Tuesday, March 23, 2010

Awani: Benci...Tapi Rindu


Sudah jadi lumrah lagi kita benci sebenarnya lagi kita sayang. Kita benci kononnya dengan harapan dia dengaq luahan kita. Kita mahu dia berubah. Alih-alih lagi kita rindu bila kita tidak dapat menatapnya. Macam pepatah benci tapi rindu.
Pakatan Rakyat Nak Usul Kecam Utusan
Pakatan Rakyat Selangor akan membawa usul khas bagi mengecam tindakan Kumpulan Utusan dan penulis kolumnya Awang Selamat kerana didakwa “biadap” terhadap institusi raja di negeri itu.

“Kami akan membentangkan usul di dalam Dewan Negeri Selangor yang akan bersidang melaui 12 April ini bagi mengecam tindakan Awang Selamat dan Kumpulan Utusan,” kata ADUN Batu Caves Amirudin Shari. Pembukaan penggal baru DUN Selangor akan pada bulan depan yang akan dirasmikan Sultan Selangor Sultan Sharafuddin Idris Shah akan berlangsung selama tujuh hari.

Kelmarin, menulis dalam kolumnya di Mingguan Malaysia, di Awang Selamat antaranya mempersoalkan “di mana suara NGO bukan Melayu dan tauke-tauke kaya-raya ketika raja-raja Melayu dicabar”. Dalam tulisan berjudul 'Perkasa, Ibrahim dan kedudukan Melayu' itu, penulis berkenaan itu juga memuji kelantangan Presiden Pertubuhan Pribumi Perkasa Malaysia (PERKASA) Datuk Ibrahim Ali yang dikatakan paling lantang mempertahankan kedaulatan institusi tersebut.
Kah..kah..kah..Yang sebenarnya depa takut laporan kes liwat Anwar

Kah..kah..kah..Laporan Utusan selalunya accurate dan tidak bias macam Suara Keadilan

Kah..kah..kah..Yang betulnya lagi depa benci lagila depa rindu nak baca..

Pernah berjumpa dengan peniaga minyak wangi ahli PAS. Katanya, ramai ahli PAS dan PKR yang baca Utusan untuk dapatkan kebenaran dan gambaran sebenar apa yang berlaku kat Malaysia ini. Dah baca mesti tahu nak menilai yang mana betul yang mana salah.

7 comments:

Anonymous said...

brader garam,

setuju sangat pepatah itu. benci tapi rindu..

ntah2 anwar ibrahim hari hari baca utusan..

wakakakak

ProUtusan said...

tuan,
seswai benci tapi rindu

Anonymous said...

nak heran apa dengan suara keadilan. dah tentu siar berita merapu macam owner paper

hidup merapu

Anonymous said...

pembetulan tuan

bukan buyers, tapi bias

Anonymous said...

hahhaha..mmg pun benci tapi rindu, mahu tapi malu!!

Alaaa, percayalah, mereka2 yg kata boikotke banke, dorang pun baca utusan, sbb tuh dornag tau apa jua yg dilapurkan dalam utusan sbb dorang pun tak yakin dgn sotkhabar dorang sbb dorang taulah semua berita2 sotkhabar dorang mereka yg spin kah kah kah...sebab tuh curik2 baca utusan kat bakang..muahahahha

Anonymous said...

Sori ya bahasa saya banyak guna perkataan dorang..hehhehe

Anonymous said...

bang..macam ni ejaannya yang betul yer.."bias" bukan "buyers"..nnt kena gelak x pasal2 pulak yer..tengkiu..