Monday, March 30, 2009

Kata Orang hamPAS Juga Lebih

Alahai hamPAS, bila meraka mula berkempen dari satu rumah ke rumah yang lain. Teringat aku hamPAS selalu cakap UMNO selalu membeli undi bila diadakan Pilihan Raya.Apa orang cakap "Paku Dulang Paku Serpih, Kata Orang hamPAS Juga Yang Lebih"

hamPAS melalui sayap Muslimat telah mula menjalankan kempen dari rumah ke rumah. Yang ajaibnya bagi skuad berjubah ini, bila tiba disatu rumah mereka akan memberi penerangan berkenaan isu perlembagaan Perak. Yang kononnya UMNO telah merampas kuasa secara kuku besi.

Alahai, makcik aku yang di satu kampung dah menyampah bila skuad berjubah ini mengutuk, memaki hamun tak kena langsung dengan imej berjubah nye tuh. Hendak dihalau tetamu. Tetamu wajib dilayan. Makcik aku nie hairan bagaimana parti yang mengatakan memperjuangkan Islam tapi lagaknya dah macam Abu Jahal. Imej Islam tuh jauh menyimpang dari landasan.

Strategi skuad berjubah ini halus. Mereka mulanya akan memulakan dengan bacaan surah-surah Al-Quran kemudian dengan pantas berhujah menepis-nepis tangan memburukkan calon yang lagi satu. Padahal sebelum itu, calon BN dah sampai dah di kampung tuh dan pendekatannya cukup berdiplomasi. Menerangkan dengan tertib tentang isu-isu yang dikelirukan oleh hamPAS.

Skaud berjubah juga akan menyerahkan sedikit sumbangan termasuk beras, gula dan wang saku RM50.00. Aik..tabur duit juga. Ini hendak diklasifikasi sebagai apa ye..? Oh..duit hamPAS dikira tiket waran ke syurga, hampir terlupa aku.

Pendek kata, dalam mengata orang menabur duit untuk membeli undi hamPAS juga sama takburnya dan tak payah nak tunding jari kepada orang lain. Yang paling taksub sekali, skuad berjubah memberi poster Nik Aziz untuk ditampal di hadapan rumah.

Alasan Skuad Jubah, rumah ini akan mendapat keberkatan dengan meletakkan poster Nik Aziz. Jika ada budak nakal pastu diletak colok dan buah oren bersebelahan. Betapa terdesaknya hamPAS hingga sanggup menyampaikan dakyah sesat kepada orang-orang kampung Bukit Gantang.

Mungkin hamPAS merasakan sokongan orang kampung masih lagi memihak kepada mereka tetapi sebenarnya jauh daripada realiti. Itu yang diketahui ketika ini. Rakyat Bukit Gantang dan penduduk kampung makcik aku dah menyampah dengan dakyah karut, fantasi dan sesat hamPAS.

Apa yang boleh dikatakan Bukit Gantang bukan Kelantan.

10 comments:

melayuangkat said...

Assalamualaikum,

Lucu blog ini.

Teringat pula Mak Cik pada Arqam di mana Gambar Ashari pun dipuja oleh pengikut berjubahnya.

Kesian, semua dipergunakan sehingga ada yang gila. Satu penganiyaan betul.

Mereka pun umpan orang kampung dengan wang dan barangan?? Pelik bin Ajaib, Mak Cik ingatkan hamPAS ini parti Azimat.

acai said...

eh klu bg bukan rasuah namernya sedekah.ko nie tak paham ker...klu bn or umno bg bru rasuah.len kali belajar agama bebetullll.pas buat halal tp klu bn haram....
jgn pelik nielah realiti.jd sndri pk lah.sper tak puas hati meh cnie kter debat benda nie.

KERIS HITAM BERSEPUH EMAS said...

Kat Bukit Selambau ni, PAS dok berceramah sakan sedangkan PKR goyang kaki..kesian la kat hangpa semua.

YB Raz Gothic said...

hambat je orang pas ni balik kelantan. buktikan dahulu dengan menjadikan kelantan negeri benar benar mengamalkan islam. baru sibuk sibuk nak masuk tempat orang.

Eisya said...

aku bru je trbaca komen ngko gaRamaNis.... kt blog aku!!!!

-ngko nak berkenalan dan nak PELEMPANG aku????-

eeeeeeeiiiiiii..... tak malu,,, org Jantan nak pelempang org perempuan!!! ngko dayus ek?? @ Pondan, Bapok ciptaan idola ngko tu???

acai said...

dah kena lempang blum

Eisya said...

wah!!!222 acai, acai.......... ko nak jadi bapok & mak nyah jugak ke? pergi jual bnontot busuk ngko kat lrg kunyit tue??? tak malu .... nak lempang org perempuan...

acai said...

saya tanya jer dah kena lempang ke belum nak kepastian.kenaper dia nak lempang awak,mesti ada sebab.setiap masalah boleh bawak bincang.menghina dan mengatakan bukan jalan penyelesaian.awak dapat dosa cakap mcm 2.awak islamkan.berpk lah secara rasional k.bukan degan menhina saya mcm nie

Eisya said...

ooppps so sri acai... mngkin sya tafsir ayat awk mcm nemerli sy tdi...

so sorry about it!

garamanis said...

eisya getah,

aku dah cakap ko nie NAIF la eisya getah..bersorry-sory pulak..

Bra dah basuh belom..tu anak yang ko jaga tuh dah melalak nak menetek..! boleh ke ko menetekkan budak tuh..?

Ish..orang dah bayar ko jaga budak, jaga lah seeloknya