Thursday, March 05, 2009

Bang Nuar Ketakutan

Ketakutan Anwar Ibrahim Munafikun sudah bermula. Klik. Bermakna Al-Saiful sedang melambai-lambai manja kat Bang Nuar. Aduss..Benih aku dah tersangkut kat dalam, habis aku kali nie..Bang Nuar mengigau tengah malam dan menghairankan isteri disebelahnya..Aahh..! tak mungkin aku dah basuh kaki sebelum tido tadi..Bang Nuar terus terjaga tak boleh tido..Tarikh 10 Mac 09 saat ketakutan menjelma..

Dicapainya hanfon dan terus ke beranda menyaksikan panorama malam.. Didail no antarabangsa saat itu juga.Hello Sir, sorry disturbing u just now..tanpa disahut Bang Nuar mulakan bicara. Sir, I got problem..This crazy rules and law of Malaysian allowed this case to High Court sir. What should I do.? Bang Nuar meyusun bicara, terketar-ketar dihembus angin kesejukkan malam.

Dari jauh si penerima panggilan mendengus panjang.. Don't worry boy, our men had go inside to the federal govt.. I ask them to influnce all the top level. U do your job and let the case begin. Don't worry idoit this is a small matter. i hav face a bigger than this case. Iraq, Afghant, Iran, and Cuba U name it and U got it. We, American and Jews are the king. We know what to do but I tell U destroy all the malay interest and burn their spirit. Understand..!

Bang Nuar tersentak dan mengangguk tanda setuju..Yes sir I understand. Kemudian butang hijau kecil di penjuru kanan henfon ditekan. Bang Nuar termenung seketika dan saat itu beliau terkenangkan Al-saiful melambai-lambainya dan ketika itu juga beliau terkenangkan saat Al-Saiful dalam dakapannya. Bang Nuar tersenyum sendirian.....

6 comments:

radovan karadzic said...

hehe. best lah tulisan ini. sekolah mana dulu? hehe. ke tak sekolah.

Anak Bapak said...

Memorundum Untuk YB Datuk Mukhriz

Tidak tahu bagaimana mahu saya luahkan perasaan yang bermain di dalam jiwa saya ketika ini dan tidak dapat saya terjemahan betapa maruah diri sebagai Pemuda Melayu UMNO yang sememangnya menyokong YB Datuk sebelum ini merasa kecewa , saban hari sokongan saya terhadap YB Datuk terhakis sedikit demi sedikit , walaupun saya mencuba untuk memujuk hati saya yang sering berkata apakah benar ini cara kepimpinan YB Datuk . Saya sukar mempercayai apabila kelemahan YB Datuk kian ketara dan kali ini saya tidak dapat lagi menyembunyikan perasaan saya dan maafkan saya YB Datuk kerana saya terpaksa berterus terang membantah dan menyifatkan YB Datuk adalah lemah dan tidak langsung patriotik.Komen YB Datuk baru-baru ini meletupkan segala yang terbuku di dalam hati dan saya tidak lagi mempu untuk menjadi hipokrit dan terpaksa saya luahkan kepada YB Datuk.

YB Datuk

YB Datuk mahu BN berkomompromi dengan kerajaan PR, Apakah giilanya cadangan ini. Kita bukan bacul dan kita bukan penakut. BN berkompromi dengan kerajaan PR adalah sesuatu yang terakhir dan yang tidak mungkin terlintas di mana-mana pemikiran manusia yang mengakui diri mereka sebagai Pemuda UMNO yang bermaruah. ,Tahu kah YB Datuk , Inilah sebenarnya yang mereka tunggu kenyataan dari seorang pemimpin UMNO yang memberikan mereka ruang dalam melebarkan kemelut yang sepatutnya sudah berakhir . Bagaikan orang batuk di sorong bantal , Datuk telah memberikan mereka nafas , Datuk telah menghalalkan perbuatan mereka melanggar titah Sultan Perak. Datuk seolah-olah membenarkan dan merestui perbuatan salah mereka.

Sebenarnya YB Datuk, Tiada kompromi kepada titah Sultan. Tiada kompromi dalam perlembagaan. Ini hak sultan . Tiada siapa yang berhak mempersoalkan . Titah Sultan patut dipatuhi dan tiada alasan lain melainkan akur kepada titah Sultan. Kerajaan BN juga terpaksa akur dengan hak yang ada pada Sultan apabila 3 Menteri Besar negeri adalah pilihan Sultan , Negeri Johor , Terengganu dan Perlis, Jika BN sebagai kerajaan akur dengan titah Sultan , tiada kata dua bagi mana-mana negeri untuk mencari alternatif lain seperti enggan akur kepada titah Sultan. Tiada istilah kompromi dalam menentukan undang-undang dan perlembagaan .


Cadangan Datuk ini membayangkan kelemahan kita, sebenarnya adalah cadangan yang tidak masuk akal dan seolah-olah YB Datuk juga menghalalkan mereka dan menghina Sultan.. Sebagai Calon Ketua Pemuda cadangan YB Datuk ini terlalu dengkel dan tidak langsung mencerminkan suara Pemuda UMNO. Pemuda UMNO tidak lemah dan dengkel.

Apa yang dilakukan oleh Nizar dan kerajaan PAS adalah sesuatu yang salah dan BN sememangnya hak BN menjadi kerajaan apabila mempunyai majoriti lebih dari PR. Kenapa perlu kerajaan BN berkompromi dengan PR? Apa yang sebenarnya di katakan oleh YB Datuk bahawa tidak adil kepada rakyat? Majoriti berpihak kepada BN , ini adalah terjemahan rakyat dan majoriti berhak menjadi kerajaan , apa yang tidak adil kepada rakyat, apakah dengan parti yang tidak mempunyai majoriti menjadi kerajaan dikatakan adil… Ketika PR menjadi kerajaan dengan majoriti yg tipis , mengapa YB Datuk langsung tidak mempersoalkan hal-hal ini. Alasan ini terlalu lemah , terlalu lemah untuk menjadi pemimpin yang berkaliber.

Kami tidak mahu menjadi Pemuda yang lemah, kami tidak mahu di katakan bacul, hak dan hakiki telah nyata dan terang bahawa BN layak menjadi kerajaan. Sultan telah perkenankan dan itu sebenarnya noktah kepada semua, YB Datuk jangan pertikaikan dan jangan bawa Pemuda menentang Raja Melayu pula , Cukup dengan bangsa Melayu dalam PR menentang Raja , Kami enggan menjadi Melayu bacul. Saya berharap YB Datuk menarik balik komen YB, Kami menjunjung perentah ke bawah Raja-Raja Melayu, Daulat Tuanku...... Daulat Tuanku ... Daulat Tuanku.....

Inilah Komen yang saya maksudkan.

Sementara itu, Mukhriz yang juga Exco Pemuda Umno berpendapat kerajaan dan pembangkang berkompromi dan bekerjasama bagi menyelesaikan kemelut politik di Perak yang dilihatnya “tidak adil” kepada rakyat negeri itu.Sambil mengakui krisis di Perak semakin membingungkan, beliau berkata keadaan itu hanya akan merugikan semua pihak jika dibiarkan berterusan.
“Buat masa ini seolah olah perkara yang penting kita ketepikan kerana kemelut politik ini. Itu saya fikir tidak wajar dan tidak adil untuk rakyat,” katanya ketika di temubual dalam program “Kerusi Panas” di Radio 24 petang ini.Mukhriz, calon Ketua Pemuda Umno dalam pemilihan parti akhir bulan ini, mengulas soalan SMS yang diutarakan pengendali program itu, Datuk Seri Azman Ujang, mengenai tindakan sesetengah calon menggunakan isu Perak untuk menjadi popular.

Beliau berkata adalah lebih baik sekiranya Barisan Nasional dan pakatan DAP, PAS dan PKR bekerjasama untuk mentadbir negeri itu selain menyelesaikan masalah ekonomi yang dihadapi rakyat seperti pengangguran.Mukhriz berkata, tinjauan mendapati 70 peratus daripada rakyat “sudah bosan dengan isu politik dan mahu semua pihak kembali ke pangkal jalan” untuk mentadbir negara dengan berkesan.

“Selagi tiada pihak yang mengalah selagi itu kemelut politik ini akan berpanjangan. Selagi kita melengahkan penyelesaian atau ruang masa untuk selesaikan masalah rakyat, itu akan merugikan semua pihak,” katanya.Mukhriz berkata memandangkan kedua dua pihak telah membawa perkara itu kepada perhatian undang undang, keputusan mengenai siapa yang berhak memerintah di Perak perlu diputuskan oleh mahkamah

Daripada Pemuda kecewa

garamanis said...

Salam radovan karadzic,

nama ko pun dah mencerminkan ko nie takut dengan bayang-bayang..nama itu dah mengambarkan ko nie macam mana...manusia yang tak punyai keyakinan diri.

kalau gentle kalerkan nama ko tuh warna biru boleh aku masuk tengok..ini tak pakai nama palsu...

ko skolah tak ari? ini tak pung dah habis rumput skolah ko potong, curi2 surf internet masuk blog komen tak pakai otak.

Tak kisah bro ko memang jenis tak der konfiden so susah skitlah nak maju diri sendiri.

abe MIE 'TERJAH' said...

anwar ibrahim santau saiful bukhari?

http://pkrpasdap.blogspot.com

Kumbang said...

Salam bro,
hehe lawak..

Parpu Kari said...

BEST CERITA NI BRO, AKU SANGAT SUKA, DATANGLAH KE BLOG AKU JUGAK BRO...HE HE HE

ANAK BAPAK ADALAH SUKJ, DAH JADI HAJI TAPI PERANGAI MACAM HARAMI...