Tuesday, October 06, 2009

Nizar Patrickstar: Anwar Sabo, PAS Dapat Nama

Link: Ceramah Hadi Awang

Bila Anwar tahu Bagan Pinang menolak PAS, marah betol dengan sambutan ceramah yang dianjurkan PAS walaupun menurunkan hampir kesemua kaldai sabung. Anwar diberitakan menyirap dan meninggi suara di hujung telefon bila mengetahui perkembangan kempen Bagan Pinang.

Anwar bertambah marah bila diberitahu bahawa ceramah Hadi Awang Belit langsung tidak mendapat sambutan dan hanya ditonton oleh bilangan kecil penduduk Bagan Pinang. Lantaran itu, Anwar melemparkan kegeramannya dengan mengarahkan anak-anak cicaknya untuk membuat sabotaj.

Anwar mahu gambar banner Isa samad disimbah cat. Seperti mana di Perak, cat merah memenuhi banner Zambery, perkara yang sama dilakukan di Bagan Pinang. Terjadilah kain rentang Isa Samad disimbah cat hitam melambangkan betapa hitamnya hati pengarah sabo itu.

Harus kasi peringat bahawa starteginya hanya mahu menimbulkan kebenciaan rakyat terhadap PAS dan Anwar akan hadir sebagai penyambung talian hayat PAS. Di Bagan Pinang, Kamarul Jambu yang mewakili PKR langsung tidak mengeluarkan belanja kerana semua bil akan dihantar ke pintu pejabat PAS N9. Daripada belanja mat rempit yang membawa bendera hinggalah kepada petugas AMK yang berbaju PAS.

DAP lebih enak menonton Astro Awani untuk mengetahui perkembangan Bagan Pinang kerana semuanya diuruskan oleh PAS termasuklah membawa poster Teoh Beng Hock oleh petugas PAS yang berserban dan berjubah. Senang kerja DAP.

Tokey - Mengundi PAS bererti memudahkan DAP mengkaldaikan umat Islam dan Melayu.

5 comments:

mn said...

Jika sesiapa nak lihat 'Ahli UMNO bertaraf 5 Bintang', sila ke blog di bawah:

http://sukj.blogspot.com

T.kasih

Dulu sokong PAS said...

Hidup lagi panglima pencen rentung nie..crita pasal sabo nie dah lama, semua orang dah tahu betapa hinanya pas yang dikambingkan oleh anwar.

kesian dengan n.ajis kerana gadaikan maruah diri yang dulu konon haram berkawan dengan kafir

Malaysia Bodo said...

senang cakap pas bodoh umno kayu pkr lanun

BG said...

kelako ekau nie

mudz said...

Kenapa UMNO pilih Isa??

Aku kecewa apabila UMNO memilih Isa, sebahagian keluarga aku menaruh harapan yang tinggi terhadap UMNO, hancur berkecai.

UMNO tidak pernah belajar dari kesilapan memilih calon yang imej tercemar bermula di Permatang Pasir melarat ke Bagan Pinang.UMNO tidak memperdulikan lagi imej calon asal kemenangan memihak kepadanya.

Walau pun Tun Mahathir dan Tengku Razaleigh tidak mahu UMNO memilih Isa sebagai calon. Tapi nasihat veteran UMNO ini ditolak mentah dengan alasan kehendak rakyat memilih Isa.

Ujud juga budaya kuno mengugut dari ahli-ahli UMNO sendiri untuk memboikot PRK jika Isa tidak dipilih. Budaya Melayu yang menjejekkan. Begini corak pemikiran Melayu yang dihasilkan oleh UMNO setelah lebih 52 tahun memerintah, setia membabi buta.

Pemilihan Isa sebagai calon BN menunjukkan UMNO secara tidak langsung mengiktirafkan politik wang. Walaupun kehendak rakyat menolak politik wang, UMNO lebih mementingkan kemenangan. Jika Isa benar-benar mementingkan masa depan UMNO, dia sepatutnya menolak pencalonan tersebut. Isa lebih mementingkan diri sendiri.


Pemilihan Isa sebagai calon BN menunjukkkan sikap kepimpinan DS Najib dan TS Muhyiddin yang lemah dan tidak berani membawa perubahan kepada UMNO. Mereka lebih takut kepada desakan dan kekalahan BN dari masa depan UMNO. Beginikah kepimpinan yang diperlukan untuk memimpin Malaysia?


Demi masa depan UMNO , saya tidak dapat menerima Isa Samad sebagai calon BN di Bagan Pinang.

Dan saya berharap UMNO dapat dikalahkan lagi di Bagan Pinang supaya UMNO benar-benar dapat menghayati makna perjuangan parti.