Thursday, April 16, 2009

Ulama vs Erdogan


Husam Musa akan bertanding Timbalan Presiden. Ustaz Nasha dan Ustaz Azizan ada pencabar dari duit poket Anwar Ibrahim. Team Ulamak mungkin tak akan gunakan kuasa wang untuk beli undi tapi bagi pro Erdogan mungkin depa akan kelabu mata bila duit jadi hakim.

Ustaz Nasha dan Azizan satu sama lain tak ngam. Ustaz Nasha menggunakan Erdogan untuk meluaskan pengaruh tetapi masih lagi tunduk dengar cakap Ulamak. Anwar Ibrahim sudah pasang pengaruh dalam PAS dengan mencucuk hidung Nik Aziz untuk ditolak ke kiri dan ke kanan. Beliau dah beri restu pun...

Ustaz Azizan punya pengaruh di utara. Kedah, Perlis, Pulau Pinang dan sebilangan Perak sudah digengam. Itu tak kira lagi dengan kumpulan bawah tanah yang dah memang hardcore PAS. bagi mereka susah hendak lawan dengan Kumpulan Husam. Duit akan menjadi penentu.

Tak kira UMNO atau PAS dua-dua sama. Duit akan jadi faktor penentu. Cuma kaedah dan pelaksanaan saja yang berbeza. Nizar Camry lagi hardcore PAS menyampah. Sudah besar kepala. Nak tanding Timbalan awalnya tapi terpaksa langkah setapak kebelakang kerana hormatkan Ustaz Nasha/Azizan. Nizar Camry semenjak lepas jawatan MB dan jadi Ahli Parlimen dada di buka seluas-luasnya. Kalu tak kerana Ustaz Nasha/Azizan dah lama beliau masuk line Timbalan. Besar kepala orang cakap.

Mat Sabu, zamannya dah habis. Elok jadi penceramah jer. Tambah dosa. Title haji elok di simpan memalukan. Bila demontrasi Polis datang menyorok lari kebelakang. This is not a fighter this is a follower. Sama macam yang lain. Elok contohi Salahuddin, cuci tangan dari jadi Ketua Pemuda. Agak-agaknya, Azli Musa atau kamaruzzaman yang lebih pejuang untuk Ketua Pemuda. Mungkin Husam pilih Kamaruzzaman sebab beliau lebih moden dari Azli Musa.

Bersambung........

2 comments:

Wak Labu Farm said...

DSAI BUKAN fakta utama sokongan kaum cina dan india terhadap Pakatan Rakyat, Barang siapa pun boleh memimpin Pakatan Rakyat jika DSAI tiada.

Sokongan kami terhadap PR akan tetap berterusan sehingga BN tumbang.

Kelantan nampak mundur kerana sekatan zalim dari kerajaan BN. Walaupun rakyat Kelantan sama bayar cukai, tetapi kerajaan BN tetap pinggirkan Kelantan.

Rakyat kelantan keluar cari makan bukan kerana Kelantan susah, ini kerana orang Kelantan BIJAK cari peluang untuk kaya dengan TIDAK mengharaf bantuan dari kerajaan BN yang zalim.

Sebagai contoh, di bandar Teluk Intan, lebih 100 tahun orang melayu tertipu oleh peniaga kedai emas kerana di monopoly oleh peniaga cina.

Dengan kedatangan orang Kelantan ke bandar Teluk Intan berniaga emas dan buka kedai emas, orang melayu Teluk Intan sudah terselamat dari penipuan.

Fikiran anda terlalu jumud kerana dikongkong oleh pemikiran UMNO.

BN/UMNO sudah sampai ketahap keburukan yang amat parah.

Mula2 salahkan TDM, undurkan TDM dan tabalkan DSAAB. BN/UMNO masih tidak berubah makin bertambah parah, undurkan DSAAB ganti dengan DSNTR, pun BN/UMNO tidak juga berubah. 5 PRK diadakan, BN/UMNO cuma menang 1 sahaja, itu pun di negeri perintan BN yang sangat mundur.

Wak Labu Farm said...

Kepada ahli UMNO yang masih setia.

Menurut kenyataan TS Muhyiddin Yassin TPM Malaysia, kita cuma ada masa dua tahun sahaja untuk pulihkan UMNO.

Tetapi malangnya setiap bloggers yang pro-UMNO TIDAK ada membuat posting atau komen yang menjurus kearah pemulihan UMNO.

Segala posting dan komen dari pro-UMNO terlalu lemah atau langsung tidak memberi apa2 makna langsung kepada pemulihan UMNO.

Berfikir lah dengan secara matang, berhujah lah secara matang, baru hujah2 anda di terima orang.