Sunday, April 19, 2009

PAS oh PAS

Timbalan Menteri Besar Kelantan, Datuk Ahmad Yaakob bersetuju dengan keputusan Kerajaan Selangor mengekalkan kedudukan Elizabeth Wong sebagai Exco dan Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Bukit Lanjan.


Beliau berkata, pihaknya percaya Menteri Besar Selangor, Tan Sri Khalid Ibrahim sudah membuat kajian mendalam sebelum keputusan itu diambil.


"Kami tiada masalah kerana itu masalah peribadi dan tidak berkaitan orang lain. Kalau Kerajaan Selangor sendiri boleh terima, maka kami tidak ada masalah.


"Menteri Besar Selangor lebih mengetahui keadaan sebenar dan saya percaya dia buat keputusan setelah mengkaji sedalam-dalamnya," katanya di sini hari ini.


Ahmad turut menyifatkan masalah itu isu dalaman sebuah kerajaan negeri yang boleh diselesaikan oleh mereka sendiri.


"Orang lain yang 'membuka' peribadi (Elizabeth). Ia berlaku dalam rumah. Kalau dikatakan masalah moral, orang yang ambil gambar itu yang tidak bermoral, bukan dia yang tidak bermoral," katanya.


Sumber: Utusan


Ulasan GM :


Maka memang benarlah PAS hari ini menuju kepada perkongsian kuasa yang lebih bersifat liberal dan akan membuang nilai-nilai Islam yang diperjuangkan selama ini. Kembalinya Anwar Ibrahim Munafikun kepada arena politik Malaysia benar-benar telah merapatkan jurang fahaman ortodoks PAS untuk menerima kepelbagaian warna politik bawaan Anwar Ibrahim Munafikun.


PAS menuju kesatu lorong kebebasan ekstrims yang diidam-idamkan oleh Anwar Ibrahim Munafikun. Beliau mahu membiasakan PAS dengan elemen moderate dan liberal supaya gengaman Anwar Ibrahim di dalam PAS akan semakin kukuh.


Lihatlah betapa bangganya Nik Aziz turun membantu merasmikan buku Islam Liberal selain kelantangan beliau melindungi Elizabeth Wong daripada fitnah berbogel di halaman sendiri. Sehinggakan Nik Aziz mengeluarkan pendapat yang disifatkan fatwa oleh penyokong tegar PAS bahawa ‘Tak Salah Untuk Kita Berbogel Di Dalam Rumah Sendiri’.


Sebenarnya ungkapan itu tidak menjadi masalah nasional tetapi apabila seseorang yang mengaku ulama dari Parti yang memperjuangkan Islam bersungguh-sungguh menunjukkan kebijaksanaannya dilihat tidak lebih daripada mengambil keuntungan politik yang akan merosakkan.


PAS harus melihat konflik yang berlaku di dalam kepimpinannya untuk kembali menilai dimana kedudukan PAS dalam politik Malaysia hari ini. Janganlah menilai kulit orang lain nilailah diri sendiri. Perebutan kuasa, politik wang dan cantas mencantas telah menular di dalam PAS Cuma kelibatnya masih belum kelihatan di permukaan bersih PAS.


Percaturan Anwar Ibrahim Munafikun benar-benar telah merosakkan PAS.

7 comments:

TAAVEEKUN PERAK said...

pas oooo pas.hahahahahahahahahaahah
tak malu ke pas ooooo pas.hahahhaahahaha.geli geleman dgn sifat ulamak2 korang tuh.hahahahahaahaha.pas oooooo pas.hahahaahahahahahaah.hampeh punya pas.

TAAVEEKUN PERAK said...

SYARAT MENJADI WAKIL RAKYAT PKR
(selepas perletakan jawatan oleh Fairus)


1. Kalau perempuan, syaratnya sertakan gambar BOGEL dengan dua kaki terkangkang.

Kalau lelaki, syaratnya GAGAP. Gambar tidak diperlukan bagi lelaki.


2. Tak bersunat tak apa, janji pandai putar belit al-Quran.


3. Pelbagai bangsa dan pelbagai agama. Boleh berceramah di Gereja, Masjid dan Kuil -asalkan pakar mengutuk BN dan kerajaan Malaysia.

4. Penjenayah dan bekas banduan diutamakan.

Keturunan dari pembunuh dan perogol dipertimbangkan.


5. Memiliki SPM dan lesen memandu lori.


6. Tahu kelentong bos. Khusus dan latihan diberikan selepas pengesahan jawatan selama setahun seperti Fairus.


7. Pintar - dalam pembahagian tanah dan projek untuk kaum kerabat. Lulusan dalam bidang ekonomi dipertimbangkan terutamanya major dalam sains rumahtangga.


8. Memiliki sifat penderhaka dan tidak suka kesultanan Melayu.

Exam khas akan diberikan terutamanya mengenai persoalan bagaimana hendak menjadikan Malaysia sebuah negara Republikan.


9. Berpengalaman dalam menyentuh buntut bagi lelaki, atau pernah memegang anu lelaki bagi perempuan.

Bekas peliwat yang berpengalaman amat dialukan. Kaki raba dipertimbangkan.


10. Pernah pergi UMRAH bersama-sama dengan Nik Aziz atau tidak, ia Bukan keutamaan tetapi akan dipertimbangkan.


SESIAPA YANG BERMINAT DAN MEMILIKI KELAYAKAN DI ATAS, SILA DAFTARKAN DIRI SECEPAT MUNGKIN DI MANA-MANA BAHAGIAN PKR MALAYSIA.


CALON INI DIKHASKAN KEPADA PKR. YANG TIDAK MEMPUNYAI PENGALAMAN MELIWAT, PERNAH BERKHALWAT PUN AKAN DIBERI PERTIMBANGAN.

Lord Garam said...

BRO,

HUA..HUA..HUA..HUA..

Anonymous said...

Mustahil orang PAS dari yang rendah hingga ke yang tertinggi tidak faham isu sebenarnya yang melibatkan Eli.Tak mungkin bodoh sangat.

Memang jelas PAS memutar belit fakta untuk kepentingan diri sendiri dan menjaga hati rakan politik.Aku malu tengok ulama2 Islam jadi begini.Malu betul.

Anonymous said...

GM,

orang PAS semua dah kena tipu dengan Anwar Ibrahim. Mereka terlalu taksub untuk menjatuhkan kerajaan BN tetapi dalam masa yang sama mereka telah menjual perjuangan PAS.

Ex-UMNO said...

Apa yang dilaungkan oleh ahli2 dan sesetengah pemimpin UMNO ialah, jika DSAAB berundur BN/UMNO akan pulih.

Setelah DSAAB umumkan beliau akan berundur, BN/UMNO kalah di P. Pauh dan di K.Terengganu.

Paling malang BN/UMNO kalah pula di B.Selambau dan B.Gantang SETELAH Tun DSAAB BERUNDUR.

Terkini BN/UMNO 'takut' pula bertanding di N12 Penanti.

BN/UMNO (PRK Phobia)

PARPUKARI said...

WOI MUKA BERUK PAS, EH EH, MUKA BERUK TU SAMA MACAM MUKA AL JUBURI LA...YA LA...WOW...ITU GAMBAR AL JUBURI TENGAH BOGEL KE?

MUAHAHAHAHAHAHAHAHA
'
BAGUS GM, HENTAK DEPA KAW KAW LAGI!