Monday, March 09, 2009

Nizar Dah Tahu Realitinya.

Seperti pepatah, terlajak perahu boleh diundur terlajak kata buruk padahnya. Nizar a.k.a Jebat Moden sudah jauh menyimpang dan tidak tahu mana arah yang perlu dituju. Beliau ternyata sudah terduduk menepuk-nepuk tanah tanda kekecewaan.


Hendak diundur kebelakang malu dan biarlah masa berlalu dan takdir menentukan nasibnya. Sudah tertulis nikmatnya cuma 10 bulan dan masih belum puas merasai kuasa bergelar MB.


Kebanyakkan pemimpin Pakatan Rakyat menyedari kenyataan ini. Kuasa tidak mungkin boleh dikembalikan lagi. Apa yang diputuskan itulah takdirnya. Mana mungkin kerusi MB itu boleh dipulangkan kembali, Nizar menyedari semua ini.


Tetapi demi menutup malu dan memperbodoh-bodohkan penyokong mereka, Tuanku Sultan dan BN perlu dipersalahkan. Nizar dan DAP perlu menanam sifat kebencian kepada Sultan dan BN dengan mensensasikan isu perlembagaan ini. Inilah yang menyebabkan rakyat Perak berpecah belah kerana gagal mendapat fakta yang benar.


DAP berterusan menekan Nizar untuk menyalahkan Sultan dan BN kerana bagi mereka Sultan tidak berhak keatas DUN, Speaker cap Marshall itu yang lebih bagus kualitinya. Ini yang Nizar salakan ke seluruh negeri mengelirukan rakyat dan memperbodohkan mereka demi kuasa yang telah hilang. Sementara itu pemimpin-pemimpin Pakatan yang lain, Nizar cukuplah kita dah silap menyesal pun tak guna.


Mereka menyalak kenapa Sultan perlu bertindak demikian. Apa yang penting fakta perlu diputar belit untuk kepentingan diri sendiri. Nizar mungkin menyedari kesilapan demi kesilapan yang dilakukan sepanjang 10 bulan bergelar MB tetapi masa itu tidak mungkin boleh diundurkan untuk dibetulkan segala kesilapan. Nizar sudah terlambat.


Penyokong-penyokong tegar PAS dan orang Melayu diperbodohkan . Siapa yang zalim.? Nizar? DAP? Atau Anwar Ibrahim?. Ah..! tidak mungkin kuasa boleh dikembalikan. Nizar menyedari realiti ini.


Nik Aziz ambillah Nizar nasihatilah dia, sudah teruk benar kegilaannya khuatir beliau meroyan akibat hasutan rakan sepermainan yang gila kuasa.

43 comments:

Anonymous said...

UMNO 50 tahun menghianat bangsa tidak dikira, tetapi D.S Nizar baru 10 bulan dah nak dihukum... apelah punya bangang akademik blogger ni??? astaghrafirullah

Anonymous said...

Bukan masalah dah tahu realitinya tetapi perjuangan. Bila lanun-lanun menyerang sesebuah negara dan walaupun kita tahu mereka akan menang, kita tetap mesti berjuang sebab kita tidak boleh membiarkan lanun-lanun ini berleluasa.

Anonymous said...

P/S: Lanun-lanun yang saya maksudkan tu smalah sepert BN.

Lord Garam said...

anony,

Bila lanun BN korang tuduh beli la,,sogok laa...hhaaattuuiihhh

bila korang kena main ngan anwar..macam2 korang sumpah BN
tak boleh la mcm tuh bro..kalu dulu si peliwat tuh tak kecoh projek bangang die...perak takkan cam nie

Anonymous said...

Setelah melamani beberapa blog orang UMNO, hamba dapat membuat kesimpulan bahwa - SEMUANYA TIDAK BERNAS LANGSUNG. NO FACTS.

yg mereka tulis semuanya tidak berfakta, selain mengapi2kan unsur2 perkauman & agama. banding la dgn blog2 RPK, Lim Kit Siang, Kuli. semuanya dikemukakan dgn fakta yg kukuh dan boleh didebat & dipertahankan.

Kasihan Orang UMNO ni. bukannya penulis blog ni bodoh atau tidak berotak, tapi memang kalau dimasukkan fakta yg asli, hancurla UMNO. Kerana fakta2 memang bukan memihak mereka yg penindas.

Jadi, guna la polis, guna lah makhmah, guna la ISA untuk menghalalkan yg haram.

UMNO, oh UMNO Porak!

Lord Garam said...

begitu jugalah Pakatan Rakyat, fakta yg langsung tak masuk otak.

Fitnah sudah menjadi makan mereka

Contohilah Pahang Daily Online sehingga di saman..ini adalah blog yang berotak kiri.

Anonymous said...

Ini sudah pasti laman orang Melayu UMNO bodoh. Tak payah baca semua, baca saut ayat dah tahu akan kebodohannya.. memang sah melayu bodoh dan tolol dan tak faham pasal keadilan apatah lagi perlembagaan. Ikut otak Si Najis pembunuh dan peliwat bangsa dan negara. Nak pilih MB Perak pula dah tak ada ADUN Melayu cukup bodoh, pilih Si MAMAK KELING yang bernamakan Melayu. Buat malu orang Perak.... dari Orang Perak Sejati

Lord Garam said...

yang jahanam jugak orang melayu...yang berbaring jugak orang melayu...yang berarak jugak orang melayu

Anonymous said...

UMNO memang CELAKA!
UMNO CELAKA!UMNO CELAKA!
UMNO CELAKA!UMNO CELAKA!
UMNO CELAKA!UMNO CELAKA!
UMNO CELAKA!UMNO CELAKA!
UMNO CELAKA!UMNO CELAKA!
UMNO CELAKA!UMNO CELAKA!
UMNO CELAKA!UMNO CELAKA!
UMNO CELAKA!UMNO CELAKA!
UMNO CELAKA!UMNO CELAKA!
UMNO CELAKA!UMNO CELAKA!

Anonymous said...

garamanis,
baca la dulu sebelum buat komen. jgn malukan sendiri.
kalau mau berdebat, debat dgn fakta. sorak-menyorak itu cara UMNO.
bacalah blog Kuli "http://razaleigh.com/2009/03/04/cascading-illegality/"

jawabla soalan ini:
- kuasa apa di bawah undang2 Perak (dan Malaysia) yang diperuntukkan kepada polis untuk menghalang wakil DUN memasuki dewan DUN?

- Polis berkuasa menentukan mesyuarat itu sah atau tidak? atau ada pihak yg memberi arahan?

fikir sebelum membuka mulut.

Anonymous said...

BN sudah 50 tahun memerintah tetapi apa yg sudah jadi...tengoklah universiti,ekonomi,isu perkauman sudah dijadikan adat BN....siapakah yang merana?rakyat...inilah yg dikatakan olen BN agama islam....

Anonymous said...

si najis tu dah jadi gila ke...culik,rasuah,kroni dah jadi amalan BN....BN akan hancur pada masa yg akan datang....

Anonymous said...

pakatan rakyat nak pulangkan hak membuat keputusan kepada rakyat perak aje.. itu ke yang u orang kata gila kuasa??

apa jenis demokrasi ni? saudara anwar tak main belakang; najis yang main belakang;

masuk dari pintu belakang (rampas hak orang perak); and
keluar pintu belakang (takut nak berdepan dgn bapa mendiang girlfriengnya altantuya..)

kembalikan hak kepada rakyat!!!
daulat tuanku!!

carmanio.

Anonymous said...

Puak Pakatan apabila kena kat muka diorang..menganjing teresak-esak...Dulu dikatakan demokrasi bila orang BN melompat kedalam PR tapi dah terbalik orang PR masuk BN..lepas itu melalak nak bubar DUN..Sultan taknak sebab membazir..kesian orang perak yeop...

Anonymous said...

Orang melayu memang mudah lupa, telah banyak kerajaan BN lakukan untuk memajukan orang melayu sejak 50 tahun lalu. Kenapa perlu ditidakkan hakikat ini. Cuba ingat kembali 50 tahun atau 40 tahun yang lalu....berapa ramai orang melayu yang berjaya...yang berpendidikan ..berapa banyak rumah orang melayu yang cuma beratap nipah.... tapi atas dasar dasar dan usaha kerajaan, semua itu telah berubah, sekarang orang melayu boleh berdiri sama tinggi dengan bangsa lain. Tapi malangnya, ramai orang melayu sekarang bila dah berjaya, termasuk penyokong penyokong pembangkang...lupa daratan dan mendabik dada, mengatakan tidak ada yang dilakukan oleh kerajaan BN......cuba lihat sekeliling kita...dimana bukti UMNO mengkhiati bangsa....bukakan la minda...jangan dilayan hasutan syaitan tu...

INgat la ...semua ni angkara DSAI, kalau dia tak memulakan untuk menarik ahli perlimen BN melompat...dan merampas kuasa di malaysia pada 16 Sept dengan cara ini, perkara ini mungkin tidak berlaku...memang logik jika pihak lawan bertindak balas... menggunakan taktik yang sama...dan jika pihak lawan berjaya dan PR gagal...jangan salahkan pihak lawan...salahkan diri sendiri...kalau 16 Sept dulu boleh dihalalkan ..kenapa sekarang tidak

Anonymous said...

Pakatan Rakyat Maksum,
Pakatan Rakyat Baik,
Pakatan Rakyat Hebat,
Tolonglah pulangkan negeri kami wahai Anwar Ibrahim. Ini semua perangai jahat kaulah jadi macam nie. Anwar yang bangang

Anonymous said...

Anwar Ibrahim yang bangang kacau kebahagian kami di Perak. Bodoh punya Anwar bodoh lagi PAS dan DAP

Tok Pawi said...

Anon, si mamak keling tu lebih tinggi ilmunya dariapada kau, termasuk kefahaman tentang Islam.

2. Kerosakan yang Nizar buat sepanjang 10 bulan lebih teruk dari kerosakan yang BN buat sepanjang 50 tahun. Kebaikan Nizar langsung tiada. Kalau dibiarkan hingga habis penggal, negeri ini akan tergadai. Fakta banyak, cuma anon-anon pembangkang, butakan mata dan pekakkan telinga dan bodohkan otak.

3. Jasa lanun-lanun inilah anon boleh kenal Internet dan boleh taip komen-komen bodoh di sini.

4. Facts kat RPK 99% palsu dan diada-adakan bertujuan menipu orang bodoh macam anon-anon ni.

5. Polis bukan menghalang sidang DUN, polis cuma bertindak untuk menghalang individu-individu daripada mencemar Dewan untuk mengadakan persidangan haram (tanpa perkenan Sultan).

6. Armanio, mana kau tahu rakyat nak x-MB gila tu? Aku tak nak. Setakat engkau dan beberapa kerat konco engkau tu tak layak menggelar diri sebagai rakyat pun. Kalau tak faham apa maknanya rakyat lebih baik diam je la.

Anonymous said...

Nampaknya orang UMNO memang berotak atau sengaja mau perbodohkan rakyat.
Membangunkan negara dan memperbaiki taraf hidup raktay adalah tanggung-jawap asas setiap kerajaan. FAHAM?
ini bukan pemberian atau derma sedekah daripada UMNO. FAHAM?

Mungkin UMNO sangka makan suap, sorok duit rakyat, contract berjuta2 tu tanggungjawap kerajaan?
"Sudah dikasi sedikit, masih buat bising? raktay ni memang tidak tau kenang budi"

Sudah 50 tahun UMNO berkuasa, kualiti universiti sekian merosot, orang bimiputra (bukan UMNOputra) masih ketinggalan, democrasi semakin merosot, alam sekitar sekian dicemari, harga semakin naik... inikah kejayaan UMNO?

UMNO Porak...

Anonymous said...

Teman pelik bebenor orang yang komen kat sini. Apa yang dibuat Nizar langsung tak boleh terima.

Wahai penyokong PR, deme dah diperbodohkan oleh orang yang gila kuasa.

kalau ikutkan teman takmo ler Nizar tuh..Bodoh bebenor termasuk ler deme2 kat sini.

Anonymous said...

Nizar dah jadi spastik terutama dibahagian otak apabila tingkahlaku tak selari dgn perjuangan islam dan title IR yg dimilikinya. Sudah derhaka, masih ada hati nak mengadap sultan, sudah2lah menebalkan kulit kamu yg ntah macam apa tu.....jugak memalukan islam dan org melayu.

Anonymous said...

Ayo,
kalo fakta orang PR tidak betul, tolong jelaskan di sini.
- Perlembagaan Perak yg mana dilanggari?
- Speaker berkuasa mengadakan sidang DUN kalau sidang yg sebelumnya itu "DITANGGUH", iaitu tidak perlu kebenaran Sultan. bacalah sebelum komen.
- Sejak bila polis boleh bertindak sebagai hakim dan menentukan mana2 mesyuarat to sah atau tidak? itu BUKAN kerja polis!!
- Nizar buat apa yg kejam? tolong kasi bukti dan fakta. jgn cakap seperti orang UMNO.
- Siapa yg tebang dan balak di hutan simpanan Belum? itu halal kah?
- "judicial commissioner" yg sudah habis tempoh kerja masih berhak menentukan kes yg penting?

Siapa yg curang?

Anonymous said...

jika org melayu ingin berjaya dan kaya dengan menipu BANGSA, maka join UMNO..tp jika sekiranya ingin berjaya dunia dan akhirat pilih pemerintah yang mengamalkan HUKUM ALLAH....UMNO banyak sangat makan T**K

Anonymous said...

memang sudah sah kesimpulan saya.
orang UMNO hanya berupaya membuat nama buruk, mengapi2 tapi tidak dapat memgemukakan perbahasan yg berfakta.
- dari sisi perlembagaan Perak, mana kah yg Nizar telah langgar?
Jawab lah oh UMNO.

bazir masa saya berdepan dgn orang2 UMNO korup. minum kopi aja laa.

Anonymous said...

Nizar tak langgar apa2..

Cuma jawatan MB dia dah xda

Sebab sokongan kepada parti lain lebih 3 DUN..

Jadi PR kalah..

Jawatan MB pun Sultan bagi la kepada orang lain dari parti lain..

Undi tidak percaya kepada Nizar dah keluar.. Pihak lain menang..

Perak dapat kat orang lain..

Selesai..

Apa nk kecoh2?

~Nizar xsalah..dia cuma kalah~

PARPUKARI said...

WAHAI FUCKATAN RIOT YANG BODOH NAK MAPOSSSS, KEPALA DAH PENUH KUNYIT...APA YANG NIZAR ROMPAK DALAM 10 BULAN TU DARI NEGERI PERAK, BRITISH PUN TAK BERANI BUAT LA, ELOK NIZAR NI DISULA JE, MELAYU MUNAFIK PENCACAI KOMUNIS...

NIZAR NI GILA KUASA, DIA BUKANNNYA ALIM SANGAT PUN, NGA & NGEH SURUH DIA JANGAN PAKAI KEPIAH PUTIH, NANTI NAMPAK MACAM PAS PULAK KAN?

APA KORANG BUTA KE HA PENCACAI KUNYIT YAHUDI NO 1.???

APA LAGI KAMU NAK PERTAHANKAN??? BUKAN KE GANG KORANG SUKA PAKAI KEPIAH PUTIH...NAPE NIZAR TAK PAKAI???

SEBAB DIA BUKAN PASA SEJATI AKA KEPIAH PUTIH....SEBAB GENG2 KEPIAH OUTIH NI SYURGA DAH KONFIRM TUNGGU NAK MATI...KAN?

Anonymous said...

Salam. Saya bukan penyokong PR atau pun UMNO. Saya anak jati Perak. Saya pentingkan rakyat Perak yang lebih meluas bukan setakat UMNO mahupun PR sahaja. Kepada UMNO, renungi lah apa yang mengakibatkan UMNO/BN di Perak dahulu dan semoga kamu kamu semua berubah dan melakukan kebaikan di Perak kini. Bagi org PR pula, silalah berhenti nak melawan takdir kerana ramai lagi rakyat yang ingin hidup aman damai tanpa anaisr anasir jalanan dari luar yang telah menghancurkan pelbagai sistem dan kerajaan kerajaan lama. Belajar lah dari sejarah. Dan sekiranya org PR mahukan fakta, sila baca soal jawab di antara Berita Harian dan Rais Yatim. Cukup padat dan lengkap dan mudah untuk difahami. Dan untuk pengetahuan sendiri,baca lah keseluruhan undang undang tubuh kerajaan negeri Perak dan ketahuilah bahawa undang undang tubuh kerajaan Negeri Perak adalah berbeza dari negeri negeri lain. Daripada kita semua bertelagah demi politik, kenapa kita semua tidak boleh bermuafakat. Wahai sekalian ADUN Perak (PR + UMNO), gunakanlah ilmu dan akal yang ada di dalam diri setiap kamu, dan kelebihan yang ada di dalam setiap individu kamu itu untuk meningkatkan taraf kehidupan kami rakyat rakyat. Dan jangan lah kamu tidak menghormati Sultan,payung negeri itu. Memang dahulu nya UMNO telah merosakkan adab dengan Sultan, namun adakah kamu ingin meletakkan diri kamu PR setaraf dengan UMNO dahulu. fikir fikirkan lah..... Tidak salah untuk hormat pada institusi Sultan negeri kita, sebagai mana kita menghormati orang orang yang lebih tua dari tua. Di mana adab sopan dan segan silu? Fikir fikir kan lah.... Selamat Menyambut Maulidur asul.

Anak Perelih said...

selama 50 tahun umno/bn memerintah malaysia/perak, berapa banyak tanah termasuk tanah rezab melayu diberikan kepada towkey towkey 'membuat projek' sedangkan rakyat miskin Melayu, Cina India dipinggirkan tanpa hak geran tanah...
Bila Nizar memberikan hak geran tersebut, dituduh sebagai pengkhianat melayu dan macam macam kepada nya padahal apa yang UMNO telah lakukan sejak 50 tahun lepas beribu ribu kali mengkhianat orang Melayu...

memang dalam 50 tahun lepas dibawah BN, orang melayu sudah tidak tinggal di rumah beratapkan nipah.. tetapi sepatutnya mereka lebih membangun dan maji dari sekarang. Ini kerana pengkhianatan UMNO terhadap orang Melayu melalui rasuah... kerana rasuah pemimpin UMNO lah (termasuk proses ali baba) orang Melayu ditikam dari belakang...

Sesungguhnya UMNO adalah pengkhianat Melayu dan sebab itu UMNO terus CELAKA.... tipu orang Melayu...

Anonymous said...

garamanis ni ngok...dah la taruk garamanis...ngko letak ler nama ngko taik hidung masin ker....tapir naik minyak ker atau lembu naik minyak ker...
Ni, aku nak tanya :
i. hang sapa...?
ii. hang AJK ame...NO cawangan mana..?
iii. Hang ni pencacai ame...NO ka ?
iv. Najis buat salah hang kata betoi...kalau orang lain buat betoi hang kata salah.
v. Hang bangang ka ?
vi. Sapa yang tarik balik imuniti raya @ sultan ?
vii. Siapa yang tabal Sultan Kelantan baru kat bawah pokok.... yang ni aku ulang...BAWAH POKOK. ( Dah tu kira sah pulak )
viii. Siapa bawa lari anak Sultan Selangor ?
ix. Siapa pegang banner di terengganu ada tulis " NATANG " kat banner tu ?
x. Siapa yang tak hormat kat Raja Perlis kalau tak ex MB......
xi. Hang dapat berapa juta komisen tulis blog ni...?

Anonymous said...

PR hanya nak bubarkan DUN dan adakan pilihan raya semula mengikut kehendak RAKYAT. Kalau BN memang ada confiden, apa salahnya menumpaskan PR dalam pilihanraya Perak, sekali gus menutup mulut penyokong PR dengan fakta bahawa BN ada mandat rakyat!

Anonymous said...

Kesian Parpu Kari ni...
Dah la beranak tahun ANJING, ada CANCER plak tu...
Biarkanlah dia....
Dia tak tahu apa-apa...
Biarkanlah dia.
Dia baru nak merasa dunia ni...
Biarkanlah dia.
Lantaklah dia...
P/s Berape RM Juta dapat....?
Aku maleh nak taruk identiti aku..
Buang masa jer....

Anonymous said...

Garamanis ni dia punyer biodata ngan peribadi nampak sangat tak ngam.
Ada apa apa ker garamanis ?
Ni ngko punyer blog ker ni ?

Anonymous said...

dear ayor lemuju

i) i said return the rights to vote to the rakyat. i did not claim high moral ground in saying the majority of perakians want pakatan rakyat. i say LET THE PEOPLE decide. apa yang susah sangat? BN takut kah?

ii) you hv no right to say i dont deserve to be rakyat. this is hasutan.

iii) let's argue based on facts.

iv) read some comments above...how did yb nizar do wrong? which law did he break? please enlighten me. then we move from there, ok? step by step please.

carmanio.

Anonymous said...

QUOTE

garamanis said...
yang jahanam jugak orang melayu...yang berbaring jugak orang melayu...yang berarak jugak orang melayu

09 March, 2009 UNQUOTE

this is because ordinary malays (those poor kampung folks) are the ones who have been cheated for the past 40 years (the first few years under tunku was alright with me...) by corrupt BN.

chinese continue to work hard to cari makan - without crutches that umno wants. most malay folks who work hard for an honest ringgit dont care about those leeches in umno. these umno malays (those chasing for easy contracts, grants, back-door deals) are traitors to their own race. i am malaysian chinese. you dont kacau me cari makan. i help my malay friends who are honest, who wants to genuinely succeed.

not like that malay chamber of commerce group - always asking for grants, subsidies..every year. tak malu kah?

even got subsidies, they pocket 95% of it and then remaining 5% only they distribute out. and you treat them as gods! holy cow!

wake up lah.

again, i stress:

i hentam umno (political party).
i want this party to disappear from the face of this earth (maybe c4 it, najis-way).

i am ok with malays generally.

sekian..


carmanio.

Anonymous said...

if NOT bcos of those corrupt pactices of umno for the past 50 years...

i) salaries of civil servants would be 3 times at least it is now...no need to kais pagi makan pagi, kais petang makan petang.
ii) police salaries would be at least on par with singapore; no need to makan rasuah rm20...rm40...rm60... ( i am not blaming police entirely; also those who give)
iii) XX,000,000,000's of ringgit would've been available for poor kampung folks; not just those meagre rm250-rm300 monthly under 'kebajikan'...umno ministers have already taken MILLIONS from you all.
iv) toll operators - umno ministers behind all of them. easy money.... if all tolls collected, 100%, go to a tabung to help poor malays and orang asli, i also support 100%. but now...80% goes to umno ministers' pockets, 10% goes to mca/mic/rakan2, 5% goes to toll operator directors, and remaining 5% they heboh heboh kan...

what the fcuk!!!???

carmanio.

PAPA GOMO said...

SALAM BRO....
HUA..HUA..HUA...
MEMANG TEPAT APA YANG DI JELASKAN DISINI....

HUA..HUA....BETAPA BANGANGNYA NIZAR SEHINGGA HILANG KUASA SEKALIPUN MASIH LAGI DI PERKUDAKAN DAP KOMUNIS.

HE HE HE HE......

AKU PUN MENGHARAP NIK AZIZ AKAN MENASIHATI NIZAR...JANGAN SAMPAI NIZAR SUDAH TERJERUMUS KE DALAM TONG TAOK BERSAMA ANWAR AL-JUBURI AL-CIUM BUNTUTI....

Anonymous said...

segungguhnya manusia itu mudah lupa apabila ketamakan dan kegilaan kuasa telah menguasai dirinya. dan apabila dia ditimpah sesuatu musibah haruslah menilai semula dirinya tetang apa kesilapan yang dilakukannya dan cuba memperbaiki kelemahan yang ada pada dirinya. cuma masalahnya disini NIZAR TAK RETI NAK PERBAIKI DIRI (LU MAKANLAH TOYOTA CAMARY TU ORANG TAK KISAH KALAU LU BAWAK MASUK KUBUR SEKALI PUN)

Anonymous said...

WAHAI BALACI2 & PENCACAI UMNO

UMNO BUKAN SAHAJA TIDAK GENTLE (PIRATE KATALAH KATAKAN, MALAH TIDAK ADA *****, UMBO BUKAN LELAKI TAPI PONDAN, KALAU BERANI DAN TERROR SANGAT BUBARKAN SAHAJA LAH DUN ..DAN BAGI RAKYAT YANG PILIH SIAPA YG DEPA HENDAK..NI DOK NAK MEROMPAK AJA KERJA APA HAL?

DEKAT KEDAH PUN NAK MEROMPAK JUGAK KER?
JIKA DIPERHATIKAN CUMA 3 NEGERI (SELANGOR, PERAK & KEDAH) MANGKUK & TAPIR-TAPIR UMNO NI BEREBUT2...NEGERI LAIN TAK NAK PULAK KORANG BEREBUT...APA HAL? KALAU SUDAH DINAMA UMNO=GILA KUASA DAN RASUAH...MANUSIA DAH TAK KIRA MANA HALAL & HARAM..JANJI MAU MASYUKKKK......LEPAS TU BAGI PULAK ANAK BINI MAKAN DGN DIT RASUAH...LEPAS TU BERANAK DAPAT ANAK2 PEMYAMUN, PEROGOL, PENAGIH...NAK SALAH KAN SIAPA...SALAH KAN BAPAK DIA YG MAKAN RASUAH BANYAK SANGAT...

MALU KER KALAU KALAH PADA PILIHANRAYA YANG LEPAS..JADILAH ANAK JANTAN BUKAN JADI JAGUH LOMBONG NAJIS WAHAI MANGKUK2 UMNO

Anonymous said...

MAKAN TOYOTA CAMRY TIDAK MENGAPA..JANGAN MAKAN VOLVO SUDAH LAR...MATI TERUS BAKAR JER

Anonymous said...

Setelah melamani beberapa blog orang Pakatan Runsing (PR), hamba dapat membuat kesimpulan bahwa - SEMUANYA TIDAK BERNAS LANGSUNG. NO FACTS.

yg mereka tulis semuanya tidak berfakta, selain mengapi2kan unsur2 perkauman & agama. banding la dgn blog2 pro kebenaran. semuanya dikemukakan dgn fakta yg kukuh dan boleh didebat & dipertahankan.

Kasihan Orang UMNO ni. bukannya penulis blog ni bodoh atau tidak berotak, tapi memang kalau dimasukkan fakta yg asli, hancurla PR. Kerana fakta2 memang bukan memihak mereka yg penindas.

Jadi, guna la polis, guna lah makhmah, guna la ISA untuk menghalalkan yg haram.

PR, oh PR Porak!

Anonymous said...

PR memang CELAKA!
PR CELAKA!PR CELAKA!
PR CELAKA!PR CELAKA!
PR CELAKA!PR CELAKA!
PR CELAKA!PR CELAKA!
PR CELAKA!PR CELAKA!
PR CELAKA!PR CELAKA!
PR CELAKA!PR CELAKA!
PR CELAKA!PR CELAKA!
PR CELAKA!PR CELAKA!
PR CELAKA!PR CELAKA!
PR CELAKA!PR CELAKA!
PR CELAKA!PR CELAKA!
PR CELAKA!PR CELAKA!
PR CELAKA!PR CELAKA!
PR CELAKA!PR CELAKA!
PR CELAKA!PR CELAKA!
PR CELAKA!PR CELAKA!
PR CELAKA!PR CELAKA!
PR CELAKA!PR CELAKA!
PR CELAKA!PR CELAKA!
PR CELAKA!PR CELAKA!
PR CELAKA!PR CELAKA!
PR CELAKA!PR CELAKA!
PR CELAKA!PR CELAKA!
PR CELAKA!PR CELAKA!
PR CELAKA!PR CELAKA!
PR CELAKA!PR CELAKA!
PR CELAKA!PR CELAKA!
PR CELAKA!PR CELAKA!
PR CELAKA!PR CELAKA!
PR CELAKA!PR CELAKA!
PR CELAKA!PR CELAKA!
PR CELAKA!PR CELAKA!
PR CELAKA!PR CELAKA!
PR CELAKA!PR CELAKA!
PR CELAKA!PR CELAKA!
PR CELAKA!PR CELAKA!
PR CELAKA!PR CELAKA!
PR CELAKA!PR CELAKA!
PR CELAKA!PR CELAKA!
PR CELAKA!PR CELAKA!
PR CELAKA!PR CELAKA!
PR CELAKA!PR CELAKA!
PR CELAKA!PR CELAKA!
PR CELAKA!PR CELAKA!
PR CELAKA!PR CELAKA!
PR CELAKA!PR CELAKA!
PR CELAKA!PR CELAKA!

Admin said...

Wah...hebat nukilan garam manis...DAP bukan sahaja berjaya tanamkan kebencian terhadap orang melayu, malah berjaya tanamkan lagi lima pokok derhaka! Memang kewarasan mereka ini sudah di tahap kronik!

p/s: Harap dapat bertukar link dengan garamanis!

Anonymous said...

UMBO TIDAK CELAKA..TAPI MEREKA YANG BERADA DIDLM SANA ..MAKA CELAKA LAH KAMU WAHAI PENGIKUT2 MOROON UMNO..PEACE MALAY