Saturday, October 03, 2009

Nizar Nirrajim : Buah Pala Pun Dah Kena Jual


PAS mengingatkan ahli Kelab Penyokong PAS terutamanya masyarakat India supaya jangan terpedaya dengan cubaan Barisan Nasional (BN) mengelirukan mereka dengan penampilan parti baru 'Makkal Sakthi'.

PAS mengingatkan 'tuhan' mereka untuk memberikan antidot dan juga vitamin untuk menghidupkan peluang tetapi mereka terlupa kerana janji yang sama pernah diucapkan ketika berkempen pada PRU ke-12 dulu.

Dalam setiap pilihanraya mahupun kecil ataupun umum, PAS adalah juara untuk menabur janji. Mereka memang hebat berdiskusi 'janji' tetapi selalunya hampas untuk mengotakan janji itu.

Pengundi India tidak harus lupa apa yang telah berlaku di Kg. Buah Pala. Dulu sebelum DAP berkuasa, Anwar Ibrahim lantang berdrama mahu menyelamatkan Kg. Buah Pala. Katanya, Kg Buah Pala akan dikekalkan. Itu adalah janji konkrit mereka sebelum dapat berkuasa.

Tapi lihatlah, belum sampai 2 tahun Kg Buah Pala langsung lenyap dari peta Malaysia. Mereka enggan untuk menilai dan mengkaji kaedah pelaksanaan yang dibuat oleh Kerajaan Melaka mengekalkan Kg. Chetey. Mereka ego tidak memandang sejarah tetapi mahu menafikan sejarah.

Apakah sudah ada perjanjian kerajaan DAP dengan pemaju Kg Buah Pala yang dikhabarkan dibiayai oleh tokey besar kiblat kongsi gelap.? Bagaimana Lim Guan Eng berpindah daripada rumah khas Ketua Menteri ke kediaman mewah yang di fully support oleh kroninya.? Inilah yang tidak diketahui oleh rakyat berkaitan tindak tanduk DAP yang kononnya telus.

Pengundi Bagan Pinang tak kira apa bangsa perlu menilai kejilikan Pakatan Rakyat yang hanya hebat berdrama janji. Janganlah kerana isu kerajaan terdahulu mereka mahu lepas tangan dan menunding kepada orang lain. Siapa yang memerintah Penang sekarang.?

Tokey - Pakatan Rakyat masih belum sampai tahap akal baligh untuk menjadi pemerintah yang hebat.

6 comments:

Jumayatara said...

Tu pasal suruh sekolah nko malas ......sekarang taksub UMNO otak beku.

UMNO tak boleh kalah lagi. UMNO akan buat apa saja termasuk menipu dan merasuah untuk menang di Bagan Pinang.

Jika tiada penipuan dan rasuah, dah lama UMNO dikuburkan. Cuma orang bodoh saja yang sanggup melibat diri dalam perkara-perkara mungkar seperti ini dengan menyokong UMNO. Jangan campak diri anda dalam kebinasaan.....

Lord Garam said...

HAHAHA...

POKOKNYA, JIKA TAK MAMPU LEBIH BAIK DIAM...

Ashley Ahmed said...

Salam bro,

Terlampau jelas PAKATAN menipu org2 miskin India tak payah LGE nk debat2 lg.

YANG GAMBI said...

Salam, cantik betul bahasa tok mudim, inilah budaya bahasa yang dia dapat dari PAS khawarij yang sentiasa memaki hamun, menipu dan memfitnah orang lain untuk jawatan dan kuasa........

Mereka tidak sedar selama ini PAS khawarij menipu rakyat dengan menggunakan agama......

serbanbau taik said...

pas menang sebab dia terlupa "pengundi hantu"..benak punya pas..gadai bangsa gadai agama, janji "masyuuuuuuk"..

Anonymous said...

Tokey...

itu tuk mudim tak boleh pakai... ckp tak pakai otak.. die saja yang betul.. maklum la.. ahli parti maksum...

Otak tuk mudim yang beku kot... maklum la duk tgk yang lelaki jer... ish.. jgn2 tuk mudim nie sengakatan gan anwar... tuk mudim.. dulu sekolah MCKK jer?

ee. geli..