Friday, March 05, 2010

Sure: Mahfuz Omaq Menangis Bila Disergah

Dulu masa sekolah bila tak puih hati dengan orang kita ajak bergaduh. Tunggu budak yang tak puih hati keluar pagar sekolah, pegi dekat-dekat tarik ketepi lepaih tuh ajak bergaduh. Mulalah buka baju konon nak saiko tunjuk kuat.

Tapi bila dilihat cara berpolitik seorang Naib Presiden yang berotak kecil dungu dan bertelinga besar macam Mahfuz Omaq memang lawak. Bila dikritik melompat macam budak-budak sekolah seperti yang diatas tadi.

Mahfuz Cabaq Harussani Letak Jawatan - Malaysian Insider

Saya mencabar Tan Sri Harussani meletakkan jawatan sebagai mufti dan beliau secara langsung terlibat dalam politik,”. Menyifatkan Harussani sepatutnya memahami persekitaran kerjasama sebelum 8 Mac 2008, Mahfuz berkata, PAS tidak wajar memutuskan hubungan yang telah dijalin bersama komponen Pakatan Rakyat. “Saya tidak tahu apa yang berlaku itu (perbincangan selepas pilihan raya umum).

“Tetap yang penting, bolehkah kita yang ada Pakatan Rakyat, menyertai pilihan raya secara bersama dengan mereka, jatuh bangun dan susah payah menghadapi pilihan raya... tidak boleh mengkhianati semangat setiakawan yang telah dibentuk,” kata Mahfuz.

Mahfuz memberitahu Harussani sebagai mufti seharusnya faham dalam Islam juga tidak digalakkan memungkiri janji kerjasama yang telah dijalin dengan DAP dan PKR."

Kenyataan seorang Naib Presiden macam Mahfuz seperti itu menyerlahkan kebodohan Mahfuz yang sudah tersedia dungu berpolitik. Biaqlah apa jua masalah yang melanda PAS, musti Mahfuz tak berupaya untuk selesaikan. Dia cuma berkebolehan mendesak orang dan mencabar letak jawatan. Tiada intelektual dan seni berpolitik.

Sedih, PAS punyai pemimpin pelapis yang langsung tidak berguna cuma berperangai kebudak-budakan yang akan menangis bila kehabisan susu dan disergah oleh orang saja.

13 comments:

Anonymous said...

mahfuz....apalah kau ni!!!malunya lah muka aku kalau aku ni kawan kau!!!! MANELAH AKU NAK TAROK MUKA KALAU AKU MAK BAPAK KAU!!!!seganlah aku nak ngaku sedara dgn kau aku ni sedara mara dgn kau!!!!eh aku terlupa lah pulak macam mane lah pulak kalau aku jadi anak bini kau yg dihantar mengaji agama dgn ustaz kat sekolah atau kat surau....adakah ustaz tu ajar macam mana yg kau kata.....xpas said

Anonymous said...

Tan Sri Harrusani komen psl solat hajat yg paspi nk wat pada ahli parlimen pr yg da kuar parti...die bukan ckp psl politik....
bodoh dpt org kedah yg xsekolah nie...buat malu org kedah...mangkuk py mamFus koMaq...akai dah tepu ngan siFat Pas yg suke kondem org....

Anonymous said...

Aku ada member yg kenal dan satu sekolah dengan mampoz ni..katanya dia ni memang x layak jadi YB...otak dia klas C...kata member aku tu..

Anonymous said...

ada orang pas percaya mahfuz ni loyar...

Manjung Mari said...

Kau orang gelak la kuat mana pun pada YB Dato Mahfuz Omar - dia tetap ada pengikutnya.Apa yg dia sebut memang betul,kalau si Harunsani tu dah gatal sangat nak berpolitik,hah,declare lah dia memang balaci UMNO,tunggu apa lagi?? Kot2 ada PR Kecil mana2 dia boleh bertanding - kita pakat tengok dia terra ke atau tikus.PAS tolak UMNO dari dulu hingga selamanya kerana UMNO tipu rakyat! Itu lah hakikatnya....

Anonymous said...

Manjung Mari,

maksud penulis blog ini ialah mahfuz omar itu bodoh kerana mengelabah bila dikritik.

cuba fikir kenapa najib atau muhyiddin tak suruh lawan letak jawatan atau ambil jawatan mereka bila dikritik teruk.

muhyiddin boleh melatah bila kit siang kata beliau tak sebulu dengan najib.

mahfuz itu bebal, baru disergah sedikit riuhnya memalukan orang. cam tu ke contoh pemimpin yang hebat.

pas memang rugi ada pemimpin otak udang macam mahfuz omar

Junah said...

Salam,

eh Manjung Mari Islam kan syumul takkan seorg mufti tak boleh campur hal politik. takkan nk masuk politik baru boleh tegur pasal politik, ini dh sekular ni.

Anonymous said...

Siapalah kita ini nak komen pendapat para Alim Ulama, bila Lim Kit Siang dan saka baka dia cakap orang Melayu macam Mahfuz sokong, ada orang melayu bayar berjuta pada lawyer benggali..bila Tian Chua cut and paste gambar Najib di kuil hindu pun ada orang Melayu sokong.

Tapi bila Ulama bagi pendapat sikit ada juga orang Melayu yang terasa dan MELENTING. Jadi kesimpulannya cakap Cina DAP, Benggali dan Cina PKR semuanya laku..terima bulat bulat. Tapi Alim Ulama tak boleh beri apa apa pendapat.

Melayu macam inilah yang menghancurkan Bangsa dan Agama sendiri. Sikit lagi kalau Lim Kit Siang keluar apa 'fatwa' pun mungkin mereka ini sokong. APA SAHAJA Tahi Cina ini mereka terima asalkan jangan MUFTI yang dilantik Ulul Amri. Kalau dari PAS tak pe.

Kesian pada yang mengundi Mahfuz...kalaulah hang semua tahu siapa dia sebenarnya........

Anonymous said...

TS Harussani tidak akan meletakkan jawatan Muftinya untuk masuk pilihanraya kerana beliau tentu tidak mahu disamakan dgn Nik Ajis.

Dalam politik, menang kalah bergantung kepada undi manusia. ... dan dalam usaha mendapatkan undi, kepentingan ugama boleh ditenggelam-timbulkan..., mengikut selera pengundi.

Saya mengesahkan kenyataan TS Harussani berhubung usahanya mebnggabungkan PAS dan UMNO di Perak selepas PRU12 hari itu kerana beliau telah datang ke KBharu berbincang dengan Nik Ajis..., tetapi ditolak mentah2 oleh PAS.

TS Harussani telah melaksanakan tanggungjawab murni itu, kerana Allah., dan beliau boleh menarik nafas lega setelah mencubanya.

Alhamdulillah..., rancangan Allah lebih baik dari usaha TS ini. Allah telah meruntuhkan kerajaan boneka PAS dengan menggongcangkan 3 hati ADUN PRakyat..., yang keluar dari PRakyat.

Allah telah menggongcangkan banyak lagi hati2 MP PRakyat pada waktu ini ... dan dengan izinNya jua, insyaallah, PRakyat akan hancur..!

Menyalaklah sekuat mana sekalipun, wahai ahli2 PAS...; sesungguhnya Tuhan kamu dan Tuhan daku hanyalah satu dan sama jua.., dan DIA Amat Mengetahui, Maha Pengasih, lagi Maha Penyayang..!

Tengku A said...

Sikit-sikit cabar.

Cabar orang Melayu sendiri beranilah.

Cabar DAP tak berani.

Anonymous said...

cepat lah parti ajaran sesat & parti kaki rogol serta parti dasar anak pendatang musnah

Anonymous said...

kau semua salah, bukanya mampoz yang bebal @ otak kelas C, tapi si budak cacat otak tu, yang bengap dan jadi pak turut.
Aku ni suku sakat natrah..
Aku keliru sekarang nih..
Aku nak tau dari ustaz manjong mari
Allah itu berapa?
1 atau 1+2.

Anonymous said...

ekekekeke....ludah je muka mahfuz dgn manjung mari tu. politik dan polimik pun tak tau nak beza.

zek