Wednesday, March 11, 2009

Dah Terang Lagi Bersuluh

Tarikat Ismailiah telah difatwakan sesat oleh Jabatan Agama Sslam Negeri Kedah pada tahun 1980 dan kehadiran Pak Lah bersama-sama Anwar Ibrahim Munafikun di majlis tersebut banyak menimbulkan persoalan. Selain daripada itu, notis fatwa yang telah dikeluarkan oleh Jabatan Agama Islam Negeri Kedah dan Selangor turut dipamerkan di Galeri Nurul Iman yang turut dilawati oleh Pak Lah.

Kini timbul persoalan besar kerana sepanjang majlis berlangsung Pak Lah dan Anwar Ibrahim Munafikun telah mengadakan pertemuan tertutup bersama Syeikh Mahmud al Majzub yang menjadi pengantara diantara kedua-dua pihak. Sejam kemudian kedua-dua pemimpin itu dilihat begitu mesra ibarat tiada apa-apa persengketaan antara keduanya.


Jikalau pun Pak Lah hadir diatas jemputan rasmi tetapi dari segi protokolnya terdapat kecacatan sepanjang majlis itu berlangsung. Selain itu turut juga yang hadir adalah Sami Diraja Thailand, Phra Promwachirayan..!. Selain Shamsul Iskandar turut sama hadir adalah Mustafar Kamil Ayob dan Bhokin Bhakula, mantan Timbalan Perdana Menteri / Menteri Luar Thailand.

Ini menguatkan desas-desus Anwar Ibrahim Munafikun sangup menggunakan teknik halus untuk menundukkan musuhnya dan menrencanakan segala perancangan jahatnya. Apa tujuan Anwar Ibrahim Munafikun hadir bersama-sama Sami Siam sangat menarik untuk dipersoalkan jikalau pun majlis itu adalah majlis penutupan latihan kerohanian.

Kini, spekulasi bertiup bahawa Pak Lah dan Anwar Ibrahim Munafikun punyai perancangan jahat tanpa disedari Pak Lah ataupun Pak Lah menyedari akan rancangan itu. Adakah Anwar Ibrahim Munafikun telah mengawal secara halus Pak Lah.? Ini kerana Anwar Ibrahim Munafikun tidak akan berputus asa untuk menumpaskan musuh-musuhnya selagi cita-citanya untuk menjadi PM tidak kesampaian.

Walhal tempoh 2 minggu ini sangat genting menjelang peralihan kuasa UMNO dan pertuduhan liwatnya mula berkumandang. Setelah riuh spekulasi Anwar Ibrahim Munafikun sanggup menggunakan teknik halus keatas Saiful Bukhari, kini spekulasi itu diperkukuhkan dengan pertemuan sulit ini.

Apa yang menarik kehadiran Pak Lah seolah-olah merahsiakan pergerakannya hari itu untuk mengelakkan dari dikesan oleh pasukan keselamatan yang ditugaskan melindunginya. Pasti Pak Lah dan Anwar Ibrahim Munafikun telah merancang pertemuan ini. Tidak hairanlah jika Malaysiakini sanggup memberi ruang kepada menantu kesayangannya untuk mempromosi diri menjelang 24 Mac 09 ini.

3 comments:

Panglima Perang Cyber said...

Apa agenda mereka ye ? dijemput bermaulid ke atau ? yang jelas untung Anwar jika gambar ni disebarkan. untuk menakutkan Najib agar tidak lagi percaya pelan peralihan kuasa. sedangkan Pak Lah berulang kali kata Najib bakal PM menggantikannya. Ia juga mungkin untuk menutup kes Liwat Anwar yang baru dipindah ke Mahkamah Tinggi. Taktik memang berkesan dan berjaya setakat ini. Kena ingat gambar ini dirakam oleh Sayuti Omar, seorang penulis pro Anwar yang sangat jelas. Itu pendapat 2sen saya...

PARPUKARI said...

MEMANG JAHAT MANUSIA BERNAMA ANWAR AL JUBURI NI....ELOK DI REJAM JE..

taipingmali said...

Apakah Pak Lah sanggup makan makanan yang belum tentu selamat. Ada apa serbuk magic yang telah dicampurkan dalam makanan yang dimakan kepada Pak Lah,

Apakah selepas ini Pak Lah akan terus tunduk kepada Anwar...