Sunday, March 29, 2009

PAS Akan Dihalau Penyokong Sendiri

Selamat sudah cerita penamaan calon P.59 Bukit Gantang yang menyaksikan 3 orang calon yang layak bertanding. Calon BN Ismail Saffian, calon PAS Dato' Seri Nizar Jamaluddin dan calon Bebas Kamarul Ramizu Idris. Pilhan Raya Kecil kali ini akan menyaksikan kekuatan setiap calon yang bertanding untuk menunjukkan kekuatan parti masing-masing.

Bagi BN, PRK ini akan menjadi medan untuk menilai sejauh mana keyakinan rakyat terhadap BN setelah diuji dengan pelbagai cabaran dalam parti BN itu dan komponennya khususnya UMNO. Bukit Gantang akan menjadi medan kepada UMNO untuk menilai penerimaan rakyat terhadap transformasi yang sedang dilakukan UMNO untuk memantapkan parti dengan kepimpinan baru yang padu dan segar.

Fuckatan Riot menyedari kebangkitan UMNO ini dengan kepimpinan yang baru mulai merasa cemas untuk mengukur tahap penerimaan rakyat terhadap Fuckatan Riot. Hanya dengan meletakkan calon PAS, Dato' Seri Nizar 'seorang MB yang sah' telah melancarkan kempen mengelirukan rakyat dengan mencanangkan beliau adalah mangsa kezaliman BN. Harus diingat DS Nizar adalah orang luar dan bukan calon pilihan DS Hadi Awang.


Fuckatan Riot dijangka akan terus memainkan isu perlembangaan negeri untuk mengelirukan rakyat dan akan terus meraih simpati umum dalam siri kempen-kempen yang akan dijalankan. Bagaimanapun mereka terlupa atau mereka terlepas pandang bahawa rakyat Bukit Gantang telah menyampah dengan lenggok tarian PAS yang kini sibuk meng'ortodok'an rakyat Perak dengan dakyah karut untuk meng'kelantan'kan Perak kononnya.

Jika, diukur semasa penamaan calon hari ini apa yang boleh dilihat kekuataan parti adalah seimbang. Cuma, PAS tidak boleh terlalu yakin kerana kelibat-penyokong-penyokong yang hadir dalam lingkungan 10,000 orang adalah mereka yang diangkut dari luar khususnya Pantai Timur. 80% penyokong yang datang adalah terdiri daripada luar Bukit Gantang adn seperti biasa arahan pemimpin atasan untuk meramaikan majlis. Seperti mana ceramah-ceramah kempen Fuckatan Riot yang lebih didominasi oleh penyokong luar Bukit Gantang

Hantarlah Anwar Ibrahim Munafikun atau sesiapa pemimpin atasan PAS yang meramaikan majlis adalah orang luar. Ini jelas, kekuatan Fuckatan Riot di Bukit Gantang adalah kerana peyokong luar yang tidak akan mengundi apatah lagi akan membuat onar di bumi Bukit Gantang. Ayuh Bukit Gantang halau penyemak-penyemak ini dari tanah kamu.

Calon BN, Ismail Saffian adalah penduduk asal Bukit Gantang. Penerimaan beliau di bumi sendiri telah diakui oleh rakyat disitu. Tanyalah orang Bukit Gantang atau penyokong-penyokong PAS tegar Ismail Saffian adalah pilihan yang terbaik. Penyokong tegar PAS lebih menyenangi calon BN itu walaupun berlainan ideologi namun kehendak dan kesenangan imej yang dibawa akan menghantar DS Nizar di peti sejuk Pasir Panjang.

Penyokong tegar PAS Bukit Gantang sudah menyampah dengan permainan kotor PAS kerana DS Nizar sendiri bukanlah anak tempatan yang menjadi pilihan penyokong PAS disitu. Mereka menyedari DS Nizar hanya mahu bertanding, membalas dendam dan memalukan UMNO bukan untuk berbakti kepada rakyat jauh sekali mendengar permasalahan masyarakat disitu.

PAS Perak juga menyedari peluang untuk mempertahankan kerusi itu sukar kerana calon BN adalah pilihan rakyat tempatan. Bagaimanapun kerana desakan teman sebantal PAS terpaksa akur dan DS Nizar akan menjadi bahan eksperimen Fuckatan Riot untuk mengukur tahap penerimaan rakyat Perak.

PAS ibarat seperti "Hendak Diluah Mati Emak, Hendak Ditelan Mati Bapak". Padan Muka Aku.!

19 comments:

kamal said...

NIZAR CALON DARI DAP BUKAN DARI PAS
TG Nik Aziz tidak merestui nizar sebagai calon parlimen Bukit Gantang apabila DAP Perak mencadangkan nama Nizar sebagai calon dari pakatan untuk kerusi Parlimen Bukit Gantang.Apabila TG HJ HADI menggumumkan Nizar adalah calon pakatan di Bukit Gantang DAP Perak berbangga kerana segala perancangan mereka sudah berhasil kerana bagi mereka Nizar lah satu satunya pemimpin melayu yang akan mengikut telunjuk mereka.

Bagi saya Nizar mewakili DAP dan bukanya mewakili PAS.Apakah tiada pemimpin yang boleh PAS ketengahkan sebagai calon .Jawabnya ada,tapi PAS takut dengan DAP kerana takut akan kehilangan kuasa.Inilah sikap PAS,bercakap Islam dengan orang melayu dan bercakap untuk semua dengan bangsa yang mahu melayu hancur ini.

Parpu Kari said...

GOOD ARTICLE BRO! NIZAR CILAKA AL BONEKAI NI ADALAH CALON DAP BUKAN PAS. TERSILAP LAMBANG TU BRO! MUAHAHAHAHA

Eisya said...

ngko nie memandai2 je buat andaian.... aku ingat la, klu ngko diberi peluang utk buat phD, setahun je kot dah bley lepas!!! sebab ngko punya teori semuanya bersandarkan kepada andaian bodoh & bahlol!!! aku pun tak tau la... siapa PROF.2 kat dunia nie yg nak jadi supervisor kpd student yg sebodoh ngko nie!!! hidup ngko tak habis2 dgn andaian2 bodoh!!!

Plz... STOP!!!! jgn berkelakuan mcm nie lagi.... UMNO akan hancur jika manusia seperti kamu taknak ubah perangai!!! nasihat cara baik taknak dengar!!! skang.. aku nasihat cara ni plak...

tapi kan.... jauh disudut hati aku merasakan ngko nie pmbangkang la.... kalu betula la ngko nie pmbangkang hebat sunguh strategi politik kamu untuk memecah belahkan perpaduan kaum Melayu di Malaysia!!!

garamanis said...

Eisya,

Melalaklah engkau disini eisya..bile otak engkau dah tepu cam rakan fuckatan riot engkau yang mampu engkau buat adalah menjerit-jerit seperti tidak boleh menerima hakikat akan kecelaruan Fuckatan Riot kau...sudah-sudahla tuh eisya pi basuh baju tuh..dah bertimbun aku tengok..

Bra engkau dah basuh blom tak pun kau pakai yang seminggu lepas...

ish..ishh..eisya sungguh naif engkau nie

Muhammad Azli Shukri said...

bro tulisan yang baik.

Penghuni Gua said...

aku rasa BN sapu ketiga2 kerusi di prk ini. jangan bimbang. biar meroyan pulak dia orang. nak tengok juga dia orang baring atas jalan sekali lagi. suka dan gelihati juga tengoknya.

Sasha2020 said...

Good artikle. Aku sokong.

Eisya said...

hehheheehehehehe...

woit pembangkang sial!!! skang nie dah zaman moden la... ngko nie betul2 ketinggalan zaman!!! org2 dh guna mesin basuh automatik... ngko tak abih2 lagi jadi jadi Joyah & Jenab g basuh baju kat tepi sungai.... pastu duk mengumpat!!! bak kata pepatah "UMNO berjalan guna MERCERDEZ" pembangkang sial berjalan guna Basikal Buruk" huahuahuahuahua!!! :-)

JGN la hipokrit wahai gaRamaNis... aku tau persis bahawa kamu adalah org PKR yg bertopengkan BN.... ckup mengkagumkan strategi kamu... hebat! hebat!

Anonymous said...

woi eisya..sekali lagi ko kutuk garam..aku pecahkan muka ko..nama pun eisya..

-Jeneral Perang-

Anonymous said...

Parpu,

Ko baca laporan nie..

Mahathir's son buying stake in Kirin Holdings

Tengok nama sapa ada kat bawah 2.. Bukan abang Mukhriz ke?

Nak tau pasal Kirin ngan San Miguel nie;

Kirin Holdings

San Miguel Brewery

Apa cer nie Parpu,

Beli saham syarikat TODI

garamanis said...

salam,

Bro Azli, Sasha2020 dan Anon thanks dude, kecelaruan Fuckatan Riot dah semakin ketara..Bro Parpu kasi pecah lagi otak Fuckatan Riot..diorang tengah pening tuh..

Penghuni Gua salam perkenalan dari aku..

Eh..! Eisya ada lagi ko kat sini..bila masa aku suruh ko basuh baju pakai tangan..gunakanlah mesin auto yang ko rembat kat kedai second hand tuh...

ish..ish..Eisya2 naif sungguh ko nie pasang strategi nak saiko aku sorry la bro...ko bukak blog nie yang ko nampak ape..?

"KAMI DILINDUNGI CAWAT BESI"

Eisya said...

hai garamanis... bila aku perhatikan wajahmu yg duk termenung di lobi parlimen tue kan?

tak ubah sperti wajah Ngeh Koo Ham...

huahuahuahuahuahuahaua... Ngeh.. ngeh..Ngeh.. ngeh..Ngeh.. ngeh..Ngeh.. ngeh..Ngeh.. ngeh..Ngeh.. ngeh..Ngeh.. ngeh..Ngeh.. ngeh..Ngeh.. ngeh.. :-)

Cheguman@Demang Lebar Daun said...

Garamanis,
Sebuah analisis yang baik. Kepimpinan baru UMNO memang dinantikan rakyat Malaysia termasuk bukan Melayu. Nizar adalah boneka DAP. Lihat kenyataan Ngeh yang terbaru.

Eisya said...

hai kepada anonymous -jeneral pahang-

adakah wajahmu seperti Ngar Ko Ming?
Bolehla kamu jadi pasangan GAY idola kamu tu %#@&*

Ngeh koo ham & Ngar Ko ming

Ngeh.. Ngar.. ngeh NgarNgeh.. Ngar.. ngeh NgarNgeh.. Ngar.. ngeh NgarNgeh.. Ngar.. ngeh NgarNgeh.. Ngar.. ngeh NgarNgeh.. Ngar.. ngeh NgarNgeh.. Ngar.. ngeh Ngar

garamanis said...

hye Eisya,

Sahabat-sahabatku Eisya itu didalam kesunyian..kesian ditinggalkan rakan-rakan..

Biarkanlah beliau meroyan seorang diri di situ

Anonymous said...

UMNO penyokong TODI

Mahathir's son buying stake in Kirin Holdings

San Miguel Brewery?
Kirin Brewery?

amieieda said...

GM dan sahabat pejuang,

kalau diteliti di blog2 BPN, setiap penulisan yang bersifat kritikal dan tegas akan di cop sebagai penulis upahan pembangkang. saya yakin taktik ini telah dirancang dan perancangan bodoh mereka sangat JELAS bahawa mereka ini sebenarnya bereda di saf haluan kiri. katalah apapun, pemikiran mereka tetap sama dan menjurus kepada budaya fitnah,persepsi negatif dan menjuarai isu sekalipun isunya bersifat hamPAS, ketidakADILan dan biaDAP

GOMO said...

SALAM..
TERUSKAN MENYERANG BNM DENGAN SEGALA HUJAH DAN FAKTA YANG ADA BAGI MEMBANTU KERAJAAN
SEMEMANGNYA BNM TELAH MELAKUKAN PEKARA BANGSAT DAN BACHOL

http://gomo-no1.blogspot.com/2009/03/serang-bnm-habis-habisan.html

Z-MAY said...

mudah-mudahan......begitulah hendaknya....