Thursday, March 18, 2010

Raksasa..Itu Zahrain Yang Kata.

Hairan betoi, bila YB pembangkang melompat keluar parti musti tohmah dengan pelbagai cara. BN sudah beli, tak dapat tender, belot perjuangan rakyat dan macam-macam lagi. Tapi yang sebenarnya, pembangkang tak pernah ingin atau mahu menilai diri mereka sendiri. Kaji balik tang mana yang tak kena dalam kelompak pembangkang dan bukannya menuding jari menyalahkan orang lain.
Ini juga menarik, Anwar Ibrahim pernah digelar chameleon oleh barat kerana tindak tanduk seribu wajah Anwar. Mungkin ada pihak-pihak di barat yang sudah serik lakonan tipu helah Anwar. Jangan ingat Anwar dapat red carpet di US dulu pasal dia hebat.
Kelmarin satu lagi sejarah tercatat, bekas protege Anwar sudah balun mentornya di Dewan Rakyat. Hendak kata, Anwar betol-betol ditampar Zahrain. Zahrain kata, dia sudah serik dipermainkan Anwar dengan skrip 16 Sept dulu.

Yang ini, Zahrain kata pada bekas bos dia
"Menyifatkan Anwar sebagai 'raksaksa pelbagai wajah' ekoran pendiriannya yang sentiasa berubah-ubah dalam memperjuangkan orang Melayu dan kepentingan agama Islam."
Itu bukan blogger yang kata tapi orang kuat Anwar dulu yang kata. Anehnya, PAS dan Tian Chua masih lagi menyokong membabi buta walaupun depa dah sedaq, raksasa itu boleh makan depa bila-bila masa saja. Tian Chua, keluaq la dari PKR kes langgar hari itu pun tak settle lagi. Driver kata jalan lenggang, Tian Chua kata jalan sibuk. Mana satu yang betol.?
Moralnya, selain daripada Chameleon, Anwar juga boleh menjadi raksasa yang ganas dan bernafsu songsang untuk menelan sesiapa saja yang cuba menangkap menggunakan racun serangga.

2 comments:

Anonymous said...

Salam Kome disana..

Satu lagi yang menarik ialah dalam banyak2 istilah yg releven kenapalah YB Zahrain tu menggunakan istilah memBONTOTi !?? hehe..byk makna tu..

Itu bila beliau bercerita ttg AP PKR yg pergi ke Taiwan utk mengekori/follow/mengikut/menyertai/menyusur AP BN kesana.

-OghangKuale-

PUTRA MERDEKA said...

zahrain tak jambu beb, itu sebab anuwar tak bagi dia pegang ky jelly!