Nizar Camry telah menjadi bahan sejarah negeri Perak sepanjang umurnya mungkin juga sikap bodoh sombong nanti akan menjadi topik subjek Politik Sains.


Jika Nizar Camry sedar beliau adalah MB mengapa masih lagi mendaftar sebagai ADUN ketika mendaftar di Bukit Gantang sebagai calon. Beliau yakin sangat kala ini beliau adalah MB sepatutnya ruang pekerjaan ditulis MB ketika mendaftar. Nampak sangat beliau seorang yang munafik dan tidak berani berhadapan dengan kenyataan. Beliau lupa qadhar illahi


Nizar Camry perlu sedar, jika beliau adalah MB pilihan rakyat mengapa Melayu Bukit Gantang menolak habis Nizar Camry dan hanya bukan Melayu yang menyokong beliau ketika itu. Ini jelas, hujah takbur Nizar tidak boleh diterima kononnya beliau adalah pilihan rakyat Perak. Nizar Camry lupa akan petunjuk yang telah diberi oleh Allah.


Selain itu mungkin beliau juga terlupa tidak kesemua 28 ADUN yang menyokong perihal naifnya meraung, melolong dan mengisytihar beliau masih lagi MB yang sah. Belum kedengaran lagi kata putus 28 ADUN yang sepakat mengangkat Nizar Camry sebagai MB yang sah ketika ini. Jawapannya, TIADA..! Nizar Camry masih belum sedar realiti itu.


Nizar Camry buat-buat tak tahu ataupun beliau memang I.R yang dungu sombong dan tidak diiktiraf Dekan Universiti bahawa beliau memang dungu dalam teori formulasi tambah tolak. Tuaku Sultan tidak memecat Nizar Camry, tetapi Nizar Camry gagal mendapat sokongan majoriti. Teorinya mudah sangat semudah Darjah Satu Sekolah Tamil, Nizar kehilangan 3 ADUN menjadikan beliau punyai 28 ADUN dan BN 31 ADUN. Yang mana satu banyak..?


Ini adalah kemuncak kebodohan Nizar yang telah menggeleng-gelengkan kepala pelatih perguruan UPSI subjek Matematik. Semudah itu Nizar diperbodohkan rakan sedarjahnya. Jika 7 Mei 09, soalan matematik mudah ini tidak dapat dijawab oleh Nizar dan pengetuanya, Sivakurap…Nizar janganlah mencemari kehijauan PAS itu lagi, sudah teruk PAS diconteng arang oleh Nizar.


Menunjukkan PAS bukanlah parti yang bercirikan Islamik. Adalah lebih Islamik jika Nik Aziz mengeluarkan fatwa begini:-


"Sebagai Mursyidul Am PAS yang memimpin sebuah parti Islamik redha akan ketentuan illahi yang telah menyedarkan kami kerana kesombongan kami memerintah di Perak. Allah S.W T telah mengambil balik kuasa yang telah diberi. Mudah-mudahan di PRU 13 kami akan cuba mengambil kembali Perak dengan pengalaman yang telah diberi hari ini untuk mentadbir mengikut peraturan sebagaimana yang dituntut dalam ajaran Islam."


Jika beginilah nada suara Nik Aziz, PRU 13 GM akan pangkah PAS sebagai tanda sokongan akan ke'ISLAM'an yang ditonjolkan oleh PAS dan berbondong-bondonglah sokongan yang akan diterima PAS tetapi sayang PAS telah mencemari kesucian itu.


Nizar sudahlah teruk benar meroyannya.



12 comments:

Anonymous said...

Yang meroyan kamu...bodaoh tak boleh diajar, buta mata tak boleh dipimpin...buta hati sebab hati hitam dan tak nampak kebenaran. Kamu dari golongan penyokong kuasawan yang korup. Ada FAHAM

Khun Pana aka johanssm said...

Blog ni di taja oleh umno.
Berapa $$$$ umno bayar engkau untuk tulis dan ada kan blog ni.

Nasir Az-zaki said...

teruskan perjuangan garamanis...

nilaikan perkataan dari komen puak-puak jumud dan taksub ini..

penuh kata-nista, fitnah on the spot..pergilah ke mana-mana blog pun...

tidak beradab dan dilarang Rasulullah..

Geleng-kepala.

TokMudim said...

Meroyan hatuk hang..

Rumah kata pergi, kubur kata mari...

Dah nak mampus orang tua ni, pemikiran masih berkarat....

Mullahkane said...

Menteri Besar Perak Hanya boleh dijatuhkan melalui 3 cara:

1. Meletak jawatan
2. Usul undi tidak percaya dalam DUN
3. Pembubaran DUN

Ketiga2 ni tak berlaku lagi, walaupun kamu claim BN ada 31 org.

Ni namanya rakus kuasa.. dah tau ada 31 berbanding 28, tunggu je la Sidang DUN, buat usul undi x percaya...

x kisah lah bn ada 100 majoriti pon, tp hanya ketiga2 cara itu shj cara nk tukar MB.

ada baca kisah sultan idris dgn MB lama perak tak? Ayah Tajul Rosli tu. Taktau ke?

Parpu Kari said...

HELLO BACALAH UNDANG-UNDANG TUBUH NEGERI PERAK MANGKOK HAYUN OI, ITU LA SUKA SANGAT BACA BUKU BERSETUBUH, JADI DUNGU TERUS!

MUAHAHAHAHAHA, NIZAR CAMRY NI MEMANG TAK SEDAR DIRI LA BRO!

Anonymous said...

muahahahah lwk thp gaban bila baca komen parpu..tp mmg betui pun org hamPAS ni mmg suka baca buku2 bab stubuh, jimak dll, tu yg jem kpala otak tu sbb darah x pegi ke kpala atas tp byk pegi kat kpala bwh je.. hehehe

Anak Lenggong said...

Biar laa Nizar tu meroyang ..dan jangan pulak korang terkejut kalau terjumpa saorang melayu berwajah iras cina dengan janggut sejemput dok melalak kat depan SUK tu...nama jee pejuang islam tapi tak percaya kepada qada dan Qadar...weiii Nizarrr..setiapa yang berlaku tu telah ditakdirkan dan ketentuan daripada Allah ..so ko kena sedar2 laa diri tu...

TokMudim said...

Oi Kulup

Ada baca kenyataan Dr M hari ni.??



""I don't know how different the Perak Constitution is from the Federal Constitution but if a leader asks the Ruler to dissolve the assembly, the Ruler has the right to refuse. But he cannot remove the head of government either," the country's fourth prime minister told reporters today"

Kalau dah bodoh brnak tu ...baca pun tak guna.

Bodoh punya Melayu.

tok_gajah said...

Jangan perkecilkan musuh anda, yang penting ketahui kekuatan musuh anda.

BN/UMNO sedang berada dalam keadaan parah. Kita terpaksa akui dan berusaha memulihkan BN/UMNO.

Ini bukan lagi masa untuk ber kata2 perkara yang tidak mendatangkan faedah terhadap pemulihan BN/UMNO.

PAS dan PKR akan tetap berada dalam posisi yang baik kerana mendapat sokongan DAP.

Kaum cina dan india pula sudah bersatu dalam DAP.

Apa yang patut kita lakukan sekarang ialah menyatu padu kan kaum melayu.

Mengutuk PAS/PKR sama mengutuk melayu. Jika kita terus kutuk mengutuk sesama bangsa sendiri akhirnya kita juga yang rugi.

saya said...

Celaka Khun Pana aka johanssm

knp ko kibar bendra tebalik celaka?

Ko komunis ke?

Berambus ko dr Malaysia

aku buat komen cni sbb rasa tjawab pd negara drpd golongan celaka mcm ko x tahu tuah..

jgn ditanya apa jasamu pada negara tp tanya lah apa jasa mu pd negara.


Ini identiti PR aku rasa negara ni terjual kalau dpt kat mrk..tunggang terbalik mcm bendera tu.

sapien said...

Kalau ada orang dan geng diaorang masuk rumah kamu kemudian ikat tangan bapak kamu bawak keluar kurung bapak kamu lepas tu dia orang rogol emak kamu dan adik perempuan kamu, kamu marah tak. Rasanya garamanis tak marah kot sebab dia suka orang buat benda macamni. Macam kat DUN Perak ni.
Perumpamaannyalah.