Wednesday, October 07, 2009

Nizar Migrain: Calon PAS Tidak Disukai Kawan



Cerita nie Tokey dah dengaq lama dah. Masa nak ambik jadi calon belah PAS N9 tak setuju. Paling kuat bantah PAS kawasan. Alasan depa, Zulkifly bukan oghang situ. Kawasan dia pun reject Zulkifly. Depa tau, makcik yang duduk 500 ela dari rumahnya pun Zulkifly tak boleh nak tolong nie pasti jadi isu.

Oghang cakap, Zul walaupun Pesuruhjaya PAS N9 dia tak cekap mentadbir. Dengan anak buah dia sombong. Dari kecil sampai ke tua dia tak bercampur oghang. PAS letak dia pun sebab dia oghang kuat N9 tapi tak kuat mana pun. Nie strategi kata PAS Pusat kerana menggunakan formula Permatang Pasir yang letak oghang no.1 Penang.

Gambar atas adalah salah satu contoh tanda protes akar umbi pada calon PAS. Nama dia depa saja tulis salah. Nak kasi malu kat Zulkifly. Kalu nak ikutkan banyak lagi kebocoran calon PAS dan jentera. Paling hangat kerjasama jentera kawasan dan negeri langsung tak koordinet. Depa memang bangkang habis kat calon nie.

Itu pun ehsan PAS pusat yang letak dia. Cubalah tanya oghang PAS Teluk Kemang dan Bagan Pinang. Depa pasti protes kat calon nie.

Tokey - Adakah calon yang tak disukai kawan wajar jadi suara Bagan Pinang. Macam mana nak buat kerja? Tepuk dada tanya selera.

5 comments:

Sedih said...

apa nak jaadi dengan pas. sibuk siang malam kutuk orang padahal kain sendiri terkoyak.

mudz said...

Kenapa UMNO pilih Isa II

Sebahagian besar keluarga aku kecewa, ada yang menangis apabila Isa dicalonkan oleh UMNO bagi PRK Bagan Pinang,
Impian untuk melihat UMNO kembali bersinar bersih dari politik wang hancur berkecai.

Walaupun pendirian tegas SPRM yang mengatakan politik wang adalah rasuah mengikut undang-undang dan perlembagaan Malaysia tapi UMNO
tidak mengambil endah dan UMNO bertindak pelik menubuhkan sendiri lembaga displin dalam menentukan hukuman kepada mereka yang
terlibat dengan politik wang. Pencalonan Isa membukti UMNO tidak serious untuk menghapus politik wang.

Perlukah keluarga aku bersuhabat dengan gejala politik wang ini?

Besar harapan keluarga aku jika UMNO kalah lagi di Bagan Pinang.

Hanya Kekalahan dapat mengajar UMNO erti perjuangan bangsa Melayu yang sebenar.

TokeyGaram said...

BRO MUDZ,

NASIB BAIK AKU JENIS TAK TAPIS KOMEN..

KO HARUS BERSYUKUR TAU..TAPI TAK TAU LA KALU KO JENIS TAK BERSYUKUR MACAM PAS TONGGENG

Anonymous said...

si mudz babi nie 'paste' sume blog2 BPN dengan ayat yang sama..dah pasti ini keje org2 bajingan ulamak pas dan pakatan neraka jahannam

Anonymous said...

apa nak diherankan komen simudz tu. dia bukan pengundi bagan pinang.UMNO tetap bersinar yang tak bersinar simudz sebab dia yang teringin nak jadi calun, tapi tak berjaya sebab tak ikut syarat. Lagi pun orang bagan pinang tak kenal dia.Bro dan keluarga bolihlah berpindah ke pulau undan senang tak campur orang dan bersih dari semua anasir.