Thursday, March 04, 2010

Cinta Nik Aziz Yang Buta Pada Anwar

Story ini diambil dari sahabat blog Medan Info semasa ceramah Ezam di Kuala Selangor. Apa yang menarik, Nik Aziz dan PAS seolah-olah lupa dengan cacian Anwar dan sikap bongkak ketika menjadi Timbalan Perdana Menteri.


Perkara ini berlaku sewaktu Anwar sedang menjawat jawatan sebagai Timbalan Perdana Menteri dan juga Menteri Kewangan. “ waktu itu Nik Aziz sebagai Ketua Kerajaan Negeri Kelantan telah memohon bantuan kerajaan pusat untuk meluluskan peruntukan rawatan air di Kelantan…” jelas Ezam

Tambah Ezam lagi, “…kedudukan kewangan Kelantan ketika itu tidak membolehkan mereka untuk mampu melakukan proses rawatan air dinegeri tersebut, dan ianya amatlah penting untuk menyediakan air yang bersih setelah dirawat untuk diminum dan digunakan...”

“pada waktu itu negeri Kelantan merupakan satu satunya negeri dalam Malaysia yang masih belum membuat rawatan air kerana tidak mampu memandangkan
kosnya yang tinggi....”
tegas Ezam.

Malang sekali nasib rakyat Kelantan apabila perkara ini dibawa kepada Anwar Ibrahim ianya telah ditolak mentah mentah. Malah kata Ezam beliau simpati dengan nasib rakyat Kelantan kerana sikap Anwar dengan bongkak bukan sahaja tidak meluluskan tetapi menyebut perkataan “ No Way..!”'

Perkara ini telah diselesaikan oleh Tun Daim apabila beliau menjadi Menteri Kewangan setelah Anwar dipecat. Akhirnya peruntukan untuk Kelantan merawat air telah diluluskan oleh Kementerian Kewangan dan kerajaan pusat yang tidak pernah mahu menzalimi rakyat walaupun kerajaan negeri itu milik pembangkang."

Kerajaan BN yang didoa pecah perut oleh Nik Aziz juga yang supply duit bagi rawat ayaq.

Blog Maharaja lagi ekstrem dan bagi sebijik kat Nik Aziz. Boleh klik kat sini.

Nik Aziz sendiri yang bertanggungjawab dalam hal ini kerana hendak membalas dendam, dibakar kebencian yang mendalam terhadap UMNO dan gila kuasa sehingga PAS terlihat sebagai balaci dan bajingan. Cintanya pada Anwar Ibrahim adalah cinta buta melebihi cintanya kepada PAS sendiri sehingga orang melihat Anwar yang menguasai PAS dan bukannya pemimpin PAS sendiri.

1 comment:

Unknown said...

Cinta N.aziz pd Anwar cinta monyet kerana N.aziz gila kuasa. Bila Anwar takde, karpal akan tunjuk taring kat N.aziz.
Karpal & kit siang kononya berkorban lah nak jadikan Anwar ketua pembangkang lagi. Kalau DAP ketua pembangkang, dah tentu puak Hadi panas punggung..