Monday, March 22, 2010

Live Parlimen: Anwar Ada Tempoh Seminggu.

11.50am: Padang Serai menjerit-jerit dalam Dewan Rakyat meminta Kota Belut menarik balik kenyataan setelah beliau mendedahkan bahawa Anwar Ibrahim telah membohongi rakyat dalam isu APCO dan menggunakan nama baik Agung dalam projek gila 16 Sept.

Ipoh Timur sudah pusing cerita kaitkan BN nak eksploit isu ini. Apa punya tadika YB kat Malaysia ini. YB pembangkang sudah terjerat dan cuba gunakan buku law Parlimen untuk mendiamkan Kota Belut.

Timb. Speaker jenuh nak handle kesarkisan YB Pembangkang dan meminta tempoh seminggu kepada Anwar Ibrahim untuk memperbetulkan kenyataannya berhubung isu APCO dan projek gila 16 Sept. Nampak gaya, depa cuba nak lengahkan daripada YB Pasir Mas berucap mendedahkan kebobrokan Anwar Ibrahim.

12.10pm: YB Padang Serai melolong-long dalam dewan. Kelihatan Teresa Kok terpaksa menggunakan tisu mengelap air liur yang bersembur daripada mulut Padang Serai. Alamak Mak Lampir Ampang pun dah join sekaki debat "point of order".

Jaga-jaga kaki desak Mahfuz Omaq dah betulkan baju dan mic standby nak bergaduh. Alamak Mahfuz tak dapat laluan mungkin Timb. Speaker pun tau game Mahfuz yang suka desak dan menangis..

12.15pm: Batang hidung Anwar tak kelihatan lagi.

12.30pm: Rally perdebatan masih berlangsung. Ibrahim Ali dah letih berdiri menunggu peluang untuk menyambung titah ucapan agung. Oleh kerana, YB pembangkang sudah naik gila dan memanjangkan perdebatan yang tidak berfaedah. Mungkin depa boleh hidu, Ibrahim Ali nak kunyitkan lagi Anwar Ibrahim.

KJ buat PC mungkin pasal laporan Polis terhadap Anwar Ibrahim dan isu APCO yang dibahaskan oleh Kota Belud. Itu jelah kepakaran yang Pemuda UMNO ada.

12.40pm: Ibrahim Ali dah bersuara...

Jaga-jaga

Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

1 comment:

Anak Lenggong said...

Baru last week Yang Dipertuan Agong dah mengingatkan MP supaya berkelakuan baik didalam dewan...tetapi MP pembangkang ni mana tau adap sopan pun..pada mereka diluar ataupun diadalam dewan sama sahaja..sebab mereka ni pejuang upahan sahaja..takde integriti pun sebab tu lah perangai mereka ni lebih buruk daripada monyet dalam hutan..perlakuan monyet didalam zoo lagi baik..diantara monyet belaan nuar yang paling hebat melompat adalah si gelap dari padang serai dan pokok sena..sekarang ni udah ditambah dengan minah ronggeng daripada ampang. nasib baik lah siratu bogel pkr tu cuma adun sahaja kalau tak tu mau dia ni angkat kain dalam dewan kut..

Begini lah sikap hipokrit nuar brahi..dia tak berani menerima dan mendengar kenyataan yang menjerat dirinya sendiri ..dia akan cuba mengelakkan diri sama seperti kes liwat dia..dan akan menggunakan sepenuhnya kuasa sipacacai beliau untuk cuba mengganggu ataupun melewat-lewatkan apa juga pendedahan yang boleh menjatuhkan martabat beliau..