Friday, October 09, 2009

Nizar Gestapo: Rasuah PAS Lebih Keji

Bila Tokey melayari pelbagai laman web dan blog prokomplot pembangkang, depa galak memainkan isu rasuah Isa Samad.

Kenyataan Dr. Asri diulang-ulang memberi peringatan kepada penyokong totok PAS dan harapan pembaca atas pagar juga akan meresapi maksud penulisan depa.

Itulah strategi PAS. Jika sesuatu perkara itu memberi kelebihan kepada depa pasti depa pantas mengulanginya.

Kita semua sedar sikap munafik PAS. Walaupun depa melabelkan (syok sendiri) sebagai parti Islam tapi rakyat sudah muak dengan keislaman yang diperjuangkan PAS. Bagi rakyat PAS tidak lebih sebagai parti yang memporak-porandakan imej Islam.

Kalau kita masih ingat, keceluparan segelintir pemimpin PAS yang mengeji Dr. Asri hanya kerana reaksinya yang tidak menyebelahi PAS dalam konflik Perak dan web pemimpin DAP yang menghina Islam. PAS galak mengejinya. Paling terkesan adalah klip video ceramah Badrul Amin, AMT PKR yang mahu memancung kepala Dr. Asri yang disifatnya sebagai gila.

Kita berbalik kepada persoalan rasuah yang ditimbulkan oleh PAS. Ya..satu Malaysia sudah mengetahui Isa Samad rasuah dan dengan terang dan rendah hati dia dihukum oleh partinya. Isa menerima ketentuan illahi dia tidak berjaya mendaki hirarki tertinggi parti. Allah telah memberinya hukuman dan sebagai peringatan untuk menjadi terbaik dari yang terbaik.

PAS mempersoalkan rasuah Isa Samad sekaligus depa menyerang peribadi lawan walaupun Nik Aziz, Pendita usang menegah taktik itu dilakukan. Pedulikan dengan larangan tok guru, yang penting lawan tetap lawan..tangguh tetap tangguh.!

PAS terpaksa mensensasikan cerita ini. Rakyat sudah tahu dan depa boleh berfikir kerana hukuman telah pun dijalankan. Mungkin PAS terlupa dalam komplot pembangkang juga bersepah manusia yang pernah disabitkan kesalahan rasuah, salahguna kuasa, liwat, khalwat dan berbagai lagi.

Contoh sudah ada, Anwar Ibrahim yang dibebaskan atas kesalahan salahguna kuasa dan kini menghadapi pertuduhan liwat buat kali kedua..! Yang lebih keji.? pembuat luar tabie juga boleh menjadi Ketua Pembangkang.

Kita harus perhalusi berkaitan isu rasuah, UMNO berada dalam landasan yang betul untuk memerangi rasuah. Depa serius dan transformasi kearah itu sedang berjalan. Boleh kita lihat banyak contoh terbuka yang dibuat UMNO. Gayanya, UMNO lebih serius dalam hal ini.

Muktamar Agung PAS bulan Jun digegarkan dengan politik wang sehingga memaksa Nik Aziz menyatakan itu adalah sedekah. Tapi paling sedihnya, Nik Aziz mengatakan jika ada orang memberi hadiah ambilah tapi jangan diberi undi. Nik Aziz secara tidak langsung mengiyakan perbuatan rasuah itu dijalankan.

Di Selangor, pemerintahan yang baru setahun setengah sudah 8 orang exco kerajaan negeri yang dipanggil SPRM berkaitan rasuah. Pemerintahan komplot pembangkang yang tidak berpengalaman telah menwujudkan gejala rasuah yang tiada kesudahan.

Jika diikutkan, komplot pembangkang lebih teruk permainan rasuahnya kerana depa lebih banyak menyimpan perihal rasuah takut didedahkan kepada umum atau depa sebenarnya terikat dengan bai'ah yang akan melenyapkan kekuasaan depa.

Tokey - Keterbukaan itu kadang-kadang menyakitkan tapi itulah penawar kepada kesungguhan

9 comments:

Anonymous said...

hahahahaha....tula mengata umno main rasuah bukan main lagi,sekali terkena batang hidung sendiri...dalam pokitikni,rasuah xkire la sesape pon,kalau nama parti islam tp rasuah jugak...sendre mau ingatla.......

Jumfat said...

pas dari dulu sampai sekarangtak pernah cerdik dalam berpolitik. sebab itu diorang selalu kena main.

Anonymous said...

Kalau UMNO rasuah. Kalau PAS amal jariah. Sekarang PAS dah mula banyak bini. Apabila banyak bini terpaksa terlibat dengan rasuah. Nak tanggung bini muda lepas minta cerai kena bayar nafkah RM3.0 juta dari hasil balak kaedah rasuah/ama;l jariah

Bodoh said...

dahla buat fitnah lepas tuh tak pergi semayang jumaat. apa nak jadi dgn ko nie

Anonymous said...

aku rasa ko yang tak pegi sembhyng jumaat. orang sebvelum kul 2 dh balik la oii..bangang punya orang. nampak sgt dia yang tk sembahyang

Anonymous said...

saudara yang menggelar diinya "Bodoh" mmg tipikal orng PAS yang suka mengkafirkan orsang lain... kata orang x sembahyang, Nak ikut fatwa N.ajis, bleh kata solat orng x diterima Allah...

Bodoh said...

aku tak bodoh pas yang bodoh

Anonymous said...

anon 3.07

Sedara.. kalau aku ckp ko bodoh IT ko marah.. ckp mcm mat sabu n mahfus.. semua benda tahu... padahal belajar tak tinggi mana pun... org sekarang dah ade line kat mana2 .. phone canggih pun leh online.. tapi kalau dah bodoh mcm sedara tak payah ckp la.. typical Pembangkang... bodoh yaaaa amat..

Anonymous said...

mana tindakan ke atas org PAS yang rasuah? SPRM tak amik tindakan pun...cerita bodoh la niiii