Wednesday, May 05, 2010

Liwat: Debat Dengan Saiful Pun Tak Lepas, Inikan Pula Berdebat Dengan PM.

Banner diatas adalah ketika berlangsung kempen pilihanraya di Hulu Selangor. PKR naikkan banner itu selepas Najib datang Hulu Selangor dan PKR kekeringan isu untuk balun kerajaan. Depa tau sure Najib tak layan debat macam itu.

Apa yang depa semua buat, naikkan banner debat Anwar dan Najib lepaih tuh balun dalam ceramah dengan alasan kerajaan takut untuk berdebat. Ini namanya taktik gerila. Membabi buta tanpa pakai strategi khusus untuk tumbangkan musuh.
Ajaib tak lepaih PKR tumbang di Hulu Selangor kenapa depa tak 'coverline' dengan ajak berdebat. Rasanya lebih baguih untuk malukan kerajaan dengan cara begitu. Fakta pun Anwar ada senang nak gulaikan kerajaan.

Sebenarnya, Anwar tak payah malukan diri sendiri dengan bermain politik murahan. Nampak jelas Anwar terdesak untuk selamatkan diri. Mahu ditutup lubang kecil, lubang besar juga yang terdedah.

10 Mei nanti berdebatlah dengan Saiful di mahkamah baru berangan mahu berdebat dengan seorang Perdana Menteri. Najib tak perlu susah-susah prepare kekuatan mental untuk berhadapan dengan Anwar. Kayu pengukur ada di mahkamah Isnin nanti.

Anwar perlu 'lepas' dulu dengan Saiful sesudah itu baru berangan untuk berdebat dengan seorang Perdana Menteri.

6 comments:

Galo said...

hehe....betul, mmg bijak artikal ni, sepatutnya artikal ni wajib dibaca oleh sumer rakyat M'sia. Ntah2 bertangguh lg hehe...

Anonymous said...

hahaha...dengan sepol pun abg nuar kecut nak berdebat berangan nak berdebat dgn pm.

pm tak payah pening2 nak layan nuar pasal dgn sepol pun dia takut..hahaha..

Anonymous said...

Puk* Ma* punya al juburi ...

pergi mampuslah dengan ko ....

Anonymous said...

Isnin ini kita boleh dengar dan lihat sendiri kunyit bijan Anwar bersepah-sepah kat mahkamah...hehehehehe berani buat berani tanggung le weei...Jangan bicara pasal perjuangan dulu selesaikan dulu kunyit bijan kau tuh.....

jiwakita said...

salam....

rally penangguhan tiba dipenghujung..
kini rally menghadapi realiti...

atau ada lagi tipu muslihat untuk
memanjangkan jangka hayat(tangguh) hingga ke PRU?


-keluar negara
-cuti sakit
-tarik diri
-cabut lari

kalau ini berlaku..memang sahih
suka fantasi dari hadapi realiti

Anonymous said...

saya mahu sgt melihat fakta-fakta kukuh yg bakal menumbangkan DSAI di mahkamah nanti. tp sy ms yg sama skeptikal apakah DSAI akan menonong mcm tu jer utk ditelanjangkan di mahkamah tanpa melakukan tipu muslihat (spt selalu)? sy fikir anwar akan ada trick seterusnya. tapi aper2 trick pun skrg dah backfired coz org nampak dia 'lari' dari kebenaran instead of perjuangkan kebenaran. so anwar, kalu u nak cabut lari ke luar negara pun, sy gembira krn anda stay or fight, dua2nya akan sbbkan anda karam.

ironinya - you have a lawyer yg namanya kar-pal karam walaaaauuuuu. soo coincidence.