Wednesday, May 05, 2010

Umum: Karpal Menghina Polis Sama Seperti Menghina Orang Melayu

Dapat kita melihat betapa sombongnya beberapa laman media propembangkang memberi highlight isu Aminulrashid Amzah bagaikan satu fiesta untuk menghentam kerajaan tanpa belas kasihan.

Laman Malaysiakini tidak akan terlepas meletakkan gambar Lim Kit Siang yang tertonggek berulangkali pada artikel berkaitan yang memperlihatkannya melawat tempat kejadian seolah-olah menunjukkan kepada umum betapa prihatinnya supremo DAP ini pada rakyat tanpa mengira kaum.

Lagaknya sama seperti di perhimpunan-perhimpunan haram yang lain. Mengarahkan ahli DAP supaya melepak dirumah dan hanya beliau atau anaknya yang akan kedepan disetiap perhimpunan yang dianjurkan PAS. Hasilnya, ahli PAS yang buta akan mengangkat mereka sebagai wira.

Karpal Singh berasa begitu bangga apabila keluarga arwah Aminul melantiknya menjadi peguam bagi keluarga untuk membelasah kerajaan terutamanya polis kononnya inilah peluang terbaik merosakkan imej polis menjelang sambungan perbicaraan liwat Anwar Ibrahim.

Jangan kita berasa sedih melihat Karpal yang pernah lantang dan berlagak mahu menyaman Sultan Perak ibarat begitu rendah maruah orang melayu yang hanya mampu membuat laporan Polis tanpa apa-apa tindakan susulan.

Kenapa kita masih lagi berlembut hati.? Apa alasan terbaik yang boleh diberi keluarga Aminul apabila melantik manusia yang pernah menyinggung persaan orang melayu..! Kini Karpal menuntut pula hukuman dibawah Seks 302 Kanun Keseksaan pada anggota polis yang komited menjalankan tugas.

Bagi Karpal peluang menjadi peguam mangsa sama seperti peluangnya memalukan orang melayu di lapangan perundangan. Memperlekehkan tugas polis dan kerajaan baginya sama menghina orang melayu yang dianggap lemah dan tidak tahu menggunakan kuasa yang ada. Bukankah profesyen polis itu kebanggaan orang melayu mempertahankan kuasa yang ada.

Hari ini DAP tidak perlu gusar dengan orang melayu. Bagi mereka sejarah 13 mei 1969 yang mahu 'menyapu' orang melayu sudah dilupakan. Bagi mereka, orang melayu hari ini begitu mudah diraih sensitiviti. Begitu mudah dilambung-lambung untuk disepak kanan dan kiri.

Tahniah kepada Anwar Ibrahim. Dendamnya untuk menjahanamkan keharmonian negara ini berjalan mengikut jadual yang ditetapkan pemerintah yahudi.

5 comments:

Anonymous said...

tuan blog,
jgn terlalu emosi melemparkan kritikan. jika terlalu emosi menampakkan pejuang seperti tuan lemah dan terkulai.

Anonymous said...

KDN... amaran, amaran, amaran

Anonymous said...

Tukar saja Menteri KDN, Hisham Pondan banyak sangat bala.Petunjuk dah jelas.
Kalau yg kena bukan Melayu, dah jadi mcm Bangkok dah.

geludok said...

Pembangkang kata macam2 kat polis, anjing la, zalim la, kejam la, rasuah la tapi bila tgk undi Pos ramai jgk undi dia...tu kira setuju dihina..pelik betullla

Anonymous said...

adooii..!
keluarga simati sudah kena cocok daa!