Thursday, March 05, 2009

Dalang-Dalang Gerakan Menghancurkan Islam

Akhirnya gerakan anti Islam telah berjaya menyusup masuk merosakkan parti PAS dan PKR. Perhimpunan 10 November jelas didalangi oleh INTERFAITH COMMISSION (IFC) sebuah gerakan anti Islam di negara ini.

1. IFC Dulu dikenali sebagai Inter Religious Council (IRC). Mereka menuntut supaya ia dijadikan sebuah badan berkanun yang ada KUASA mengubah ajaran sesetengah agama (baca: agama Islam) jika didesak oleh agama lain.

2. Ia mirip sebuah mahkamah dan SUHAKAM yang melayan segala aduan dan keputusannya adalah muktamad.

3. Penganjur penubuhannya ialah Malaysian Consultative Council of Buddhism, Christianity, Hinduism dan Sikhism melalui memorandum kepada Majlis Peguam pada 21 Ogos 2001 di bawah pimpinan V Harcharan Singh.

4. Pada 8 Disember telah diadakan satu “Festival of Rights” dengan tema “Kebebasan Beragama”. Pada 10 Disember 2001 Majlis Peguam menganjurkan forum “Kebebsan Beragama” dan menerbitkan artikel dalam jurnal Insaf.

5. 17 Mac 2003 bengkel mengenai keperluan kewujudannya telah diadakan. Kewujudannya gagal apabila persatuan dan NGO Islam serta beberapa pemmpin Islam menarik diri.

6. Januari 2005 deraf undang penubuhan dikemukakan dalam persidangan penubuhan IFC yang dianjurkan oleh yayasan Kristian iaitu Konrad Adeneuer Foundation (KAF).

MATLAMAT

1. Meminda beberapa ajaran asas Islam yang akan merosakkan akidah orang Islam dan berpihak kepada kepentingan orang bukan Islam.

TUNTUTAN IFC

i. Anak yang dilahirkan oleh ibubapa Islam tidak seharusnya secara terus menjadi orang Islam;

ii. Orang bukan Islam yang memeluk agama Islam hendaklah diberi kebebasan keluar dari Islam tanpa dikenakan tindakan undang-undang;

iii. kes orang Islam yang keluar dari agamanya hendaklah dikendalikan oleh mahkamah sivil;

iv. Perkataan ”Islam” tidak perlu dicatatkan dalam mykad seorang Muslim;

v. Orang bukan Islam tak perlu peluk Islam sekiranya berkahwin dengan orang Islam. Orang Islam pula dibenarkan murtad jika ingin berkahwin dengan orang bukan Islam tanpa boleh diambil tindakan undang-undang;

vi. Suami isteri yang memeluk Islam tidak berhak diberi Hak Penjagaan Anak;

vii. Orang yang bukan Islam berhak menuntut harta pusaka ahli keluarganya yang telah mati dalam Islam;viii. Kerajaan mesti menyiapkan dana yang cukup untuk membina dan menyelenggara rumah ibadat orang bukan Islam serupa untuk orang Islam;

ix. Orang bukan Islam tidak boleh dilarang dari menggunakan perkaaan-perkataan suciIslam;

x. Bibel dalam Bahasa Malaysia dan Indonesia dibenarkan pengedarannya kepada umum secara terbuka;Ini adalah beberapa tuntutan yang dibuat oleh IFC.

IMPLIKASINYA

1. Ia akan membuka ruang Menjadikan undang-undang Allah tunduk kepada norma-norma antarabangsa yang dicipta oleh manusia;

2. Orang Islam bebas melakukan apa sahaja hatta murtad;

3. IFC bebas dan berhak menentukan status agama orang Islam;

DALANG-DALANG PERHIMPUNAN

1. Dato’ Seri Abdul Hadi Awang, Presiden Parti PAS
2. Dato’ Seri Anwar Ibrahim, Penasihat PKR
3. Sivarasa a/l Rasiah, Naib Presiden PKR
4. Tian Chua (Chua Tian Chang), Ketua Penerangan PKR
5. Ronnie Liu ( Liu Tian Khiew), Setiausaha Hal Ehwal Pertubuhan Badan Bukan Kerajaan DAP Pusat
6. Elizabeth Wong Keat Peng, Ketua Penerangan Wanita KeadilanSetiausaha Agung HAKAM, Sekretariat SUARAM
7. Raja Petra Raja Kamaruddin, Pengendali blog Malaysia-today.net
8. Khalid Samad, Ahli Parlimen Shah Alam

Sumber: Mymassa.com

1 comment:

Anonymous said...

apa la puak pembangkang. macam haram. tp UMNO dh 50 tahun tadbir malaysia. mana hukum Allah? hudud cmpak mana? bawah bantal? bantal siapa? hehe.

tak sekolah ke? kalau sekolah darjah berapa? hehe