Tuesday, October 13, 2009

Tiada Apa Yang Dihairankan.


''Jangan lupa dalam pembangkang pun sama, Zaid diterima dengan hati terbuka oleh Parti Keadilan Rakyat (PKR), jadi jika mereka boleh menerima orang seperti Zaid, mengapa pula Tan Sri Mohd. Isa Abdul Samad dijadikan sebagai isu besar," katanya.

Sebaliknya beliau berkata, Mohd. Isa telah pun menerima hukuman dan kesalahan yang dilakukannya itu juga bukan kesalahan jenayah tetapi melanggar etika parti. Utusan Malaysia

Bila dah habis pilihanraya pasti kedengaran suara-suara sumbang mempertikaikan proses demokrasi yang telah dijalankan.

Rasanya belum pernah kedengaran suara sumbang daripada pemerintah setelah depa tewas 7 kali dalam piliharaya untuk sepanjang tahun ini.

Pemerintah barangkali sudah imun dengan kekalahan dan depa sudah tak kisah jika kalah berkali-kali kerana depa sudah melakukan yang terbaik. Itu sikap terbaik yang ditonjolkan oleh pemerintah.

Dalam ceramah-ceramah depa diseluruh negara habis semua depa kutuk Isa monang di Bagan Pinang. Tiada apa yang dihairankan, Isa monang di kawasan sendiri. Dia ambil rasuah tapi dah pun kena hukum tiada bezanya. Tapi paling celaka bila Nizar MB Pokok hina oghang Bagan Pinang pasal pilih Isa Samad. Apa punya bodoh mentaliti.

Jadi adakah kita nak cakap oghang Permatang Pauh juga bodoh macam Nizar kata sebab pilih peliwat dan banduan yang dihukum kerana salah guna kuasa. Belum pernah dengaq pemerintah pertikai kredibiliti pengundi bila depa kalah bertalu-talu. Sebab itulah, PAS dihalau dengan malu di Bagan Pinang kerana depa gagal menjadi pembangkang yang bermutu dan matang.

Tapi jika yang selalu menang kalah tiba-tiba itu akan menjadi satu masalah. Heh..! kenyataan selalunya pahit. Mungkin Muhyiddin Yassin boleh menjadi guru yang terbaik.

5 comments:

PUTRA MERDEKA said...

pembangkang memang macam tu...
salam bro!

Anonymous said...

depa no qualitas.

hahaha

Anonymous said...

PR mmang mcm tu.tk dapat terima kekalahan yang memalukan..ape beza DSAI.BN tk penah pertikai rakyat permatang pauh bila dia menang..pelik PR ni..mereka je yang betul agaknya

Anti PAS said...

Orang PAS bukan nak kata diorang memang bangang. Tengoklah nik ajis, mahfuz, salahuddin hadi awang ini semua nak jadi pemimpin masa depan melaysia.?

jahanam negara aku..!

Anak Lenggong said...

Ape nak diherankan..puak pas ni semuanya baik=baik belaka..maklum lah pak lobai berjanggut sejemput..mereka berjalan pun menundukkan kepala..

tu yang buat kerenah tu semua nya provokasi daripada orang umno yang diupah..mendapatkan baju dan lambang pas daripada tepi longkang jee...kah kah kah..kan nik ajis nyanyuk tu kata gitu..kalau korang nak mengenali ahli pas tu korang kena lihat ada tak kat dahi mereka tu terletak lambang bulan dan nombor ahli..kalau ada melayu tu gerenti ahli pas..kah kah kah...