Wednesday, May 05, 2010

Sibu: Mafrel Alat Subversif, Bila PRK Nak Tunjuk Hebat.

Bersambung dari sini

SPR menjelaskan Mafrel tidak pernah menghantar laporan setelah memantau 9 pilihanraya kecil sebelum ini. Mafrel bertindak seperti taiko besar yang tidak boleh ditegur. Bersikap seperti yahudi kerana dibelakang tabir mafrel berdiri teguh konsortium yahudi yang menjalankan kerja subversif dalam Malaysia.

Sejarah MAFREL

MAFREL atau Malaysian For Free Elections. Dimulakan pada 1999, tidak berdaftar dengan Pendaftar Pertubuhan. 3 org pekerja bergaji US Dollar . Diketuai Oleh Malek Hussin sahabat Anwar Ibrahim.

Mendapat pembiayaan National Endowment for Democracy (NED) boleh semak di (www.ned.org). Badan ini ahlinya banyak dianggotai oleh Yahudi. Anggota ANFEL (Asia Network for Free Election). Membuat penyelidikan dan pemantauan pilihanraya.

MAFREL telah hadir dalam 9 pilihanraya kecil sebelum ini. Difahamkan mereka juga telah mendapat kebenaran SPR untuk membuat pemantauan pilihan raya semasa pilihanraya kecil Hulu Selangor.

Namun timbul persoalan jika MAFREL bukan badan berdaftar mengapa MAFREL dibenarkan membuat pemantauan pilihan raya? mereka tidak layak untuk berbuat sedemikian. Selain itu, anggota MAFREL dianggotai oleh ahli PKR dan PAS. Tidakkah ini bias?

Adalah jelas MAFREL digunakan oleh Anwar Ibrahim bagi tujuan kepentingan peribadinya. Justeru pihak kerajaan mesti menghalang pertubuhan ini daripada membuat pemantauan.
Diulang siar daripada sini
NED mempunyai empat cabang penting iaitu IRI (International Republican Institute), NDI (National Democratic Institute for International Affairs), CIPE (Chamber of Commerce's Center for Private Enterprise) dan ACILS (American Center for International Labor Solidarity), di mana pengkhususan kepada pilihanraya di sesebuah negara terletak di bawah bidang kuasa IRI.

Menurut Abd Malek Hussin penubuhan MAFREL di Malaysia kerana bantuan dana daripada IRI dan IRI sendiri mengakui menaja badan 'pemantau pilihanraya' Malaysia itu. Klik di sini

MAFREL merupakan cabang ANFREL atau NAMFREL yang dibawah kawal selia sepenuhnya IRI dan CIA.

Datuk Seri Anwar Ibrahim, ketua pembangkang Malaysia adalah salah seorang panel pemikir NED yang dilantik sejak dari tahun 2007 [klik di sini] dan NED khususnya IRI telah terlibat secara langsung membantu karier politik Anwar di Malaysia khususnya dalam PRU 12. Klik di sini.
Asal tiba pilihanraya Mafrel menyibuk hendak pantau. Alasan terbaik yang boleh depa bagi kata SPR tak telus. Itu saja alasan boleh ubah yang dijaja.

Kita kena rasional kalau SPR tak telus maka jangan harap Guan Eng boleh duduk Penang, Khalid Gagap boleh rembat kerusi Khir Toyo, Ustaz Azizan boleh kuis Mahadzir Khalid macam sampah, Nik Aziz makin takbur di Kelantan, Nizar sempat menjual tanah di Perak dan hampir balun Wilayah Persekutuan.

Tak cukup telus lagi bila 7 PRK dimenangi pembangkang. Awat...SPR main kotor dengan depa semua ka.?

4 comments:

Anonymous said...

dah takda isu ker brader..main ulang tayang macam EPL..

Sayang Malaysia said...

bro,
hairan bila dikatakan mafrel tak berdaftar tapi dapat layan baik dri agensi kerajaan. modus yg sama selalu dibuat cia.demokrasi acuan cia akan merosakkan negara ini

Fadzli Fuzi said...
This comment has been removed by the author.
Anonymous said...

Baca buku "the Confessions of an Economic Hitman"..mmg diberitahu bab menjatuhkan kredibiliti institusi pilihanraya adalah modus operandi standard.