Monday, April 20, 2009

Insyallah Semangat Melayu Bukit Gantang Akan Meresap di Penanti.

Kami mahu pilihanraya. Begitulah reaksi orang kampong. Apa nak takut, BN hantar saja wakil. MCA atau MIC bukan persoalan, yang jadi persoalan rakyat Penanti macam GM nie hendak ajar PKR supaya lebih matang berpolitik. Nak letak calon Bebas pun tarahal, GM akan bagi undi juga. Bangang punya YB Fairus. Belajar saja tinggi ilmu politik ‘0’


Banyak reaksi apabila DS Najib berkira-kira hendak hantar wakil ke Penanti. Rakyat Mengkuang macam GM buat tak buat PRK sama saja. Kami kena pilih juga wakil rakyat. Rakyat marhaen bodoh macam kami juga selalu diperbodohkan. Dah serik hendak ber YB kan PKR. Kali ini hendak merasa ber YB kan dari BN. Lawan tetap lawan. Undi tetap kena undi juga. Kalau di Malaysia nie ada undang-undang yang menghalang YB daripada berhenti dengan alasan-alasan yang tidak munasabah alangkah bagusnya.


Jentera BN pun dah semangat nak hendak bertarung. BN perlu kekalkan semangat Bukit Gantang. Orang Melayu Bukit Gantang dah beri isyarat, pembangkang mesti dihumbankan ke longkang. Percaturan Anwar Ibrahim mungkin silap kali ini. Taktik gempak yang selalu digunakan Anwar Ibrahim Munafikun akan memakan diri.


Beliau bermain dengan perasaan rakyat marhaen Penanti yang akan membakar dirinya semula. Beliau berkira-kira BN mungkin tidak akan menghantar wakil kerana mengenangkan kekalahan di dalam 4 PRK sebelum ini. Atas faktor itu de fatco PKR ini berani untuk berlawan di Penanti. Beliau mahukan momentum sokongan sebelum ini harus dipanjangkan tetapi beliau terlupa momentum kesedaran orang Melayu di Bukit Gantang akan terus meresap dan merebak di Penanti.


Buang terus YB bangang itu, jauhkanlah daripada pandangan rakyat kerana khuatir dihujani telur busuk atau selipar jepun yang akan melayang satu demi satu. BN hantarlah wakil jangan kecewa orang kampong yang selalu diperbodohkan oleh pemimpin negeri yang selalu berjanji tanpa pernah dikotakan. Kami kat sini juga yang bodoh. Nasib-nasib…..!

8 comments:

PARPUKARI said...

SABAR TUAN, KAMI TETAP AKAN MEMBANTU ORANG KAMPUNG TUAN, KALAU BN TAK NAK LETAK CALON MAKA KAMI BLOGGERS AKAN BERTANDING DI SITU ATAS TIKET BEBAS NANTI!

LAMBANG YANG BAKAL KAMI GUNAKAN ADALAH CAWAT BESI! OK TAK?

MUAHAHAHAHAHAHAHA

DENGARLAH DS NAJIB, RAMAI DAH BLOGGERS DAN RAKYAT MALAYSIA NAK BN BERTANDING DI PENANTI! KENAPA MAU TAKUT?

pisau said...

GM,
kalau hang balik kg ,jgn lupa bagi tau, kita berjuang sama2 di penanti

D'Rimba said...

Lebih baik kita dengar cakap pejuang bahasa lagi jelas perjuangannya..........

Anonymous said...

PERCAYALAH...
YAKINLAH...

BARISAN KABINET MELAYU DAN ISLAM AKAN LEBIH SUCI DAN BERSIH....

1) JIKA MEREKA PERGI KE BAITULLAH UNTUK MENUNAIKAN HAJI ATAU UMRAH. CERITALAH PEMERGIAN MEREKA KE TANAH CUCI KEPADA MASYARAKAT BUKAN UNTUK RIAK ATAU TAKABUR... TAPI UNTUK MEMULIHKAN IMEJ UMNO DAN PEMIMPIN ISLAM.

2) JIKA BERADA DI SANA SEGERA BERTAUBAT, MEMOHON PETUNJUK DAN BERDOA AGAR MALAYSIA AMAN DAN MAKMUR.

3) KEPADA PARA ISTERI PEMIMPIN MENTERI ATAU WAKIL RAKYAT, SEGERALAH BERUBAH MENGIKUT PETUNJUK ILAHI DAN SUNAH NABI.

PERCAYALAH..
YAKINLAH...
MASYARAKAT MELAYU DAN MASYARAKAT BELUM ISLAM AKAN MENGAMBIL KAMU SEBAGAI IDOLA MEREKA.

Adam Amin
Kg Jerlun,
Kedah

TAAVEEKUN PERAK said...

pendedahan kaitan anwar,PKR & CIA . Namun walau pun telah banyak kali pendedahan telah di buat,penyokong totok PR masih in denial ,menolak dan mengatakan fitnah.

Orang Penanti,harus sedar ini lah kelakuan pimpinan agung PR yang harus di tolak,bersekongkol dengan Yahudi CIA,mengadai bangsa & negara.Apa perlunya mendapat bantuan daripada Singapura? ini bukan yang pertama,malah pertemuan sebelum PRU12 turut berlaku di Pulau Pinang,dengan sejumlah besar wang di salurkan oleh CIA & Singapura.

x-pkr said...

GM,

t/kasih atas sokongan. insyaAllah kita bekerjasama di Penanti nanti.

x-pkr
http://x-pkr.com

Lord Garam said...

SAHABAT2,

SEMANGAT MELAYU BUKIT GANTANG JANGAN KITA TINGGALKAN, JANGAN KITA LUPAKAN DAN JANGAN KITA PERKECILKAN...

WALAUPUN SEBESAR GUNUNG TENTERA FUXKATAN RIOT TETAPI MUJAHIDDIN BPN PASTI AKAN TENTANG HABIS-HABISAN...

Anonymous said...

GENG2 PENCACAI2 UMNOTAIK YG SESAT XSEDAR2 LAGI KE DARI KEBODOHAN??... SETELAH PILIHANRAYA KAT PERMATANG PAUH, K.TRG, PERAK & KEDAH TEMPOH HARI PUN DAH JELAS YG GOLONGAN UMNO SESAT MAKIN BERKURANGAN & MAKIN RAMAI YG KEMBALI KE JALAN YG BENAR... PINTU TAUBAT MASIH TERBUKA... BERTAUBATLA WAHAI PENGANUT AJARAN HADHARI SEMUA!!!!