Sunday, April 05, 2009

PAS Parti Talam 2 Muka


Sekarang kena serang hamPAS. Al-Juburi takpa nanti hang kena juga. La nie hamPAS perlu dijauhkan dari tangan kotor hang. Perjuangan hamPAS dah semakin hancur lebur. Kenapa GM macam tuh.? Sebab hamPAS memang parti yang mementingkan diri sendiri. Mereka selewengkan agama dan memecahbelahkan rakyat marhen.


Disebabkan berkawan dengan peliwat durjana tuh, hamPAS menjadi sangat kotor. Perjuangan depa dah totally different (dengan izin). Cuba fikirkan, jika dulu hamPAS lantang kutuk BN kerana kononnya BN membeli undi dengan pelbagai cara. Sekarang, hamPAS pun 2 kali 5 serupa Cuma modus operandi saja yang berbeza.Betapa terdesaknya hamPAS, dosa pahala pun dah tak boleh kenal oleh Pak Lebai hamPAS


Dah riuh dah hamPAS beli undi kat Bukit Gantang. Parti Islam pebende cam nie. Kata “dulang paku serpih kata tok guru hamPAS depa juga yang lebih”. Mula dulu GM tulis pasal Muslimat hamPAS a.k.a Skuad Berjubah hamPAS pergi dari satu rumah ke satu rumah, kali ini yang pak lebainya pula sama naik. Cubalah pergi merayau-rayau di sekitar Changkat Jering atau Trong manalah tau kot-kot dapat duit terpijak hamPAS nak bagi.


Di Bukit Selambau lagi best. Yang di Perak sibuk dengan operasi penutupan jentera hamPAS, di Bukit satu lagi ini pulak sibuk dengan krisis keyakinan terhadap hamPAS. Kalu di Bukit Gantang, Nizar Camry sibuk mengemis undi bukan melayu terutamanya kawan kerabatnya walaupun dulu beliau dengan takbur cakap orang Islam wajib undi calon Islam.


hamPAS memang parti talam 2 muka atau parti syok sendiri . Mereka hendak bukan Islam memberi undi tetapi depa sendiri tak mau memberi undi kepada calon bukan Islam. Stail politik hamPAS memang begitu semenjak dahulu. DAP lagi bijak berpolitik dari hamPAS. Lihat betapa hebatnya Mu Shit Dol hamPAS yang baru, Ustaz Nga Kor Ming, cakap arab sikit dah bersorak Melayu PAS kat bawah sinun.


Orang Bukit Selambau terutamanya, penyokong tegar hamPAS veteran yang merangkumi 35% kapasiti dah mulakan jalankan kempen dari satu mulut ke satu mulut. Kerana apa, kerana kesan dari fatwa bahlol hamPAS yang dah kelirukan umat Islam ketika ini. Lihat betapa dayusnya hamPAS dalam berpolitik. Di satu ketika mereka memerlukan kepercayaan bukan Islam tetapi di dalam masa yang sama mereka meludah dan mentertawakan kepercayaan bukan Islam yang telah diberi kepercayaan tersebut.


Al-Juburi, si peliwat ini dah pening dah lihat banyak sangat calon bertanding di Bukit Selambau. Sehinggakan memberi ke’PENING’an itu kepada orang Bukit Selambau. Macam biasalah Brader Anwar, kalu tak bikin gempak bukan stail politik Brader Anwar. Ini politik orang penakut. Politik manusia yang tidak punyai keyakinan diri sendiri. Itulah Brader Anwar takdak gempak takdak persepsi. Sebab itu Brader Anwar cakap “Orang Iban lebih bijak dari orang semenanjung” sebab beliau dah tahu kelemahan rakyat Malaysia. Hebat bukan si jahanam nie.! Rakyat Marhaen yang menyokong saja yang dah buta mata dan buta hati.

4 comments:

Z-MAY said...

perbetulkan mata, hati dan jiwa raga mereka yg telah keliru dan diketerkelirukan...

TAAVEEKUN PERAK said...

YA ALLAH YA TUHAN KAMI
AMPUNKAN DOSA PAS DAN PKR
JANGANLAH KAU SEKSA MEREKA DI DALAM KUBUR
JANGANLAH KAU PERCIKKAN MEREKA DENGAN ULAR BESAR
JANGANLAH KAU LIBAS MEREKA DENGAN RANTAI BERAPI
JANGANLAH KAU SEKSA MEREKA DI DALAM KUBUR
MEREKA ITU BODOH DAN SOMBONG DI DUNIA
MEREKA MENJUAL AGAMA MU MENGIKUT SUKA HATI MEREKA
JANGANLAH KAU SEKSA MEREKA DI DALAM KUBUR
MEREKA MENJUAL 'ALLAH' DEMI MENGEJAR PANGKAT DUNIA
DIA YANG AKU MAKSUDKAN KHALID SAMAD DAN ANWAR DURJANA
AMPUNKAN DOSA MEREKA
JANGANLAH KAU SEKSA MEREKA DI DALAM KUBUR

MK IV said...

AMIN...AMIN...YA ALLAH...AMIN...

Sr. luba said...

Kalau hang kutuk pun tak guna. Sekurang-kurangnye PAS dah menang. Kalau letak posting mengutuk banyak tak guna jugak. PAS dah menang.

Kalau hang bukak mata, Zaman sekarang lebih dikenali sebagai zaman peralihan atau pertukaran. Orang yang berkuasa akan jatuh dan orang yang tak berkuasa akan naik. macam pru 12 semua tak sangka boleh jadi tsunami.

Begitulah juga dengan ekonomi dunia, orang kaya bergenerasi jatuh miskin dan orang miskin mula hidup senang dan ada yang jadi kaya.

kalau PAS menang hang tak puas hati. Hang kene lah tanya Allah taala. Sebab takdir alam dalam tangan tuhan.

Hadis pasal takdir pun ada. boleh baca. Baca dulu hadis baru cakap dengan kawan dan mak ayah pasal takdir.

Itulah zat tuhan(keseimbangan). Kalau hang anggap tuhan itu adil, hang mesti dah nampak semua kejadiaan yang sedang berlaku. Itulah adilnya takdir tuhan atas dunia ni. Kalau hang mati masih tak nampak keadilan tersebut, maka hang bukan lah golongan yang diberi petunjuk di dunia. kerana petunjuk hak muktlak tuhan. dia yang berhak memberi kepada sesiapa yang dikehendaki.

Semoga ada Inspirasi.

wasalam