Thursday, April 02, 2009

Kisah Nik Aziz

Dalam Harakah Daily hari ini, Nik Aziz melahirkan rasa kegelabahan kerana beliau khuatir negara yang tercinta ini ditadbir oleh pemimpin yang tidak berkhualiti. Kegelabahan beliau ini ternyata berasas kerana memang negara ini tidak mempunyai pemimpin yang berkhualiti.


Salah satu pemimpin yang tidak berkhualiti mengikut maksud Nik Aziz. Lihatlah Nizar Camry, title MB hanya dapat dirasai selama 10 bulan. Camry Hitam kesayangan itu pun belum tentu dapat diservis oleh Nizar Camry untuk kali pertama kerana bakal dilelong tidak lama lagi. Kini heboh cerita beliau mempunyai AWEKZ yang berjawatan guru. Nik Aziz mungkin perli Nizar Camry ibarat orang cakap “Killing Two Birds With One Stone”. Dalam Harakah cakap Najib tetapi beliau mahu Nizar Camry juga tersedak membaca ulasan beliau. Yelah cakap direct undi lari.


Kemudian Azizan Kedah, mula-mula beliau tidak dengar kisah Exconya bersekedudukan tiba-tiba beliau kata dah tahu dah cerita tuh. Mungkin badi Pak Lah dah melekat kat Azizan Kedah ternyata beliau pun flip-flop. Tapi tabik juga kat Azizan Kedah sebab dah buat Lim Guan Eng mengigau pasal projek tebang balaknya di Pedu.


Masih lagi di utara, di satu daerah di Pulau Pinang, Penanti namanya. Nik Aziz tak ambil port sangat kisah tragis ini. Fairus, Timb. Ketua Menteri 1 PP disuruh letak jawatan sebab ada sindrom bebal untuk jadi pemimpin yang kuat bekerja. Nik Aziz malas ambil port takut terkena di batang hidung sendiri. Beliau pun asalnya berjawatan Timb. Menteri Besar sebelum beliau menjadi SEBESAR ini. Besar Kepala. Mungkin ada lagi satu Pilihan Raya Kecil di Pulau Pinang pertengahan tahun ini. SPR dan PDRM sila salahkan Anwar Ibrahim Munafikun kerana “Kecil-kecil Tak Nak Mampus, Besar-Besar Menyusahkan Orang”


Di Selangor lagi best, Nik Aziz pakai joystick PS2 jer control Selangor dari jauh. Di arahkan Hassan Ali supaya reject 2 orang kuat PAS Selangor sebab tidak ada ciri kepimpinan berkhualiti acuan Nik Aziz. Khalid Gagap, Nik Aziz cuma senyum-senyum dari jauh jer. Kalu Nik Aziz gagap mungkin beliau boleh ‘Join The Club’.


Nik Aziz berpendapat pemimpin yang berkhualiti harus mencontohi beliau. Membangun bersama Islam. Islam tak bangun yang bangun, hati kecewa orang Kelantan jer. Kelantan jangan kata nak tengok kilang bas kilang pun belum tentu dapat tengok. Mana orang Kelantan tak bangun bawa diri ke negeri lain.


Pemimpin berkhualiti harus berguru dengan Nik Aziz. Beliau mahu orang melihat beliau membangunkan Kelantan dengan begitu jayanya. Lihatlah beliau membangunkan Kelantan dengan bangunkan semangat orang Kelantan mencari ketenangan di negeri lain. Ini yang Nik Aziz maksudkan. Alasannya supaya beliau boleh menyalahkan Kerajaan Pusat kerana tidak menolong Kelantan. Bijak juga Nik Aziz ini tetapi pemimpin-pemimpin lain tak celik.


Entahlah apa yang diinginkan Nik Aziz pun kita tak tahu. Hadi Awang. Ah..! Nik Aziz sakit telinga dengar nama ini. Ini lagi tak berkhualiti. Kata hati kecil Nik Aziz. Ada ker patut pergi melawat rumah kerajaan tak diajaknya beliau. Kalau nak berbincang pun janganlah sembunyi-sembunyi. Gentleman la skit. Nik Aziz masih marah pasal tragedi TOMYAM CAMPUR tempoh hari tapi beliau cool jer. Orang suruhannya saja yang lebih-lebih.


Pemimpin ini paling Nik Aziz maksudkan pasal pemimpin berkhualiti. Anwar Ibrahim Munafikun. Nik Aziz berpendapat, Anwar Ibrahim Munafikun boleh jadi pak lawak sepanjang masa. Ini yang Nik Aziz tak gemorkan. Rosak negara dibuatnya. Rakyat nak bekerja pun susah, asyik ketawa sepanjang masa melihat telatah Anwar Ibrahim Munafikun. Bagi Nik Aziz beliau tidak kisah sangat dengan lawak Anwar Ibrahim Muanfikun kerana itu adalah penyeri bumi Malaysia ini. Jika Anwar Ibrahim Munafikun tiada, Nik Aziz jadi tidak keruan sebab nanti rakyat Malaysia boring asyik serius jer bekerja.Itu yang Nik Aziz jadi nyanyok dengan Sindrom ANWARISME.


Nik Aziz jangan khuatir sebab Allah Maha Mengetahui, keinginan Nik Aziz telah dipenuhi. Kegelabahannya akan berakhir. Pemimpin yang disebutkan diatas telah ditolak mentah-mentah Nik Aziz. Cuma Najib yang boleh melegakan kegelisahan Nik Aziz. Beliau seharusnya memberi tazkirah kepada anak buahnya untuk menyambut kedatangan Najib di Putrajaya dengan semangat untuk kembalikan muhibah yang telah hilang sekian lama.

19 comments:

Desperado said...

Betul la tu Tuan Garam...Nik Aziz sudah finin kepala nak tongkat dunia!

garamanis said...

Itu Nik Aziz den pun dah paham. yang Den tau beliau dah nyanyok itu yo..

garamanis said...

Itu Nik Aziz den pun dah paham. yang Den tau beliau dah nyanyok itu yo..

Anonymous said...

Memang bukan semua kelantanese itu berperangai buruk tetapi majoriti mereka suka memecah belahkan orang melayu.

Kita tahu ramai kelantanese merempat kat negeri melayu lain untuk mencari rezeki. Itu kami tidak kisah kerana kita sama-sama islam berusaha mencari rezeki yang halal. Tetapi yang menjadi permasalahan ialah mereka ini suka berpuak-puak dan memecah belahkan orang melayu di negeri yang mereka merempat tersebut.

Sebagai contoh, di Sepang sebuah kawasan perumahan berdekatan dengan KLIA. Bagaimana kelantanese ini memecah belahkan orang melayu selangor di kejiranan melayu ini. Mereka hidup berpuak-puak dan membawa ideologi ISLE yang suka menabur fitnah, mengumpat menghina orang melayu lain. Sebelum mereka merempat disini rakyat selangor hidup aman tanpa ada perbalahan politik tetapi apabila kehadiran geng-geng merempat ini wujudnya perpecahan orang melayu! Saya juga berasa hairan bagaimana SPNB memberi peruntukkan rumah paling ramai si golongan merempat ini dan tidak mengutamakan anak watan selangor!

Di Damansara Damai juga begitu, geng-geng merempat ini menyebar dakyah membuat ceramah mempengaruhi rakyat selangor untuk mengikut ideologi KUNO kelantan mereka. Bagaimana mereka menggantung bendera-bendera parti politik di rumah di papan tanda di atas pokok. Geng merempat ini yang menyebabkan perpecahan umat islam di negeri yang mereka merempat tersebut!

Di Shah Alam juga situasi sama berlaku. Bagaimana Geng merempat ini memecah belahkan rakyat Shah Alam. Mereka bersekongkol dengan geng merempat mereka menyewa dewan untuk memberi ceramah (bukan ceramah tetapi lebih kepada mengutuk orang) mereka sengaja create perbalahan politik sesama melayu islam. Mereka akan melabelkan orang yang tidak menyokong mereka sebagai KAFIR!

Di negeri-negeri melayu lain juga sama situasinya geng merempat ini memecahkan umat islam dengan cara menyebarkan dakyah dan ideologi KElantan mereka. Di Johor juga sama seperti di Batu Pahat berdekatan dengan UTHM bagaimana puak ini mahu memecah belahkan melayu islam johor dengan menyewa premis khas untuk puak dia sambil menyebarkan dakyah ideologi sesat mereka. Bagaimana premis mereka dilekatkan bermacam-macam poster dan kenyataan yang mahu memburukkan pemimpin Johor.

Di Perak juga sama, kita lihat geng-geng merempat ini mempengaruhi rakyat Perak untuk menderhaka kepada sultan.

Memang tidak salah jika saya menggunakan Tajuk ini iaitu dimana ada kelantanese disitu ada perpecahan orang melayu islam.

Secara peribadi, saya ingin mengajak saudara betul ke mereka ini perjuangkan ISLAM? Atau perjuangkan PUAK mereka?

Mengapa begitu banyak peruntukkan PPRT di bandar KL dan selangor banyak diberikan kepada PUAK ini? Sedangkan mereka ini suka menghentam kerajaan dan suka memecah belahkan orang melayu.

Atau mereka ini sebenarnya mahu menguasai Tanah Melayu ini? Kita lihat di Selangor berapa ramai wakil rakyat HamPAS yang menang sebenarnya 100% anak watan negeri Selangor?

Sebagai rakyat Tanah Melayu, Nusantara ini, saya menyeru kita jangan mengikut rentak kelantanese ini. Kita jangan mudah percaya dengan kata-kata mereka. Mereka ini sanggup berbuat apa sahaja asalkan mereka berjaya mencapai matlamat termasuklah menghina, mengutuk, menfitnah dan menghasut sesama islam walaupun perkara ini secara terang-terangan bukan terkandung dalam ajaran ISLAM. Mereka bermain politik murahan dengan menjual menjaja agama ISLAM untuk meraih sokongan.

Sebagai nasihat, kita jangan jadi BARUA pada KAFIR dan juga BARUA pada LOSER Kelantanese ini. Mengapa kita hendak mengikut kata LOSER ini sedangkan mereka tidak bertamadun, mundur, negeri tidak maju, maksiat berleluasa di sana dan kita hendak menjadikan mereka sebagai contoh.

PaKMie said...

sATU ACTIKEL YG BAIK, MEWAKILI RAKYAT KELANTAN.

USAHKAN NAK TGK KILANG...BAS KILANG PUN TAK NAMPAK....

NIK AZIZ TERAPKAN DLM FIKIRAN PENYOKONG2 PAS KELANTAN TINGGALKAN HARTA DUNI KEJAR YG AKHIRAT...RUMAH WAKIL RAKYAT PAS HAK SETINGKAT JDI DUA HAK KECIK JADI BESAR. bINI SORANG JADI DUA...HAK DUA JADI TIGA...HAK TIGA JADI EMPAT.

USAHKAN SESAMA MANUSIA, ALLAH SWT PUN PEMIMPIN PAS TIPU!

GULA2 PAS ADALAH FITNAH...

SLMT BERJUANG DEMI AGAMA, BANGSA DAN NEGARA...SYABAS BPN.

ORANG TUA JALAN BERTONGKAT,
RIMBA JAUH NAMPAK DEKAT,
KALAU KITA BPN DAH SEPAKAT,
SATU MESIA KITA IKAT...PaKMie.BLOGSPOT.COM.

GOMO said...

SALAM BRO...
NIK AZIZ NI DAH SESAT..
SEMAKIN LAMA SEMAKIN SESAT ORANG TUA NI...

APA SYURGA DAN NERAKA DIA TENTUKAN KA???

NIK AZIZ SUDAH DILIWAT TEAM EDROGAN...

chotz said...

kepada Anon 3 April,

nak tambah sikit boleh tak?? bukan nak tuduh sembarangan atau bersifat kenegerian, tapi boleh dikatakan kelantanese yg berhijrah ke negeri lain majority nya berperangai busuk..

sebagai contoh dlm kes saya, seorang gadis kelantan mengurat bapa saya hingga hampir memusnahkan rumah tangga keluarga saya.. nasib baik bapa saya masih sedar diri & bila disiasat gadis kelantan itu telah membomohkan bapa saya menggunakan bomoh siam..

selain itu, saya juga pernah diperas ugut oleh gang remaja kelantan (berdasarkan dialek yg mereka cakap) di belakang puduraya.. waktu itu saya baru pulang dari sekolah asrama di ipoh untuk ke rumah di KL.. bayangkan mereka mengeluarkan pisau & menyuruh saya memberi wang kepada mereka? muhur duit hnya tinggal rm20..

rata-rata penghijrah kelantan banyak membawa masalah.. mereka membawa budaya jelik mereka ke bandar & telah mencemarkan pemikiran anak2 bandar.. tolonglah buat sesuatu!!

garamanis said...

salam Sahabat,

Niat GM menulis bukan bermaksud GM bersifat prejudis terhadap Kelantan jauh sekali ingin menunjukkan kepada dunia kelemahan orang Kelantan itu tetapi begitulah lumrah jika tidak di ketuk maka pahat itu tidak akan berbunyi.

Anonymous said...

madey lagi nyanyok.... kata dulang paku serpih kata org puak ngko tu yg lebih..... sure korang ni puak otak lombab.

garamanis said...

hahahaha Anon menjeritlah ko disitu, marah ye aku komen kat JERITAN TUH YER...

hahah..menjeritlah ye disitu

Anonymous said...

ade lagi org tak cerdik dok nyokong AMNO KERIS YANG X BERSARUNG. dlm dok pesan2 jgn maki hamun org. kau terus terusan memaki hamun melalak tanpa tuan punya tubuh baca pun idak ko punya lalakan. kesian pun ada. geram pun ada. tapi nak buak mcm mana memang AMNO yang tarbiyyah org2 mcm kalian macam tu. sudahnyo hancur la AMNO nanti. org yang dah biasa dititipkan duit memang laju makiannya. bila lambat duit masyuk maka nak tekan kiboard pun lemah. bila dia ajak bedebat kita sambut. dah disambut tarik diri pula. nak bedebat mcm mana duit x masyuk lagi. kononya pembela bangsa melayu. tapi sudahnya meratah darah daging melayu sendiri. bukan setakat daging, sampai ke tulang temulang AMNO telan. itu yang keris pun tinggal batang. sarung tah kemana dimamah. bila hati dah hitam legam. garam pun jadik manis. malang sungguh dirimu. yang dicaci itu tidak tahu pun dirinya dicaci. al serah saja pada Yang Maha Kuasa Tuhan Sekalian Alam untuk menentukannya. kalau garam ini masih lagi manis, maka mungkin Tuhan masih belum mahu buka hatinya ekoran diri itu sendiri masih senang berhambakan pemusnah agama. Buat Blogger Pemusnah Negara buang la sifat kebangsaan. tanamkanlah sifat KeIslaman. Yang 7 soalan bakal ditanya, tiada ditanya soal bangsa. tapi, apakah agamamu? jawablah Islam agamaku...
garam kembali lah kepada rasa asalmu...
jangan lagi menungkat langit, serahkanlah kepada malaikat dan Allah urusan itu...

saya said...

Korang jgn la kutuk org kelantan...
saya pon org klate jg tp ambo ni PURE UMNO.....Sapai mati ambo nak jadi ahli UMNO....Hidup UMNO

saya said...

Islam PAS Islam BODOH...ala taliban orthodox gitu....

saya said...

mmg nik aziz tua x ada kija...jalan pun BN yg buat.Boleylah ceramah pagi sampai malam...Ingat lebih besar pahala bekerja drpd buat amal tp malas kija...Nik aziz pun naek mecedis jg pegi smayang jumaat....sama jer smua pemimpin...

saya said...

saya ni org kelantan.nak tau exco pas kelantan rumah mcm istana....korang tak tau kalau korang org luar.saya ni hari2 tgok...team husam musa dan takiyuddin hassan tu rumah kalah mentri kabinet...sbb tu balak kat kelantan dkt Cameron Highland licin...air sungai kelantan pun keruh..aku bkn dengki cuma smua pemimpin ni sama saja..jgn korang tertipu dgn kezuhudan nik aziz.dia pun ada stesen myk petronas dpn rumah dia.Hak kroni dia la tue.....

Anonymous said...

KESIAN BETUL KAT GENG2 UMNOSESAT KAT SINI... MEROYAN DUK KUTUK NIK AZIZ. KALAU DIA SUDAH NYAKYOK, DIA MUNGKIN XMAMPU LAGI MEMBACA KUTBAH/MGAJI TANPA KITAB AL-QURAN DITANGAN, XMAMPU LAGI JADI IMAM SMBHYG TERAWIH JIKA XBLH HAFAZ AYAT2 AL-QURAN.... TP GENG2 UMNO SESAT KAT SINI HANYA MAMPU MGHAFAZ LAGU2 METAL & POP SHJ SINONIM DGN MAK BAPAK YG SESAT & XAJAR KITA TTG SYIAR ISLAM YG SEBENAR.... BERTAUBAT LA WAHAI GENG2 UMNO YG SESAT & MUNAFIK SEMUA... PINTU TAUBAT MASIH TERBUKA!!!!!

AntiUMNOotak said...

Diminta pencacai2 umnotaik kat sini belajar dulu pengajian Am ting6 @ kenegaraan peringkat Univ baru blh sentuh pasal politik kat sini... Setakat SPM pun nak tunjuk mulut busuk & kebodohan smp pasal buat jalan pun kata duit dr BN... Bodo gitu mo lalu nah!!!! Patut pun jd pencacai UMNotaik dulu, kini & selamanya... Beli buku2 pengajian Am & fahami sistem perlembagaan negara dahulu sebelum budak2 yg bodoh nak sentuh politik kat sini.... Hahahahahahahahahaaaa....

Anonymous said...

Kepada nicknama.. Saya... rasanya mung ni bkn ore kelate.. kalu ore kelate pun, maybe ore ulu dr Lojing, Guo Muse @pun budok baru habis PMR... Rumah ahli politik pun ambik kiro... cuba tgk gak kat KB, Bachok & P.Mas dll... rumoh2 cikgu & penanam tembakau pun dah sama taraf dgn umoh2 banglo Jutawan kat Bukit Damansara KL. So, ahli politik apatah lagi... Pahtu pasal Balak di cameron highland, sapa loni isu tu dimana Jab Alam sekitar nok saman Kjaan Kelate pun sapa loni takut sbb dia keno tahu siapo dio hok ketua projek penanaman sayur kat Cameron highland tuh... Case Closed! Pastu pasal Sg Kelate keruh... Belajar sejarah & Geografi gak ngok! Sg Kelate tu keruh sejak zaman P.Ramlee lagih... Pastu muka bumi Sg Kelate dr Ulu sapa hilir sentiasa mgalir air hujan yg byk tiap2 thn dr Hulu bsama lumpur2 ke muara Sg... Benda tu xleh buat gapo doh... Try trk kat KL gak... Kjaan BN byk duit pun xmampu nak jernihkan Sg. Klang... Lastly pasal Petronas Pulau Melaka tuh, Petronas tu milik anak Nik Aziz. Tamboh2 Petronas tu Sykt Multinasional bwh Kerajaan Pusat, ingat Nik Aziz ado power ke blh arahkan Petronas utk bukak stesen minyak? Belajar gak prosedur dlm website Petronas @pun g tanyo Hassan Marican CEO Petronas tuh lagu mano nok apply utk bukak stesen pertonas lagu mano... Sbb tu aku berani kato mu ni budok baru habis PMR... mikir bodo lagih!!! Hahahahahahaha.....

antigaramsesat said...

BUAT PENCACAI2 UMNOSESAT SEMUA... CUBA BAGITAU SIAPA ULAMAK DALAM UMNO? ADA BERAPA ORG? RASANYA SEMUA ORG BLH BAGI JAWAPANNYA... KESIAN2... KESIAN KAT PENYOKONG DUK SOKONG LAGI UMNOSESAT DULU, KINI & SELAMANYA.... KESIAN2... HAHAHAHAHA.....