Tuesday, October 13, 2009

Nizar Fasola : Pemimpin PAS Pun Marah Kat Ahli

PAS masih lagi berkokok tidak puas hati dengan kekalahan di Bagan Pinang. Itu sudah biasa bagi partai yang bernama PAS. Depa memang jenis tidak dapat menerima ketentuan Allah. Walaupun meletakkan Islam sebagai teras perjuangan melalui fasal 4 Perlembagaan PAS tapi perkara pokok Qada dan Qadar PAS mahu menyanggah.

Laman rasmi PAS dan blog prokomplot pembangkang berterusan menafikan kredibiliti pengundi yang memberi kemenangan besar. Kata depa tak mungkin UMNO mampu mencapai kemenangan sebesar ini tapi depa enggan menyebut PAS tak bejaya mencapai undi yang habis lari ke UMNO.

Harus diingat, undi PAS kali ini adalah undi protes kerana calon yang dibawa PAS adalah calon yang tidak mencapai piawaian akar umbi. Akar umbi PAS menggunakan kuasa undi untuk menghalau PAS daripada Bagan Pinang. Maksudnya, pemimpin PAS turut mengatakan 'bodoh' kepada ahlinya yang paling teruk akar umbi PAS dah bijak nak hukum pemimpin depa.

Tokey - Yang mana masih lagi jadi ahli PAS lebih elok korang keluar pasal pemimpin korang pun kata korang bodoh pasal bagi undi kat Isa.! Macam nie punya jenis pemimpin pun masih nak sokong.?


6 comments:

Anonymous said...

SLM BEB..SELAMA NI PAS BANGGA SGT DGN KEMENANGAN BERTURUT2. BILA PENGUNDI UNDI DIORANG, BUKAN MAIN SUKE LG SIAP PUJI2 PENGUNDI MELANGIT. TP BILE PENGUNDI UNDI BN, TERANG2 DIORANG BELASAH PENGUNDI PULAK?..APE BRG PAK AJIS OIII???

LEPAS NI JOM RAMAI2 PENGUNDI 1MALAYSIA TOLAK PAKATAN!!..YEHAAAAAAA!!!

gotahlantun said...

pas dah jadi puusss!

ISAC said...

Salam...Tokey.

Ramai jugak Blogger Pro Umno/BN yang dahulunya ahli Pas.

Pengundi Melayu sudah semakin bijak...

Rakyaat Malaysia perlu sedar bahawa Umno berjuang untuk semua rakyaat Malaysia khususnya dan Melayu amnya.

YANG GAMBI said...

Salam,

Memang sejak lahirnya PAS, dalam kepala otak mereka hanya tahu menilai keburukan orang lain, apa lagi nak dikatakan......

Lord Garam said...

SAHABAT,

KEDENGKELAN POLITIK PAS DITERJEMAHKAN OLEH PENYOKONGNYA DI BAGAN PINANG.

SEBAGAI MEWAKILI SUARA AKAR UMBI, TOKEY AKAN TERUS KRITIK WALAUPUN TIDAK BERBISA YANG PENTING MESEJ PERLU DISAMPAIKAN KE BAWAH

jiwakita said...

salam....

Terimalah hakikat bahawa kuasa pada
pengundi B.pinang memangkah (X) pd calon
yg disukai...yg pasti kelebihan pada calon
BN...pemimpin PAS harus juga berterimakasih pada pengundi tegar mereka,
bukannya menunjuk kekolotan menghina
pengundi B.pinang...