Tuesday, October 06, 2009

Nizar Kentut Berdarah: Sudahlah Gagal Dapat Sambutan, Kain Rentang Pun Jadi Isu

Kain rentang diturunkan kerana PAS cemburu dengan janji pembangunan BN di Bagan Pinang

PAS enggan menerima hakikat akan penerimaan Bagan Pinang terhadap mereka. Sudahlah depa gagal mendapat sambutan dalam ceramah-ceramah 2 hari ini. Hadi Awang Belit pun dimalukan oleh Bagan Pinang.

Sudah ada gerak kotor PAS untuk mencover sambutan sumbang ceramah depa. Setiap petugas kempen terutamanya Muslimah akan dibekalkan dengan vcd yang menyerang peribadi lawan depa. Selain daripada gula, beras dan sari vcd ini akan diselitkan dalam setiap bungkusan sumbangan dengan harapan untuk meneutralkan pemikiran totok Bagan Pinang terhadap Isa Samad.

Sudah kedengaran 3 laporan polis berhubung risalah yang kononnya dibuat oleh UMNO/BN walhal risalah itu belum pasti lawan depa yang buat. Bagaimana dengan kebencian ahli-ahli PKR terhadap Kamarul Jambu yang menyonglap duit tabung hayat.

Risalah-risalah yang didakwa tidak tertulis UMNO/BN tetapi kerja kotor dan jahat ini cuma yang pasti PKR dan PAS ada specialitynya. Contoh sudah banyak dan paling teruk sabo depa adalah di Permatang Pasir yang mendakwa UMNO menyogok duit yang terang duit palsu dan PKR mengaku melakukan pembohongan itu.

Gambar diatas adalah usaha terdesak PAS melalui Kamarul Jambu penguasa Teluk Kemang mengarahkan MPPD menurunkan kain rentang dengan alasan menyalahi undang-undang pilihanraya. PAS terlupa janji SPR yang mengatakan bendera parti bukan bertanding diharamkan dikibarkan tetapi rasanya bersepah bendera itu dikibarkan.

Semakin dekat hari pembuangan undi makin meroyan jentera kempen komplot pembangkang bermain poker black jack yang ketandusan idea penipu. Jika benar risalah yang dibuat laporan polis diadakan oleh UMNO/BN, PAS perlu buktikan.!

Tokey - Kumpulan kiri PKR Teluk Kemang apa khabar saudara disana.?

6 comments:

YANG GAMBI said...

PAS khawarij, DAP komunis dan PKR barua yahudi terlalu megah bila menang dalam kubu sendiri, tetapi dia terlupa yang dia berada digelanggang orang lain.....

Mereka ini cuma 'jaguh kampung' je....

mudz said...

Kenapa UMNO pilih Isa??

Aku kecewa apabila UMNO memilih Isa, sebahagian keluarga aku menaruh harapan yang tinggi terhadap UMNO, hancur berkecai.

UMNO tidak pernah belajar dari kesilapan memilih calon yang imej tercemar bermula di Permatang Pasir melarat ke Bagan Pinang.UMNO tidak memperdulikan lagi imej calon asal kemenangan memihak kepadanya.

Walau pun Tun Mahathir dan Tengku Razaleigh tidak mahu UMNO memilih Isa sebagai calon. Tapi nasihat veteran UMNO ini ditolak mentah dengan alasan kehendak rakyat memilih Isa.

Ujud juga budaya kuno mengugut dari ahli-ahli UMNO sendiri untuk memboikot PRK jika Isa tidak dipilih. Budaya Melayu yang menjejekkan. Begini corak pemikiran Melayu yang dihasilkan oleh UMNO setelah lebih 52 tahun memerintah, setia membabi buta.

Kekalahan demi kekalahan menjadikan UMNO terdesak untuk menang.

Pemilihan Isa sebagai calon BN menunjukkan UMNO secara tidak langsung mengiktirafkan politik wang. Walaupun kehendak rakyat menolak politik wang, UMNO lebih mementingkan kemenangan. Jika Isa benar-benar mementingkan masa depan UMNO, dia sepatutnya menolak pencalonan tersebut. Isa lebih mementingkan diri sendiri.


Pemilihan Isa sebagai calon BN menunjukkkan sikap kepimpinan DS Najib dan TS Muhyiddin yang lemah dan tidak berani membawa perubahan kepada UMNO. Mereka lebih takut kepada desakan dan kekalahan BN dari masa depan UMNO. Beginikah kepimpinan yang diperlukan untuk memimpin Malaysia?


Demi masa depan UMNO , saya tidak dapat menerima Isa Samad sebagai calon BN di Bagan Pinang.

Dan saya berharap UMNO dapat dikalahkan lagi di Bagan Pinang supaya UMNO benar-benar dapat menghayati makna perjuangan parti.

Anonymous said...

Boikot bukan satu budaya kuno...ini ada lah lahir dari rasa tidak puas hati....Boikot adalh penting untuk mencapai kepuasasan hati.
Boikot adalah strategi perang yang paling berkesan...xde kena mengena dgn kuno ataupun masa depan.
Kalau UMNO pilih bukan org yg mendpt sokongan penuh di tempat tersebut lagi teruk. dah lah org2 UMNO sendiri pangkah PKR...apa bende la ko labu. Tepat la pilihan UMNO tu.

sri mersing said...

mudz,Allah mengampunkan dosa org yg bertaubat,kenapa anda mahu menjadi tuhan kedua?(na'uzubillah)

Taubat Isa sudah diterima oleh ahli UMNO Bagan Pinang,taubatnya dengan Allah hanya Tuhan sahaja yg tahu,kerana Dia Maha Mengetahui.

Mungkin kerana taubatnya,Allah ingin mengangkat kembali martabat Isa di mata masyarakat.Allah sahaja yg mampu mengangkat dan menurunkan martabat seseorang dengan sekelip mata.

Ingatlah,manusia tiada yg maksum kecuali nabi dan rasul.Tatkala kita mencerca dan mencaci org lain,kita lupa pada diri kita,nasib pada masa depan kita,samada Allah akan turunkan atau naikkan martabat kita.

Org yg sudah menjalani hukuman dan bertaubat,harus kita terima dgn hati yg terbuka.Lainlah kalau dah kena hukuman,tak taubat2 lagi.Tu kena tanya saudara BABI.

jiwakita said...

salam....


Biasalah MUDZ....belum kena batang hidung sendiri..kalau dah kena baru tahulah
langit tu tinggi ke rendah...

harap MUDZ paham...yg tersurat dan tersirat...

Yang bersalah dah dikenakan tindakan..pastilah orang tu ada peluang
membina hidup baru..itulah namanya keadilan..salah ke?

MUDZ nak juga peluang kedua utk
memperbaiki diri dan meneruskan
hidup..bukan?

Anonymous said...

mudsz

everybody deserve a second chance..

jangan la terlalu emosi..