Sunday, April 12, 2009

Tak Mungkin Anwar Akan Membuang Eli Wong

Dalam kalangan pemimpin atasan PKR, tak mungkin mereka mahu Eli digugurkan sebagai ADUN. Tak mungkin mereka akan lepaskan wanita kuat bekerja begitu saja. Khalid Gagap pun pening kepala memikirkan. Anwar Ibrahim cakap “No way, Eli it’s our key to get money”.


Rakyat Bukit Lanjan mahukan Eli teruskan bertugas sebagai ADUN mereka. Mereka berpendapat Eli wanita yang kuat bekerja. Tak kira malam tak kira siang Eli akan membantu. Warna kulit bukan halangan beliau untuk terus berbakti kepada rakyat Bukit Lanjan.


Bagaimana pula dengan PAS. Persetankan isu moraliti. Nik Aziz pun dah beri restu. Tak salah kalau kita hendak membuka aurat di dalam rumah sendiri. Itu Nik Aziz cakap. Beliau mungkin terpesona dengan peha putih milik Eli Wong. Wanita PKR bawah Zuraida Ampang, bermati-matian membela Eli. Katanya, hak dan privasi Eli dicerobohi.


Itu adalah gambaran terhadap sikap double standard yang diamalkan parti yang memperjuangkan keadilan, kebebesan dan kesamarataan. Jika Eli itu adalah ADUN dari MCA, jangankan Suara Keadilan, Wall Street Journal pun akan dihebohkan betapa buruknya akhlak dan moral pemimpin kerajaan.


Anwar Ibrahim dijangka akan mengarahkan Khalid Gagap supaya membatalkan surat perletakkan jawatan Eli. Alasannya mudah. Eli adalah sumber dana PKR. Bagaimana.? Diketahui SUARAM dan MALAYSIAKINI adalah buah tangan Eli dan rakan-rakan PKR yang lain kerana kedua-dua entity ini terletaknya sumber kewangan PKR.


SUARAM dan MALAYSIAKINI dipercayai mendapat penajaan dari Taikun Yahudi iaitu George Soros. Individu ini pernah menjadi penyebab kepada masalah ekonomi dunia dengan aktiviti penyangak kewangan sehinggakan banyak negara menjadi muflis atas tindak tanduk George Soros.


Bagi Anwar Ibrahim, Eli adalah kunci kepada sumber kewangan. Tanpa Eli PKR akan mati tak dapat bergerak tanpa kewangan. Fairus atau Arumugam, mereka boleh dicari. Bersepah pemimpin yang lebih bagus dari kedua-dua manusia itu.Anwar Ibrahim lebih menyanyangi Eli daripada Fairus walaupun terpaksa mengorbankan kerusi Timb. Ketua Menteri.


Apa pun, Anwar Ibrahim dijangka akan mengarahkan Khalid Gagap supaya menolak perletakkan jawatan Eli Wong dan alasan yang terbaik adalah kerana suara rakyat Bukit Lanjan Suara Keramat. GM pernah menulis sebelum ini perihal konsep kepimpinan PKR dan terbukti salah laku moral adalah perkara biasa.


Moraliti dan Individualiti adalah perkara yang berbeza tetapi bagi PKR itu yang terbaik untuk dicampur aduk dalam saluran pentadbirannya. Bagi mereka, isu moral adalah satu cabang cara musuh untuk menjatuhkan maruah pemimpinnya. Ahli yang taksub telah direkrut untuk tidak mempercayai sebarang kelemahan kepimpinannya. Daripada pemimpin atasan hinggalah pemimpin bawahan, moraliti adalah perkara biasa bagi PKR.


Inilah contoh sebuah parti yang mengamalkan sikap double standard jika kelemahan dan keburukan kepimpinan bocor kepada rakyat. PKR seolah-olah tidak dapat menerima kelemahan sendiri dan asyik menuding jari menyalahkan orang lain.


Adakah kepimpinan begini yang wajar mentadbir bumi bertuah ini.?

6 comments:

Parpu Kari said...

CERITA BAGUS BRO!

http://parpukari.blogspot.com/2009/04/bibit-bibit-kehancuran-fuckatan-riot.html

rahman,ahchong,muniandy said...

Agama dipolitikkan, inilah jadinya. Yang salah diagungkan, yang tak bersalah difitnah semahu-mahunya hingga membawa masuk wartawan asing dan menyogok orang asing dgn berita2 dan gambar2 yg diada2kan, semuanya DENGARCAKAP sahaja. Sumpah muhabalah sebut nama Allah SWT, tak nak terima. Surat akuan bersumpah RM5 senang2 diterima. Mengaku orang ISLAM apa begini? Kata tak percaya mahkamah, tak percaya hakim2 Malaysia tp surat akuan bersumpah cap mahkamah Malaysia , boleh pulak terima????

'Double standard' mainan pembangkang jelas terserlah terutamanya bila keputusan mahkamah tidak menyebelahi mereka. Kalau mereka menang, mereka benar, kalau kalah semua orang lain salah, hakim salah, pendakwaraya salah, polis salah, orang tu salah, orang ni salah...susahnya hidup mereka di bumi Allah ni kerana mereka sendiri menyulitkan keadaan...kerana ada orang yg tutup dua2 belah mata mereka.

Memang benar perbuatan beberapa kerat ahli UMNO di T'ganu menderhaka kpd Sultan TIDAK mendapat sokongan ahli UMNO di akarumbi. Kami juga terkejut melihat kebiadapan sesetengah orang UMNO ni tetapi kami tidak terikut dan merestui mereka. Bagi ahli UMNO yg masih waras, kami menyuarakan rasa kesal dgn perlakuan melampau mereka itu. Bukan semua ahli UMNO buta hati!!

Mengenai pengundi hantu pula, ia adalah ciptaan pembangkang yang dari dulu suka menuduh orang lain. Tidak ada istilah itu dalam SPR dan pilihanraya yang dulu2, yg ada cuma nama2 pengundi yg meninggal atau berhijrah ke luar negara tetapi ahli keluarga mereka tidak memberi maklumat untuk membatalkan nama2 mereka. Masalahnya, perayu undi pun jadi pengundi hantu bagi pembangkang!!! Kalau dah hidup penuh syak wasangka...

Pasal rasuah ni, sama saja dlm PR. Mungkin ada pengikutnya yg tak dapat bahagiannya sebab tu lah ada yg dok teriak2 dlm blog Tun ni!!! Kalau dapat laba, takkan nak bising2 di sini? Pemimpin2 PR ramai yg bila jumpa pemimpin2 kerajaan bertukar2 senyum ada makna, bersalam2 mesra makan semeja, tetapi pengikut2 mereka di bawah mereka api2kan membenci pemimpin kerajaan. HIPOKRIT!!! Sumbangan2, derma2 dari luar negara terutamanya dari US yg mendokong parti mata dajal tu, lumayan sekali dan org2 atasan PKR selama ni dpt duit raya tak kira musim. Bila ke kampung2, mereka minta derma dari ahli2 yg tak teragak2 menderma lagi biarpun anak2 tak berapa cukup nak beli buku...Semakla senarai pemberian dari badan2 amal US nun...

Tuduhan tanpa bukti adalah fitnah. Kalau kerajaan bertindak seperti yg didakwa menggunakan unit khas membunuh orang yg kerajaan tak suka, dah lama pemimpin pembangkang tu tak wujud!!! Tapi sepatutnya dah lama tak wujud sebab kerajaan masa tu dah racun dia dgn arsenik??? Lamanya kesan arsenik tu berjalan ye??? Cakap pakai lutut!

Tindakan Tun menahan bantuan sekolah agama dulu mungkin ada baiknya kerana apa guna memberi kepada yg tak reti menghargai dan bersyukur, berterima kasih kepada yg memberi?? Anak2 kecil di pasti dan sekolah agama mereka diajar menghina pemimpin2 kerajaan terutamnya Tun sebagai PM, menggelarnya dgn gelaran2 yg terlalu kesat, gambar2 Tun diconteng2, dikoyak2 dan dipijak2 dan Tun dimakihamun semahu2nya. Saya pernah melihat gambar2 Tun diperbuat begitu kerana saya dah lama bertugas di Pantai Timur, dan lebih 26 tahun. Anak2 mereka ini bila naik sekolah menengah, otak mereka dipasak lg dgn fitnah2 dan mereka ditegah mengikuti berita arus perdana, tv haram dan akhbar arus perdana haram. Yg halal berita2 fitnah yg mereka sendiri ada2kan. Kalau kerajaan dianggap taghut, zalim, kejam, tidak Islamik, mengapa terhegeh2 meminta bantuan dari kerajaan? Nak makan share duit dari kerajaan taghut, zalim dan kejam?? Baik jangan subahat saudara saudari.

PR lagi teruk. Bukan setakat cedok bagi, mereka sendiri yang pergi kaut guna jentolak. Bekas TimbKM PP juga ada bahagian dlm kuari...tu yg diberitahu. yg kita tak tahu??? Sama2la kita lihat apa lg yg pembangkang terutamanya pemimpin no1 mereka yg semakin kuat temberang, berbohong, berangan tak sudah...Hingga hari ini gagal membuktikan dirinya suci, tak bersalah walhal member2 dia di MCKK dulu semua tahu benar siapa dia di kalangan mereka...

Mereka kata PR telus? Terlalu telus hingga aksi di bilik tidur pun dihidangkan, hubungan dengan suami orang beragama Islam pun dihalalkan 'my dedicated boyafriend' kunun!. Ramai yang berjuang untuk terus menikmati gaji lumayan menjadi MP, MB, EXCO dan sebagainya. Apa jadi dgn MB Selangor? Kenapa hanya isytihar gajinya saja tp tidak kesemua aset yg lain termasuk apa yg isterinya ada? Ingat saham2nya dlm Guthrie shj beratus juta RM. Apa dah jadi dgn beberapa MP dan ADUN PR yg lain? Kes2 mereka pun mencerminkan nafsu lbh besar dari perjuangan untuk rakyat . Yg bersekedudukan dgn perempuan lain sedangkan isterinya ada, yang main gila dgn suami orang dari lain bangsa dan agama, yg dah pasang lebih isteri sedangkan dulu mereka marahkan pemimpin2 UMNO bila ini berlaku? Dan ada yg rakus menghambat persen2 dari ahli2 perniagaan disekeliling mereka. Tolonglah celik2 mata tengok orang2 PR jugak. Kalau rajin memeriksa orang2 kerajaan, sila periksa juga dibelakang tabir org2 PR ni sebab mereka bukan MAKSUM, tak pernah buat salah, tak ada nafsu atau tak terliur dgn duit senang dapat???

Dal said...

"Anwar Ibrahim cakap “No way, Eli it’s our key to get money”.
Rakyat Bukit Lanjan mahukan Eli teruskan bertugas sebagai ADUN mereka. Mereka berpendapat Eli wanita yang kuat bekerja. Tak kira malam tak kira siang ..."

Ya, begitu kuat kerja, hingga tertidur sewaktu dikerjakan, hingga diambil gambar tak sedar.

Z-MAY said...

lantak pi brooo...

Panglima Perang Cyber said...

Tekaan saudara garamanis tepat !

jika kita gegarkan awal awal lagi pasti senyap membisu perancangan mereka itu..

syabas saudara..


p/s : bila nak jumpa lagi minum teh tarik ?

Anonymous said...

Salam...


Cayalah bro zahid..

Aku baca surat hang pada Tun Pak Lah tu berapi la..

Dari PKR ke UMNO..

Hang ni zahid...betui betui bawa perubahan. Aku doakan hang berjaya memertabatkan islam dan melayu dan mengembalikan kegemilangan umno. Insya Allah.

Orang melake...