Wednesday, May 13, 2009

Sebuah Metafora Ketamakan Kuasa

Tiada yang menyokong Nizar Namrud, ADUN PAS yang berdarah Melayu sudah mengeleng-gelengkan kepala. Tidak mungkin Nizar sudah mencapai segila ini.


Apa lagi yang Nizar Bintang 3 mahu.? Beliau sudah menjadi Ahli Parlimen kemudian beliau mahu juga jawatan ADUN kini Nizar menggila pula dengan jawatan MB. Lupakah beliau kuasa tuhan, yang mampu memberi dan mampu menarik kembali kesemua anugerah ini.


Nizar Bintang 3 lupa akan asal-usulnya. Oh..ya beliau asalnya dari Tanah Besar China datang dengan meminta ihsan budi penduduk pribumi. Sungguh aneh gerak geri anak cina ini yang semakin hari menunjukkan tahap intelektual politik yang hampeh.


Benarlah kata orang, kekuasaan itu boleh merosakkan dan juga boleh memberi kebahagian. Nizar Bintang 3 adalah perosak. Beliau adalah perosak sistem demokrasi terpimpin. Kejijikkannya sungguh hebat dan akan mengambil masa yang cukup lama untuk dibersihkan.


Kali ini Nizar Bintang 3 dan DAP harus memikirkan sehabisnya kehendak bubar DUN. Rakyat belum lagi bersuara. Yang lebih bersuara ketika ini adalah ahli politik yang gila kuasa. Mereka juga perlu merasa curiga dengan teman sekatil yang sudah meluat tahap dewa dengan kegilaan Nizar dan Komunisnya.


DAP yang beriya-iya mahu dibubarkan DUN. Setujukah Tuanku Sultan.? Lupakah mereka tragedy tahun lepas tika Tuanku Sultan titahkan untuk mengadap. DAP dengan sombongnya membiokot. Nizar Bintang 3 bodoh alang lagi belum mengenali arus politik, belum lagi menukar seragam komunisnya, beliau Melayu yang rela disepak ke sana ke mari asalkan merasa menulis di meja MB.


Apa yang hendak sangat dipertahankan Nizar Bintang 3. Mengapa menggila sungguh tingkah lakunya. Pasti ada sesuatu yang menggangu fikiran hingga mencemarkan maruahnya. Betapa hinanya Nizar Bintang 3..! Beliau akan tetapi diludah sebagai pengkhianat bangsa yang tiada tolok bandingnya.


Tahniah kepada pengerak komunis idealoginya masih lagi segar dan melahirkan pejuang komunis tulen, Nizar Bintang 3.

ParpuKari: Musang yang Berbulukan Ayam - S1N3
Abg Mie: Selsema Politik Anjing Babi Di Perak
Pisau: ADUN PR Bakal Bikin Gempar
Jentayuabaka: 2ADUN PR Bakal Keluar.?
X-PKR: Anwar Period
Gerakan Anti PKR : Wajah Tali Barut Anwar Dalam PAS. Bodoh Betul PAS..!

3 comments:

TAAVEEKUN PERAK said...

Sama-sama kita tunggu. Nampaknya kerusi BN akan bertambah lagi di DUN Perak. Makin mental nampaknya nizar bintang tiga ini.
Bertenang nizar,bertenang. Kamu boleh pilih tempat percutian di Negeri Perak untuk beristirehat. Di Tanjung Rambutan atau Kemunting. Disana nanti ada peluang untuk kamu jadi MB.

x-pkr said...

garamanis...

mmg kita tertanya-tanya apa lagi lagi nak dipertahankan si nizar nie, beliau 2nd AnWAR in the making!

gayanya, senyumnya, taktinya, pr nya dll menggambarkan beliau kini sdg dirasuki AnWAR utk terus konsisten menegakkan benang basah..

moga kita dijauhi sikap hipokrit ini!

AZLAN said...

tu la..pilih lagi orang yang tak berapa ni...sama la macam bos dia tu! sanggup buat apa saja asal nafsu serakah dia puas..orang lain peduli apa!