Friday, March 05, 2010

Awani: Tian Chua Lonely

Blogger PAS dan PKR rancak memainkan isu dan mengorek balik segala kebusukan YB-YB yang berpindah randah dan serik bersekedudukan dalam pakatan. Apa punya tur..blogger sampah yang tiada kerja cuma hari-hari kangkang depan komputer tulis dan putaq cerita. Ini semua acuan dan arahan daripada ketua memasing macam Idris Ahmad dan Shamsul ketot.

Timbul pula cerita dalam blog proPAS pasal Salehudin Hashim yang duduk sebelah dengan 3 orang YB yang keluar daripada PKR. Nak dijadikan cerita, kisah zaman sekolah Salehudin habis dibongkar dengan rakus. Kisah perniagaan Salehuddin yang kononnya menipu rakan niaga yang lain boleh pula keluaq walhal sebelum ini ditutup kemas tanpa dibuka untuk tatapan.

Inilah mentaliti orang pembangkang. Kerjanya hanya membangkang dan tidak membuat satu sen faedah pun kepada bangsa dan negara. Yang depa tau, seronok bercerita dan mencaci tanpa had dan halangan. Nik Aziz jangan kita harap nak nasihat. Celako..celako..lagi ado.

Baiklah, blog ini ingin bertanya. Jika ditakdirkan satu hari ini Anwar Ibrahim ishtihar keluaq PKR (walaupun bukan ahli) kerana kes bontot ataupun Anwar cuba deal nak tutup kes dengan retire dari PKR, apakah blogger-blogger pailang proPR akan keluaqkan cerita 'Al-Juburi' Anwar. Itu pun kalau Anwar mahu keluaq lari.

Tak payah pegi jauh, Tian Chua yang suka gigit sudah berkira-kira nak keluaq PKR. Ini maklumat panaih. Rumah Anwar yang fully aircond pun boleh panaih bila ada maklumat sampaikan Tian Chua akan keluaq. Katanya, sudah berbulu dengan kelompok 'cina opportunist' dalam PKR yang mau kontrol PKR. Tian Chua akan ditendang. Eli Wong dah lama tinggalkan Tian Chua, dia kini single. Tian Chua 'lonely' macam lagu Akon.

Okaylah perkara itu mungkin akan berlaku dan kita tunggu reaksi seterusnya dari Syed Husin dan blogger pailang yang akan korek balik kebusukan Tian Chua bila dia dah comform say gudbye pada PKR. Pegila Da Ma Cai tekan no plat kereta Tian Chua, musti tak kena. Hangpa tunggu jela..
komen..komen..

3 comments:

Anonymous said...

ooiitt tuan blog,

nak teka apa kat da ma cai..

kuang..kuang..kuang..

Anonymous said...

Tolong sebut no. plate nya.

Rm 100 kecil, Rm 100 besar.

ALONG

Anonymous said...

tian chua kata dia akan setia pada pkr. ya ke YB? kau yang banyak terlalak terlolong dah dapat habuan ke belum?ceo mana kau dapat? mesti yang gaji rm100,000kan?