Sunday, March 08, 2009

SI Bodoh Nizar

Sungguh tak malu Nizar si pemabuk kuasa dengan selamba nak jumpa Tuanku Sultan bagi memohon perkenan sultan berhubung 3 usul pada sidang DUN pokok beringin tempoh hari. Klik.

Nizar ibarat kata orang-orang tua, hidung tak mancung pipi tersorong-sorong. Setelah memohon derhaka kemudian lagak macam diktator kini si pemabuk kuasa mahu berjumpa Tuanku Sultan. Tidak terfikirkah Nizar semasa mengarahkan Siva Bebal mengadakan Sidang DUN tanpa perlu merujuk kepada Tuanku Sultan seolah-olah beliau tak perlu perkenan Sultan. Siapa Sultan yang nak pertikai kuasa Siva Bebal, Speaker DUN lebih kuasa sebab speaker DUN brand Marshal mungkin itu yang terfikir oleh Nizar.

Pasti lepas ini Tuanku Sultan akan menerima kunjungan Nizar dan pemain tali puppet serta disambut dengan secawan kopi janda sebagai penyejuk badan tetapi jangan harap Tuanku Sultan akan menerima segala usul cap ayam setelah Nizar membuat onar di negeri tuanku.

Sesungguhnya inilah dikatakan penderhaka yang paling bodoh dan akan mengulangi sejarah melayu seperti cerita jebat derhaka yang akhirnya tewas akibat kebodohannya sendiri atau Nizar akan tewas sepertimana Hitler, Pemimpin Agung Nazi yang membunuh diri setelah gagal menjadi pemimpin yang sejati.

21 comments:

Anonymous said...

UMNO akan dikuburkan tidak lama lagi oleh bekas Timbalan Presiden UMNO dengan pertolongan Presiden UMNO pembunuh

Anonymous said...

Kalau Tuanku tak bubarkan DUN , Tuanku akan menjadi Raja Negeri Mafia, Raja Negeri Kerajaan HARAM !

manan said...

Bila orang yang tak tahu undang undang bercakap dengan akal sahaja beginilah jadinya. Ini dinamakan UMNO bhagal. Ikut melulu kepala UMNO kuda, penolong kepala UMNO kaldai. Pengikutnya tentulah dungu. Raja Perak bijak cuma UMNO Perak yang bodoh. Tak tahu malu. Sebabnya! Fikirlah sendiri.

Anonymous said...

Yang aku heran2 sangat ni...Kenapa Tuanku Sultan tak nak buat pilihanraya negeri Perak?Inilah masanya untuk mengetahui kehendak rakyat Perak. Lepas pilihanraya nanti, Jika UMNO menang...aku lah orang pertama yang akan mengutuk Nizar jika dia masih mengaku MB Perak..dan aku akan jadi ahli UMNO seumur hidup mcm che det.

Anonymous said...

Puak-puak dan pemimpin PR cakap pakai kepala. Kepala Lutut dan Kepala K***.

Anonymous said...

Insyallah UMNO akan dikuburkan sedikit masa lagi..Banyak petunjuk yang telah timbul sejak akhir akhir ini bahwa UMNO bukan lagi parti untuk org org melayu.UMNO hanya parti utk UMNOPUTRA shj.

Petunjuk terbaru adalah protes PPSMI.Bagaimana UMNO dgn ganasnya telah cuba meleraikan demo PPSMI.Mengapa UMNO mengekang demi yan gingin memartabatkan bahasa melayu..

Anonymous said...

YB Nizar ikut undang2 dan perlembagaan.Apa guna nya ada ini kalau tak ikut mcm UMNo.semua mereka buat ada betul,demotrasi pun depa boleh..mengderhaka kpd raja2 pun boleh...belah..lah cukup lah 50 tahun

aku said...

boooo
takda isi

adolf said...

Bodohnya kau,Garamanis.....Baik juge UmMNO ramai orang-orang bodoh cam kau...

Anonymous said...

Garamanis,

Nampaknya kau tak payah tulis blog le...semua komen kat sini hentam kau...hahahaha..tengok apa reaksi orang terhadap blog kau...

Tinta Rakyat said...

Salam...tak guna ckp byk2 dkt gaRamaNis...Bila org dh buta hati, otak pn dh tk guna...bila org jahil berlagak pandai inila jadinya...ckp xde fakta lgsg...

Anonymous said...

Lari la hai kuda nizar lari la jadi pencacai ha haaaaaaaa

Nizar mengong aka bolo

Anonymous said...

salam garamanis. blog ini memang hak anda. hasil tulisan anda, tahniah. cuma isi, huraian dan intipatinya bukan untuk semua. hanya untuk anda. jadi terimalah jika orang komen anda seadanya.

saya juga tidak setuju semua apa yg nizar dah buat, tak setuju semua apa yg zambry dah buat. lagi tak setuju apa yg najib dah buat. tapi saya tidak akan mencaci maki sesiapa. cukuplah, kita semakin tua, bukan semakin muda. jadi patut lebih matang dalam tulisan dan perbuatan.

ikhlas dari saya - juga orang perak.

Anonymous said...

sememangnyer UMNO itu seleweng..x logik di akal mengapa rakyat PERAK tidak boleh memilih kerajaan sendri..walhalnya kita ini negara demokrasi bukannya kapalisme..SEDIH..

Anonymous said...

satu lagi garammanis...sebelum membodohkan orang lain tilik diri sendiri dulu..kalau orang tu bodoh apa yang dia buat sampai kau kata bodoh..dan kalau kau tu pandai sangat pasal kau x jadi MB..ganti zambry pulak..HOHOOHOHOHOHO

Anonymous said...

baguslah...kata lah..sipenulis pun org melayu..si komen pun org melayu kita..bakper..?apa untung dapat bergaduh sesama kita..

Anonymous said...

daulat tuanku

patik sokong penuh keputusan tuanku utk tidak membubarkan dun...demi ingin tidak melihat kejatuhan perak ke tangan orang bukan melayu..

tapi patik sayang...kerana masih ada melayu yang buta hati .... masih melihat ds nizar sebagai hero melayu..walhal...hanyalah patung mainan bukan melayu

garamanis said...

Kepada Semua Anonymous,

Apa-apa pun Nizar memang telah melakukan kesilapan paling besar kerana silap memilih kawan yang membaling taik ke mukanya.

Aku nak tanya, berapa banyak kerusi PAS memang di Perak. 5, 10,15 kerusi.?..cuma 6 kerusi berbanding UMNO + BN..Orang Melayu memang tolak PAS cuma penyokong tegar buta mata pekak telinga, bebal makan semut banyak sangat.

Apa pun, Nizar memang bodoh tak berfikir sebelum bertindak

Anonymous said...

Garamanis,
Setiap individu tak sama dengan individu yg lain. U ada keunikan sendiri, begitu juga orang-orang lain.
Namun begitu si Nizar mmg tak ada uniknya, suka benar dia nampaknya menjadi kuda kepada orang-orang yang memperkudakannya.
Ajak la dia kepada jalan yang benar.

MAWAR BERDURI said...

salam garamanis..

banyak anon2 komen kat blog ko ni sama buduh nya ngan nizar tu..

jadik kesimpulannya gara? nizar ni layak jadik bayau@beruk tak yah besidang bawah pokok tapi besidang atas pokok ja mcm beruk..buduh dan huduh.

garamanis said...

Salam Mawar,

Puak-puak nie banyak makan semut. Bodohnyer bertingkat-tingkat.