Friday, April 03, 2009

Nizar a.k.a Tan Ah Chong

Badut Nizar Yang Sangat Kuat Semangat DAPnya

Nizar Camry mengaku beliau berketurunan cina semasa berkempen di Sg Tinggi. Beliau juga menggelarkan dirinya sebagai TAN AH CHONG untuk masyarakat Cina lebih menyenangi beliau. Nampak sangat Nizar a.k.a TAN AH CHONG nie terdesak berkempen untuk menagih simpati orang Cina. Patutlah selepas beliau memegang jawatan MB, beliau dengan selamba menimbulkan kebencian orang Melayu PERAK dengan memberi tanah yang tidak munasabah kepada keturunannya. Melayu PAS bersorak gembira ini adalah contoh pemimpin berjiwa rakyat. HHAATTUUIIHHH….!


Rupa-rupanya sikap komunis Nizar a.k.a TAN AH CHONG ini turut juga tidak disenangi oleh abangnya, Radzi Jamaluddin. Abangnya sudah letih menasihati si Ah Chong ini supaya jangan terlalu suka senNGEH dan ngaNGA. Di Batu 7 semalam terbukalah kekecewaan si abang mengenangkan adiknya ini telah jauh menyimpang dari perjuangan asalnya. Tapi Nizar a.k.a Tan Ah Chong ak peduli sebab beliau telah berjumpa dengan pujaan hatinya. Habis Nizar liwat hak orang Melayu Perak. Melayu PAS, depa semua dah khayal dengan perjuangan songsang PAS.


Cuba-cuba kita merayau di Changkat Jering. Dengar-dengar kumpulan kempen PAS Jelutong dan banyak lagi menyirap dengan calon DAP, Nizar. Kumpulan ini tidak puas hati dengan pencalonan Nizar a.k.a Tan Ah Chong sebagai calon di Bukit Gantang. Bukan kata kumpulan ini, kebanyakan kumpulan dari luar Bukit Gantang yang dipaksa bertugas di Bukit Gantang pun tidak puas hati dengan calon DAP ini. Tak lama lagi meletup la tuh petugas PAS yang protes terhadap PAS PERAK,. Nizar bagi mereka hanya layak duduk di Pasir Panjang. Beliau bukan calon PAS tapi pilihan DAP. Melayu PAS bersorak syukur. Kempen yang dijalankan pun tidaklah seberapa.


Ini kisah si pelawak Anwar Ibrahim Munafikun. Beliau kesedihan kerana sepatutnya ketika ini beliau berada di mahligai Putrajaya sebagai PM yang ke-6. Akibat dah kemaruk sangat nak jadi PM dan dapatkan sokongan undi, si pelawak ini melaungkan harapan kepada seluruh rakyat Sarawak kononnya jika PKR menang di kerusi Batang Ai, orang Kristian akan dibenarkan menggunakan perkataan Allah. Astagfirullah, mengucap wahai si pelawak durjana. Jika beliau habis idea nak buat lawak janganlah sesekali menjualkan agama demi kuasa yang tidak seberapa.


Telah jelas mengapa kedua-dua badut ini perlu ditolak oleh rakyat Malaysia kerana seorang badut adalah penggadai bangsanya sendiri dan seorang badut lagi adalah penjual agama dan bangsa.

10 comments:

Eisya said...

Hi Encik Abang Garamanis...

Lame tak dgr citer? sihat ke???

Tapi sya nak mntak maaf la.. sbb menyangka yg awak ni pro pembangkang.... mula2 sya lawat blog nie...
tapi skarang baru saya tau...

-Teruskan-
"Berjuang Bersama-sama BN"

Anonymous said...

lu boleh blah

Anonymous said...

salam tuan blog.

maafkan saya untuk bertanya. apa beza antara garamanis, maruku atau kueh pau, di sisi kita?

bezanya rasa.

apa beza orang Islam dari bangsa melayu, cina, india, bangla, burma, kongostan, gohead gostan di sisi Tuhan?

marakarma
bezanya taqwa.

wassalam. kita semua umat islam, jangan gadoh-gadoh. semoga tidak terperangkap dalam zaman fitnah di hujung zaman.

Anonymous said...

Bang..saya rasa saya pun boleh buat blog macam abang punya ni, tak payah nak guna ilmu sangat..ikut suka hati je tulis..takda sumber takda bukti goreng sikit..alamak bang, jatuh lah martabat blog macam ni. Tak kan abang nak blog abang ni di samakan dengan Tv1 atau Tv3? Malu bang.

sapien said...

Budak darjah satu boleh la hang tipu. Mana punya mangkuk ni. Awat hang ingat orang yang dok baca blog ni orang bodoh kah. Orang umno memang sungguh bodoh. baca berita penipu dengan tengok berita tv 3 suku. Kami penyokong pr dari parti Pas berpegang kepada jemaah. Dan berbaiah kepada parti dan pemimpin kerana ketakwaannya, ilmunya, keimanannya, keperibadiannya dan keikhlasannya untuk berjuang dan mengamalkan pegangan islam berpandukan Al Quran dan tidak berganjak dari pendirian hanya kerana wang.

Penyokong umno dah tau dah satu malaya dah tahu menyokong pemimpin yang melakukan rasuah, menyokong kepada yang melakukan perkara kejahatan, tidak menerima hukum Al Quran, mempermainkan agama dengan perbuatan dan perkataan. Menyokong pemimpin yang tidak bersih dan menipu serta tidak berani menegakkan hukum Islam walaupun beragama Islam dan berkuasa dengan perbuatan mahupun undang-undang. Suruh pemimpin kamu bersihkan diri dari tuduhan dan bawa balik P.I Bala untuk memberi keterangan. baru lah rakyat percaya. Ada paham ka.

Anonymous said...

Ini dia kempen UMNO, Check out you tube: BN Terdesak, gadis seksi pancing undi BN

Ini dia Islam UMNO!

Z-MAY said...

alahai ....melayu...

CYBERCDO said...

Bro GM pasal Nizar tu Cdo tak nak komen , Tapi pasal DSAI memang dia ada kata ;"Isu penggunaan nama Allah tidak menjadi masalah kepada PKR dan kita benarkan sebab sudah lama mereka (penganut agama lain ) guna nama allah , jadi biarkanlah.."

Cdo memang tak setuju dalam hal ini. IsyAllah Cdo akan hurai kes ini dgn lebih panjang nanti dlm blog Cdo.

Tentang komen mak anon- mak anon tu,jgn layan sangat, sebab dari cara penulisan mereka pun, Cdo raasa depa tu budak-budak . Cdo nasihatkan banyakkan membaca....Anyway you should thanks them for visiting your blog.....
Utk Eisya...sampai bila lahh awak nak ubah perangai...?

garamanis said...

Salam Bro CDO,

GM tak kisah sangat dengan mak anon nie. biarkanlah mereka. Kita menulis dalam bahasa yang cukup mudah untuk difahami tetapi sukar untuk mereka terjemahkan dalam minda sendiri.

Bro Z-MAY,
Terima kasih sebab singgah di ruangan yang tidak seberapa nie.

Kepada Eisya,
Jom pekena roti canai.

Anonymous said...

hai...diruangan cyber ni la si garam dgn eisya kenal mengenal..hati2..ada udang sebalik mee...garam..garam...