Monday, October 19, 2009

Nizar News Update: Bocor..! Post Mortem Bagan Pinang


Hasil post mortem tu agak menarik untuk dibincangkan. Cuba kita kaji:-

Pertama, Pakatan Haram mengakui yang kekalahan teruk PAS berpunca daripada jentera pilihanraya yang lemah. Alasan tak masuk akal! Satu Malaya dah dicanangkan yang Pakatan Haram berjaya memenangi 7 PRK selepas PRU 2008 kerana jenteranya yang mantap! Untuk Bagan Pinang ni, Al Juburi mengadap Al Gore untuk dapatkan dana kempen PRK.

Mana pergi dana tu? Risik-risik semasa kempen Bagan Pinang, Cikgu Bard mengeluh sebab PAS tak 'pump' dana kepada jentera PKR untuk bantu kempen PAS. Mana RM 30,000.00 yang musuh politik Tan Sri Isa Samad beri sebelum Penamaan Calon? Takkan masuk kocek sendiri kot.PAS Negeri Sembilan dituduh PKR gagal sediakan bahan-bahan kempen sehinggalah 2 hari sebelum mengundi.

Sedarlah, apa pun alasan jentera lembab berpunca daripada strategi kempen Pakatan Haram yang lapok. Ceramah, ceramah, ceramah, maki orang, dakwa diri sendiri bagus memerintah dan macam-macam lagilah yang tak lalu nak disebut. Tukang Screw memang nampak kelemahan tu. Memang tiada koordinasi sebab Pengarah Pilihanraya, Salahudin Ayub hilangkan diri sebab dicari polis.

Puncanya Salahudin Ayub dah sebarkan berita-berita fitnah yang menggalakkan konflik sesama Melayu dengan mengada-adakan cerita seorang petugas PAS ditetak dengan parang dikepala! Harap-harap selepas ini polis dan SB boleh cari balik Salahudin Ayub dan sumbatkan ke Kemunting!

Kedua, Pakatan Haram dakwa UMNO guna pendekatan politik ganas untuk menakutkan jentera dan petugas PAS yang tak dapat menembusi beberapa kawasan di Bagan Pinang. Sedarkah PAS yang Bagan Pinang bukan pentas tarian parti syurga? Terlupakah PAS yang amalan yang sama juga digunakan masa di Kuala Terengganu, Bukit Gantang dan Permatang Pasir?

Lupakah PAS yang mereka ni pun ganas sampai belasah 'budak-budak UMNO' di Bagan Pinang? Tukang Screw ada terdengar satu ungkapan atau gelaran yang diberikan oleh penduduk Bagan Pinang kepada orang-orang PAS totok sepanjang kempen tempoh hari; "Mak oi, pakai kopiah tapi hati busuk", "Harap serban aje bosa, kepalo otak kocik"!

Fikir-fikirkanlah maksud tersirat daripada ungkapan itu.

Ketiga, Pakatan Haram menuduh BN guna pendekatan provokasi dan sentimen perkauman terhadap pengundi Cina dan atas pagar hingga menyebabkan mereka takut untuk mengundi pembangkang. Kelakar jugak bunyinya. DAP terlupa ke yang selama ni bahan-bahan kempen mereka lebih kuat bau perkaumannya untuk tarik sokongan pengundi Cina?

Malas Tukang Screw nak komen takut dituduh 'racist'. Ini bukti yang menunjukkan DAP gagal membantu calon PAS semasa kempen sebab kurang turun jumpa pengundi Cina! Itupun PAS tak sedar yang DAP memang tak ikhlas nak bantu mereka.

Keempat, Pakatan Haram mendapati isu-isu yang mereka mainkan tak relevan dan tidak sesuai dengan budaya pengundi di Bagan Pinang. Untuk makluman Pakatan Haram, rakyat Malaya di sebelah selatan tak makan dengan kelentong putar alam korang yang begitu jijik dan menjelekkan! Isu arak dan Kg.Buah Pala pun tak selesai, inikan pulak nak cerita keburukan orang lain! Al Juburi sendiri tak selesai kes liwat di mahkamah, hahahaha.

Terkejut gak Tukang Screw sebab terjumpa iklan KY Jelly di Bagan Pinang. Sempat jugak Al Juburi promosi barang baik tu. Jadi itulah ceritanya, rumah roboh pahat berbunyi! Dahlah kalah teruk, ada hati nak buat post mortem nak menyalahkan BN!

Salahkanlah diri sendiri yang sebenarnya tak ikhlas dalam perjuangan. Cerminlah diri dan hiasi peribadi! ZZZZZZZZZZZZTTTTTTTTTTTTTTT....screw dah masuk!

Sumber : Screwkuat
Tokey - Nak lebih tau tanya Cikgu Bard dan Salahuddin Ayub.

4 comments:

hanizam said...

kah..kah..kah..dah kalah banyak cerita lak...lawak bodoh betul Pakatan Rakyat bila kalah...anjing salakkan bukit...ayam bertelur sebijik, riuh satu malaya...

Anonymous said...

baruku sedar selama ini cikgu bard adalah kaki songlap gak..tak guna habis duit kerajaan support blaja alih2 jadi kaki songlap

Anonymous said...

donga crito budak bard dah berkiro nak pakai keto yang lobih maha....

duit dah melambaklah tuh!

Anonymous said...

aku nyampah tol ngan cikgu bard..merosakkan pemikiran budak2 sekolah dgn fahaman cheguveranya tuh