Monday, October 05, 2009

Nizar Nirrajim : Bila Kentut Jangan Harap Nak Mengaku.

Salahuddin Ayub, kata tentera akan bersama-sama rakyat untuk menolak pemimpin rasuah. Dia kata lagi menentang rasuah adalah mempertahankan nyawa tentera.

Itu kata Salahuddin bila depa nak sangat undi tentera untuk depa terus berkuasa. Dia juga rasa tidak menjadi hal untuk tentera menolak pemimpin rasuah.

Apa yang rasuah.? Jika Isa Samad rasuah dia sudah pun dikena tindakan. Itu yang UMNO bagi bila tau Isa main politik wang. Bagi PAS, rasuah mereka adalah sedekah dan depa tau dalam PAS ada yang buat rasuah tapi mengapa senyap dan tidak mahu mengambil tindakan. PAS hanya tahu kentut di khalayak ramai tapi jangan haraplah depa nak mengaku.

Mungkin Salahuddin terlupa menjaga sensitiviti abang-abang tentera dulu. Sensitiviti pesara tentera yang berjuang menentang komunis. Salahuddin senada dengan tok gurunya dan lain-lain pemimpin komplot pembangkang yang mahukan Chin Peng datang ke Malaysia.

Siapa Chin Peng dan kenapa Salahuddin dan PAS beriya-iya mahu dia pulang ke Malaysia. Bila rakan depa mahu pengganas itu pulang, PAS cepat-cepat sokong kononnya untuk tarik perhatian rakyat yang menyokong. PAS sekarang sudah jadi pak sanggup atau cina buta yang terdesak.

Apa pasal hari ini beiya-iya nak undi tentera. Jawab dulu dan minta maaf pada abg tentera pasal ketelanjuran depa menyokong kepulangan Chin Peng. PAS pengamal fahaman komunis moden yang mencampur aduk agama dan kegilaan kuasa.

Tokey - Undi PAS bermakna menyokong menambah lagi luka dalam di hati tentera yang menentang komunis hingga gugur syahid bumi sendiri. Siapa pula yang hendak pujuk mereka yang kehilangan orang tersayang ketika berperang untuk menghapuskan Chin Peng yang gila.

Bagi Tokey hari ini kita perlu sedar bahawa PAS tidak cukup matang dalam berpolitik jangka panjang. Adakah ini pilihan parti yang mahu memerintah negara.?

10 comments:

Pencen said...

suruh jer nik aziz nyayuk jumpa rtm dan buat sidang media untuk meminta maaf pasal sokong chin peng balik. lepas tuh kompom tentera bagi undi kat pas

YANG GAMBI said...

Salam, kerja menipu, mencaci ni sudah jadi budaya Islam PAS khawarij......

Agaknya kalau dia orang dapat kuasa, dia letak Tentera hanya untuk menjaga sempadan je.... kalau bab dalam negara dia serah kat samseng-samseng mereka untuk bertindak.....

Begainilah sifat munafik mereka bila terdesak......

Anak Lenggong said...

Biasa ini lah budaya politik PAS...mereka pandai mengutuk orang bila orang tu tak diperlu kan tetapi tehegeh-hegeh nak rapat ngan orang tu kembali bila nakkan sokongan..

aboo said...

sape bagi lobeh rm raya kami sokong

aboo said...

sape yg usek sdra kami dari krala tu,,,karang mb berak turun karang,,,

Anonymous said...

mupti kami harucunni akan turun kempen...tahu le nanti

Anonymous said...

sebelum nak tulis ape2 baca bismillah dl...sebelum nak mengata kene mengucap dl..sebelum nak tuduh sesape selawat2lah ke atas Rasulullah..

Org yang munafik suke menuduh2 org, mencaci org dll...so jgnlah tergolong dlm golongan tu..nak perang cyber pun ingatlah anda tu islam...

gaga said...

errkkk

che_wan said...

Penganut2 pakatan HARAM ni memang fitnah dah jadi makanan ruji depa.

"cerdik macam LEMBU, bodo macam hamPAS."

decoy said...

umno yg bodo...kalau nama pun pembangkang...so kerja dia kena la bangkang...tak kan nak sokong...mcm la umno pernah sokong pas...bodo tak boleh nak ajar betul...korang ni berjuang atas nama bangsa mcm puak kapir quraisy...kalau nabi muhammad a.s berjuang atas dasar bangsa mcm korang ni..tak sampai islam kat malaysia ni...berjuang la atas dasar islam... benda ni 'common sense' atau bak kata nabil 'lu pikir la sendiri'...tak masuk syurga berjuang atas dasar bangsa dan negara...dasar agama islam yg bawa ke syurga. lepas tu automatik melayu kuat.