Friday, May 15, 2009

Hanya Keimanan Yang Membezakan Zambery Dan Nizar Tri *

Hanya keimanan yang membezakan Dr. Zambery dan Nizar Tri-Star. Kenapa GM berkata demikian.? Banyak sudah petunjuk yang menjelaskan betapa naifnya Nizar Tri * dan betapa matangnya Dr. Zambery bermain politik.

Jika 11 Mei lalu Nizar Tri * telah diistiharkan sebagai MB yang sah, Dr. Zambery dengan senang hati melangkah keluar daripada kediaman dan Pejabat MB seperti yang diminta. Tetapi itulah politik pakatan palong, Nizar Tri * menyambut baik keputusan mahkamah itu kerana memihak kepada mereka.

Tup-tup..Nizar Tri * terkedu dan pakatan palong mencaci mahkamah kerana bertindak seperti ‘sarkas’ kerana tidak memihak kepada mereka. Apa kejadahnya pakatan palong melolong pula hari ini. Jika dahulu Nizar Tri * mengucapkan syabas kepada ADUN Bota kerana mahu bersama-sama pakatan palong tetapi bila melompat pula, Nizar Tri * dengan takbur menghamburkan kata nista. Pemikiran rakyat marhaen dikucar-kacirkan oleh Nizar Tri *.

Mereka sibuk-sibuk melolong untuk dibubarkan DUN. Mereka terlupa yang sibuk melolong cuma ahli politik yang gila kuasa. Rakyat marhaen, penyokong tegar PAS sudah menggeleng-gelengkan kepala. “KAMI TIDAK MAHU DIBUBARKAN DUN”. Jika Nizar Tri * ragu bolehlah dibuat tinjauan selidik, ahli PAS tidak mahu dibubarkan DUN. Mereka mahukan PAS bersama dengan BN membentuk kerajaan bersama. Bukit Gantang sudah menunjukkan dengan jelas ahli PAS menolak Nizar Tri * cuma kehakisan iman Nizar Tri * menjadi buta.

Kesan politik wang dalam PAS sudah menjerat PAS. PAS tersungkur kerana kebodohan sendiri. Tanyalah penyokong mereka apa yang mereka mahukan. “PAS harus bertaubat” seperti mana laungan Karpal Singh dulu mencaci Anwar Ibrahim “Anwar Harus Bertaubat”.

Tapi itulah Nizar Tri * seriuskah dia membela nasib rakyat.? Atau lebih serius membela kroni DAP yang mendesak berkali-kali. Nizar Tri * benar sudah hilang keimanannya. Usahlah mulakan bicara dengan WAMANKARU WAMANKARULLAH..jijik benar yang mendengar dibawah.
Beterusanlah bersikap seperti ini, PAS juga yang rugi. DAP dan PKR ketawa terbahak-bahak melihat ngomelan PAS yang saban hari samakin sawan.
Begitulah bila sifat keimanan dikikis sedikit demi sedikit, Nizar Tri * menjadi alpa, takbur, sombong, bongkak dan riak kononnya beliau sementalah benar dan pihak lawan selalunya salah dan kotor. Pandangan matanya sakit bila melihat UMNO saudara sesama Islam tetapi mengalirkan air mata bersama pakatan palong DAP yang sudah terang lagi bersuluh menggunakkan PAS dan membuang terus perjuangan negara Islam untuk selamanya.

Pengumuman: Dr. Zambery Di www.nst.com.my jam 3 petang.

2 comments:

PAPA GOMO said...

KHAS BUAT RAKYAT PERAK BAGI MENGETAHU KEBENARAN DI SEBALIK TABIR APA YANG BERLAKU SEMASA PEMERINTAHAN NIZAR BINTANG TIGA INI

http://gomo-no1.blogspot.com/2009/05/apa-berlaku-semasa-nizar-bintang-tiga.html

RAKYAT PERLU KETAHUI KEBENARANNYA

YANG GAMBI said...

PR memfitnah keajaan UMNO/BN, tapi itulah gambaran sebenar PR, apa yang diperkatakan pada UMNO/BN, itulah yang sebenar dilakukan oleh PR.

Rakyat Perak mesti tahu dan sedar...